• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanschaf Laptop voor school

Status
Niet open voor verdere reacties.

needsomehelp:)

Nieuw lid
Lid geworden
8 aug 2018
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Voor mijn nieuwe opleiding heb ik een laptop nodig. Ze hebben een brief gestuurd met de eisen waaraan de laptop moet voldoen. Dit zijn allemaal minimums en mag dus altijd meer/hoger. Ik wil een Mac Os halen. Nu heb ik hier totaal geen verstand van en zoek ik hulp.

Dit zijn de eisen;

- Multicore Intel processor met 64-bit support.
- Intel Core i3.
- Mac OS X v10.10 of 10.11
- 4GB RAM
- 1280x800 display
- 7200 RPM hard drive
- videokaart NVIDIA GT 650 M of sneller.

Wie kan mij helpen de goede laptop te vinden? :)
 
Die school van jou heeft wel verschrikkelijke oude specs opgegeven.
Je hebt dus een MacBook nodig en die kosten nogal wat.

Wat is het budget dat jij ter beschikking hebt?
 
We willen het graag onder de 800,- houden. Ik snap natuurlijk dat dat voor een nieuwe macbook praktisch onmogelijk is, dus we zoeken naar refurbished / tweedehands laptops.
 
Bedankt voor het meedenken!
Weet je of een videokaart Intel HD Graphics 6000 ongeveer gelijk staat aan een videokaart NVIDIA GT 650M?

En voldoet de laptop die ik stuurde een beetje aan de eisen?
 
Ik ga een media opleiding volgen. Moet veel video's gaan maken en bewerken etc.
 
Dan zijn het vreemde eisen, videobewerking kan via de CPU, een i7 is dan wel aan te bevelen, de i3 gebruikt Apple de laatste jaren niet meer in MacBooks en in desktops kun je dat ook via dedicated GPU doen maar niet aan te raden in een notebook, wordt allemaal wat te warm dan.
 
Als je de media opleiding gaat doen en je moet gaan video bewerken dan zou ik je toch aanbevelen je budget te verdubbelen en voor een moderne Macbook met, zoals Lange Pier aangeeft een I7 gaan.

Mocht dat budget er niet zijn ga dan voor een krachtige Windows laptop.
 
@needsomehelp:)

In welk land ben jij woonachtig . Als jij in België woonachtig bent moet je eens op school waar je gaat verder studeren informeren of je voor die Macbook een studietoelage kan krijgen .
Ik ken ook de gezinssituatie niet maar als men aangesloten is bij de gezinsbond kun je daar een goedkope lening aangaan , als er geen budget is voor deze onmiddelijk te kunnen betalen .
https://www.gezinsbond.be/
 
Ik weet niet waarvoor jij een nVidia kaart nodig hebt.
In dat scherm zit wel een vlek! Heb je dat gelezen?

http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-650-vs-Intel-HD-6000-Mobile/3154vsm24946
Van vlekken heb ik best wel verstand! En je kunt van mij aannemen: vandaag vind je het een klein vlekje en je zegt: je ziet het haast niet.
Morgen denk je; tjee, een vlek!
Overmorgen heb je de pest in over die vlek en daarna denk je iedere dag: had ik dit maar niet gekocht! En dat is bij iemand die video's gaat maken een ramp!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan