• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

laptop zonder serile poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaikevannorren

Nieuw lid
Lid geworden
24 nov 2011
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Nieuwe labtop heeft geen serile aansluiting.
Voor het aansturen van een lichtkrant, zoekt het bijbehorende programma naar een com1 poort. Is het mogelijk software te installeren die in plaats van naar een com1 poort zoekt, een usb aansluiting gebruikt? De bijberorende lichtkrant kan dan via een usb serieel converter aangestuurd worden.
Besturings systeem windows 7
 
Re: labtop zonder serile poort

Je kan van usb tot serial kabel kopen.

Een usb/serial converter heb ik al.
Het probleem ligt bij het aanstuur programma dat naar een seriele poort zoekt en die op de labtop niet kan vinden. Ik heb dus een softwar matige omzetter nodig die in windows 7 serieel omzet nar usb.
 
Re: labtop zonder serile poort

Is er bij de lichtkrant geen driver cd aanwezig?
 
Re: labtop zonder serile poort

Is er bij de lichtkrant geen driver cd aanwezig?

Er is voor zover ik weet geen driver bij de lichkrant.
Het van internet te downloaden programma "moving-sign" dat bij de lichtkrant gebruikt wordt verwijst ook nu nog steeds naar een com1 poort.
 
@ maaikevannorren

Waarom heb jij twee accounts aangemaakt?

Je bent dit topic begonnen als norr en je bent verder gegaan als maaikevannorren.
 
@ maaikevannorren

Waarom heb jij twee accounts aangemaakt?

Je bent dit topic begonnen als norr en je bent verder gegaan als maaikevannorren.

Ik kon mijn gebruikersnaam niet meer terug vinden, en het systeem heeft alleen de mogelijkheid het vergeten wachtwoord aan te passen.
De account norr zou kunnen vervallen.
 
Ik kon mijn gebruikersnaam niet meer terug vinden, en het systeem heeft alleen de mogelijkheid het vergeten wachtwoord aan te passen.
De account norr zou kunnen vervallen.

Beetje slordig hoor, maar ik zal je melding doorgeven!
 
Maaike, als ik het goed begrijp, dan zoek je naar software die ervoor zorgt dat een USB-poort zich voordoet (gezien wordt) als een COM-poort? Met andere woorden: je zoekt een virtuele COM-poort driver?

Kijk dan eens hier: http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

"Virtual COM port (VCP) drivers cause the USB device to appear as an additional COM port available to the PC. Application software can access the USB device in the same way as it would access a standard COM port."
 
Maaike, als ik het goed begrijp, dan zoek je naar software die ervoor zorgt dat een USB-poort zich voordoet (gezien wordt) als een COM-poort? Met andere woorden: je zoekt een virtuele COM-poort driver?

Kijk dan eens hier: http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

"Virtual COM port (VCP) drivers cause the USB device to appear as an additional COM port available to the PC. Application software can access the USB device in the same way as it would access a standard COM port."

Bedankt voor de hulp, ik ga het proberen.
 
Bedankt voor de hulp, ik ga het proberen.

Probleem opgelost. Via apparaatbeheer in windows 7 een usb poort als com1 kunnen aanwijzen.
Werkt alleen als er extern een usb-com adepter aangesloten is

Einde discussie

Bedankt voor de suggesties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan