• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop webcam afschermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tycho

Gevestigd lid
Lid geworden
17 dec 2014
Berichten
205
Waarderingsscore
2
Heel vaak zie je mensen met een laptop en die hebben dan leuk hun webcam afgeplakt met een papiertje om zo te voorkomen dat "het halve internet" naar je kijkt..

Ik zelf vind het een grote onzin maar vraag me toch af of het mogelijk is zomaar door iemand zn webcam te kunnen kijken?
 
Niet op de hoogte van wat de geheime diensten al jaren doen?
 
Niet op de hoogte van wat de geheime diensten al jaren doen?
Haha is dat sarcasme of is het echt een dingentje? Want anders hebben ze misschien wel schokkende dingen gezien bij mij xD

Nee maar serieus, zitten ze stiekem mee te kijken? Of doen ze dat alleen wanneer je "verdacht" bent?
 
Er bestaat inderdaad malware die de webcam kan gebruiken. Tegenwoordig ook met het lichtje uit. Kan gebruikt worden om mensen te bespioneren, of om ze af te persen met compromitterende beelden. Het is dus geen slecht advies, het ding af te plakken.
 
Of in apparaatbeheer uit zetten
 
Oke oke dat klinkt best verontrustend.. Gelukkig heb ik niets te verbergen wanneer ik achter mn laptop zit, misschien alleen een paar rare intense game faces. Maar vooralsnog voel ik me niet genoodzaakt om de cam af te plakken.
 
Via microfoon en webcam maken internationaal de veiligheidsdiensten al jaren misbruik, door van iedereen die computers, smartphones en tablets online gebruikt zowel geluiden te registreren als ook foto's te maken.

Ik gebruik enkel zakelijke notebooks en kan daarom in het bios zowel microfoon als ook webcam uitschakelen.
 
Bij sommige laptops kan je de webcam en de microfoon in de BIOS al uitschakelen. Is dat bij jou niet het geval?
 
Hier zit ook een sticker op de camera, ik gebruik hem toch niet en nu een ander ook niet meer.
Mogelijk alleen geluiden die ze dan kunnen horen, maar ik vind dat geen probleem :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan