• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost LastPass hoofdwachtwoord wijzigen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

xypelair

Vaak hier
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
829
Waarderingsscore
2
Van mijn LastPass kluis wil ik het hoofdwachtwoord wijzigen.
Het is mij bekend hoe dit gedaan moet worden, maar het invulveld reageert niet na het ingeven van huidige en nieuwe w.w.
Wat kan er aan de hand zijn?
B.v.d.
 
Ik kan wel de wachtwoorden inbrengen maar de knop om het te activeren wordt niet actief.
 
Goed idee om het hoofdwachtwoord weer eens te wijzigen.

Gedaan zonder problemen. Wijziging uitgevoerd in Google Chrome. Als jullie allebei problemen hebben zou je een ticket aan kunnen maken bij Lastpass.
 
Mogelijk ook last van een bug in Lastpass.
Want er zijn mensen die momenteel last hebben van een andere bug.

LastPass is een onderzoek gestart naar aanleiding van gebruikers die niet op de online wachtwoordmanager kunnen inloggen. Verschillende gebruikers melden op Twitter en Reddit dat ze zowel via de smartphone-app als browserextensies hun in de cloud opgeslagen wachtwoorden niet kunnen benaderen. Gebruikers krijgen tijdens het inloggen een foutmelding te zien dat de server niet te bereiken is.


Via Twitter meldt LastPass dat een "zeer klein aantal klanten" last van de foutmelding heeft, maar dat er geen problemen aan de kant van LastPass zijn vastgesteld. De wachtwoordmanager heeft ook een apart Twitteraccount waarmee de status wordt weergegeven. Daar laat het bedrijf weten dat sommige LastPass-klanten tijdens het inloggen met problemen te maken hebben. Er zouden echter nog geen problemen in de servers of diensten van LastPass zijn gevonden.


LastPass is een populaire wachtwoordmanager die gebruikers hun wachtwoorden in de cloud laat opslaan. Doordat mensen niet kunnen inloggen bij LastPass hebben ze geen toegang tot hun wachtwoorden en kunnen daardoor ook niet op andere online accounts inloggen, tenzij ze daarvan het wachtwoord resetten. Sommige van de getroffen gebruikers melden dat ze al een aantal dagen niet bij LastPass kunnen inloggen en dat de door LastPass aanbevolen stappen niet helpen.



Bron Security.nl
 
Hoe kan ik de jongens van LastPass bereiken? Hoe doe je dat, een ticket maken. En naar welk adres?
Als een invulformulier van hun systeem niet actief te krijgen is ,dan moet het aan hun systeem liggen, lijkt mij.
Volgende vraag: Hoe kan ik de hele inhoud van mijn LastPass kopieeren naar mijn exrerne HD? Voor alle zekerheid.!
 
Laatst bewerkt:
Deze fout is niet verholpen. Dit heeft niets te maken met inloggen op wachtwoordmanager.
Ik heb het hierboven over het wijzigen van het hoofdwachtwoord. Buitengewoon belangrijk, dacht ik.
 
Heb je het al eens geprobeerd via een andere browser?
 
Wel op een andere laptop en tablet. Daar ging het enkele maanden geleden wel goed.
Firefox en LastPass moeten goed met elkaar overweg kunnen.
 
Ja, maar allemaal in Firefox je kan het ook eens proberen in Google Chrome of Microsoft Edge. Eventueel kan je ook nog een ticket aanmaken bij Lastpass om het probleem te melden.
 
Zie screenshot. Zo ziet het eruit na invullen v.d.wachtwoorden. Dus " Bewaar hoofdwachtwoord" is niet geactiveerd.

Waar moet ik dit bij Lastpass melden? Hoe maak je een ticket aan?
 

Bijlagen

  • Schermafdruk_2020-01-22_10-12-14.png
    Schermafdruk_2020-01-22_10-12-14.png
    57,9 KB · Weergaven: 6
Voldoet je wachtwoord aan de gestelde eisen?
 
Waarom? Wordt je door ons onvoldoende ondersteund?
 
Zie bericht van Aarie25. Toen gaf ik al aan dat ik graag de hulp zou willen krijgen van de programma makers.
Alle hulp is toch welkom?
 
Alle hulp is toch welkom?

Ik snap wel dat jij meerdere lijntjes uitgooit.
Ik vind het altijd prettig dat iemand meld dat hij/zij ook een bericht op een andere site heeft gezet, want dat scheelt dubbele antwoorden. Jij vermeld het netjes dus goed bezig!
 
Hoofdwachtwoord gewijzigd.! Oplossing: het nieuwe w.w. niet m.b.v. de w.w.manager kopieeren en plakken, maar handmatig invullen.!

Opgelost, bedankt ook jullie.
 
Fijn dat je de oplossing hebt gevonden!
 
Fijn dat het is opgelost, en heel fijn dat je ook de oplossing even met ons deelt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan