• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Packardbell1

Discover the ultimate in relaxed romance with the
Lid geworden
7 mei 2013
Berichten
406
Waarderingsscore
0
Hallo, ik heb al een tijdje een HP Pavilion dv7 6000 series en die valt uit na een tijdje.
Toen ik hem kocht is die 1 keer uitgevallen, de ventilator begon op volle toeren te draaien en vervolgens viel die uit.
Na een dag heb ik hem opnieuw gestart en die is dan 4 weken niet meer uitgevallen, maar sinds vandaag valt die heel de tijd uit.
Na ongeveer een halfuur begint de ventilator op volle toeren te draaien en dan valt de laptop uit.
Het vreemde is dat de processor en moederbord niet warmer worden dan 55 graden.

Ik heb net nieuwe koelpasta op de processor gedaan, maar na 10min gebruiken begon de ventilator weer hard te draaien en dan viel hij uit.

Kan iemand aub helpen?

Specs: 120gb ssd, 8gb ddr3 ram, i7 processor.
 
Hallo,
Heb je al gekeken of er niet teveel stof in de laptop zit? Het lijkt erop dat hij te warm wordt en dan uitvalt.
 
Ja dat heb ik nagekeken en er zat zo goed als geen stof in. Hij wordt niet eens warm wanneer die uitvalt. Dus de ventilator draait onnodig op volle toeren. Daarnet nog eens geprobeerd en de ventilator begon na 10min op volle toeren te draaien en hij bleef zo draaien 10min lang en dan viel die uit.

Ik heb hier een acer aspire en processor wordt 90 graden, maar die valt niet eens uit.
Dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat mijn laptop uitvalt bij 55 graden.
 
Net nog is geprobeerd en na 2min draaide de ventilator op volle toeren en dan viel die meteen uit. Misschien moederbord?
 
Geen waarborg meer?
 
Oke aarie ik zal straks proberen en hopen dat die niet uitvalt tijdens het scannen. En nee geen waarborg meer
 
Ligt ook niet aan een virus, want ook zonder harde schijf doet die hetzelfde.
 
Als het geen virus is, dan zal ik toch eerst even goede onstoffen.
Vorige week was er hier iemand die bij een bedrijf de computer had laten onstoffen en Windows had laten herinstalleren omdat hij steeds uit viel. Nadat ik zei dat het mogelijk een stof probleem was, heeft hij hem zelf goed ontstoft en toen was het probleem van het uitvallen weg.
 
Ik heb hem vandaag al 4x open gehad, er is geen stof te zien. Ik heb alles stofvrij gemaakt.
Momenteel draait de ventilator op volle toeren terwijl de processortemperatuur 50 graden is.
Dat klopt toch niet?
Hij is nog niet uitgevallen, maar ik vermoed dat die het zo wel zal begeven :D
 
Dan lijkt er toch op dat er iets te warm.
Als het jou moederbord zou zijn, dan zou hij eerder niet meer of slecht opstarten.
Heb je al in de logboek gekeken of daar iets te vinden is?
Gebruik jij de laptop met of zonder accu?
 
Dit komt van de HP site zelf.

Heat buildup can cause problems for any laptop (notebook). Generally, when temperatures inside the case rise above 35 degrees Celsius (95 degrees Fahrenheit), the risk of damaging important internal components increases greatly. The most common cause of overheating is the accumulation of dust inside the laptop. The electrical components in a notebook generate heat and fans inside the notebook help move the air to keep the components cooled to normal operating temperatures. Inadequate cooling can cause excess heat to build up inside the case which can damage components. The sound of the fan running constantly may indicate that the laptop is getting hot and is not running as efficiently as possible and that there is a problem with accumulated dust clogging the air vents.
 
Malwarebytes
www.malwarebytes.com

-Logboekdetails-
Scandatum: 23-11-17
Scantijd: 22:39
Logbestand: c92d10f8-d096-11e7-8204-082e5f8aee35.json
Beheerder: Ja

-Software-informatie-
Versie: 3.3.1.2183
Versie componenten: 1.0.236
Update pakketversie: 1.0.3334
Licentie: Proef

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 10 (Build 15063.726)
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: DESKTOP-E0UIH11\Midia

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 405931
Dreigingen herkend: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)
Dreigingen in quarantaine: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)
Verstreken tijd: 3 min, 21 sec

-Scanopties-
Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Uitgeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Detectie
POA: Detectie

-Scandetails-
Proces: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Module: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutel: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerwaarde: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Gegevensstroom: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Map: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Bestand: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Fysieke sector: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)


(end)
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Download
520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.png
CrystalDiskInfo Portable - Let wel goed op:
Klik niet op de blauwe knop Download CrystalDiskInfo Portable maar klik daarnaast op Manuelle Installation>




Start de 32-bit versie op met adminrechten.

51f9732ba94d2-CrystalDiskInfo_juni_2013.png


Het tool leest daarop de SMART-gegevens van de aangesloten harddisks.
Is de kleur Blauw - dan volledig gezond.
Is de kleur Geel - dan zijn er problemen.
Is de kleur Rood - dan de HD z.s.m. vervangen.

Bij SSD's wordt ook de gezondheidstoestand van de SSD's vermeld (Health)

Indien de kleur geel wordt aangegeven - laat dan weten welke regel/regels die kleur heeft/hebben!
 
Ik krijg de laptop niet meer opgestart, ik druk op de aan/uit knop en vervolgens hoor ik de ventilator volop draaien en na 3 seconden valt die stil. Morgen zal die het wel weer 10-20 minuten doen.
 
Gebruik jij de laptop met of zonder accu?

Ik gebruik hem met accu op netstroom, ik heb het ook al zonder accu op netstroom geprobeerd, geeft hetzelfde.
Het is sowieso geen oververhittingsprobleem, want hij wordt niet eens warm
 
Dan zou ik dat notebook maar eens technisch laten onderzoeken.
Kan het meteen ontstoft worden, ook al zijn de temps niet slecht.
 
Kijk, ik heb het al een aantal keer gezegd.
Er zit geen stof in de laptop. Ik heb sinds deze morgen de laptop volledig ontstoft en nieuwe koelpasta aangebracht op de processor. De ventilator volledig uitgespoten met perslucht, dus stof is het probleem niet.
Dit is niet mijn eerste keer dat ik het doe, enkel dit heb ik nog nooit meegemaakt, ik gok eerder op het moederbord die het aant begeven is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan