• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laten jullie de externe disk altijd aangesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco892

Nieuw lid
Lid geworden
25 okt 2017
Berichten
25
Waarderingsscore
0
Beste leden.. Vraagje, laten jullie je externe harddisk altijd aangesloten zitten op de computer?
Of koppel je hem elke keer los (de usb-kabel eruit).

Ik weet niet als bv je pc gehackt word of ze dan ook bij de externe harddisk bestanden kunnen als die aangesloten is? Of als je pc crasht ook al je fotoā€™s van de externe harddisk af zijn?

Vroeg me dat af omdat er tegenwoordig zo veel gehackt word.

Bedankt alvast šŸ‘
 
Indien je bedoeld dat op die externe HD back-ups staan - die bij mij is standaard afgekoppeld.
 
Ik heb een NAS voor mijn bestanden. Dus erg veel gebruik ik externe disks niet meer. Maar als ik ze gebruik worden ze losgekoppeld.

1 Omdat het problemen kan opleveren bij het opstarten en afsluiten van je computer.
2 Dan kom ik terug op je vraag: als ze eenmaal in je pc zitten dan kunnen ze ook bij de aangesloten externe disks.
 
ik laat steeds hier de externe schijven aangesloten ..het zijn er 4in totaal 3 voor data en 1 voor back-up ..
voor de upgrade1903 word het aanbevolen om de externe schijven ( de externe media ) loste koppelen omwille dat anders de externe media een andere schijf letter zou toegewezen krijgen waardoor deze later niet meer herkend zou kunnen worden .... **heb van de week hier de upgrade als insider gedaan naar de versie 1903 op een virtuele windows10 met externe media aangesloten op de gast pc en deze waren ook te benaderen op de virtuele Windows maar niets raars onder vonden met deze externe media's
 
Bij mij zitten die allemaal (6) in een USB-box. Als ik die niet gebruik staat die uit maar de USB kabel blijft zitten. Nog een problemen mee gehad aangezien die meestal uit staat.
 
Ik houd de USB drive aangesloten maar wel uitgeschakeld. Mijn USB bevat alle back-ups, dus die mag niet gehackt worden. Mijn beide interne disks bevatten ook alle data dubbel. Ik heb dus twee back-ups van al mijn belangrijke bestanden en image.
EĆ©ns in de zoveel tijd maak ik nog een extra back-up op een andere USB drive welke ergens anders in huis ligt en dus ook niet is aangsloten. Die is echt voor noodgevallen want die files zijn vaak meerdere maanden tot een half jaar oud. Het zijn echter drive(s) die ik anders toch niet meer gebruik.
 
Ok, duidelijk.. voortaan loskoppelen dus!
Thnx :)
 
Loskoppelen is veilig maar als je de schijf veel los en aankoppelt vergroot de kans sterk op een niet meer werkende usb poort. Ik heb dit voorgehad met mijn oudere pc. Daarom dus en box aangekocht met een aan/uit schakelaar. De meeste externe behuizingen hebben normaal een aan/uit schakelaar. Bij de complete externe schijven (behuizing+hdd) durft die wel eens ontbreken.
 
Ik laat ze er gewoon lekker aanhangen dus zo duidelijk is dat afkoppelen niet.....

En een USB poort gaat van regelmatig aan en afkoppelen niet van kapot......

Zijn allemaal meningen, meer niet, geen technische onderbouwing gezien.
 
Softwarematig afkoppelen niet maar van telkens de kabel lostrekken en weer insteken gaat die wel degelijk vroeg of laat kapot. Technische onderbouwing hoeft voor mij niet. Ik heb het tot 2 maal toe ondervinden. Dan liever een schakelaar voor mij.
 
Doe dat, maar een ervaring van 1 persoon is geen leidraad voor alle anderen.
maar van telkens de kabel lostrekken en weer insteken gaat die wel degelijk vroeg of laat kapot.
Werk al bijna 40 jaar met computers en plug USB sticks de laatste jaren naar hartlust in en uit en de poorten werken nog steeds prima.
Weer zo'n broodje aap zoals op dit gebied er van stikt.
 
Ook ik gebruik het softwarematig loskoppelen nooit. Heb er ook nooit zo in geloofd, de toegevoegde waarde is nooit bewezen. Heel veel USB apparaten gebruiken doe ik niet meer. Maar als ik het doe is het plug en play.
 
Het loskoppelen is volgens mij alleen nodig als er filetransfer plaats vindt. Om te voorkomen dat je een transfer bruut afbreekt. Als dit niet plaatsvindt is het imho ook niet nodig.
 
Doe dat, maar een ervaring van 1 persoon is geen leidraad voor alle anderen.

Werk al bijna 40 jaar met computers en plug USB sticks de laatste jaren naar hartlust in en uit en de poorten werken nog steeds prima.
Weer zo'n broodje aap zoals op dit gebied er van stikt.

ben het eens met Lange Pier,
daar gaat die echt niet van stuk
 
Zoals ik al eerder zei: ik heb het 2x ondervonden in 35 jaar (ben dus ook geen beginneling!!!Ā° . Jullie laten het uitschijnen dat ik leugens verkoop. Leuk hoor.
 
Loskoppelen is veilig maar als je de schijf veel los en aankoppelt vergroot de kans sterk op een niet meer werkende usb poort.
Je wordt niet beticht van liegen maar van niet kloppende stellingen droppen.

Meningen zijn geen waarheden.
 
Dat was niet de bedoeling maar zo is het tegen mij wel verteld door iemand van Alternate.
Sorry, als ik wat een kort lontje had maar ben afgelopen week zwaar ziek geweest en kon niet veel meer hebben. Gelukkig gaat het nu beter door aangepaste medicatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan