• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Leeftijd Acer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn_911

Nieuw lid
Lid geworden
24 nov 2018
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Hallo

Is de leeftijd van een 7 jarige Acer met een AMD-E-3000APU with Radeon (tm) HD Graphics 1.30GHz / RAM geheugen 4,00 GB (3,49 GB beschikbaar) Type 64 bits besturingssysteem x 64-processor oud zoals mij door een kennis werd gezegd ?

Bij voorbaat dank

Glenn_911
 
Mijn voorbeeld: mijn Dell Precision viert 9 maart volgend jaar zijn tiende verjaardag.
Computers worden niet oud, worden ze trager dan ligt dat aan het onderhoud ervan.

Indien jouw computer nog steeds doet wat jij er van verlangt, dan is het hopen dat de technische levensduur ervan nog een poos aanhoudt.
 
Hij doet het naar behoren goed totdat Windows 10 werd aangeboden en ik toestemde met gevolgen van dien, een klein update is geen probleem maar een grote zoals vrij recent is een ramp, persoonlijk vind ik Windows 7 beter en sneller.
 
Mijn Dell had al eerder een digitale licentie gekregen, dus kon ik een schone installatie doen doen met de 1809 versie die in Oktober is uitgekomen.

Ik adviseer jou ook een schone installatie te doen met Windows 10, dan zal ook jouw machine daardoor een stuk sneller worden, want dan ben jij ook alle Acer crap kwijt en heeft Windows geen last meer van taken die uit Windows 7 zijn overgenomen!

Je kan daarnaast dan Windows Defender als antivirus erbij houden: zie de drie meldingen over Windows Defender hier: https://www.nationaalcomputerforum.nl/forums/beveiliging.29/
 
@Glenn_911 : even los van hetgeen Abraham54 schrijft, hetgeen allemaal waar is, luidt het objectieve antwoord op je vraag : "Ja". Die Acer van jou is al bijna een museumstuk aan het worden.

Ter vergelijking : de processor mag je min of meer vergelijken met de Intel Core 2 Duo T7100 @ 1.80 GHz en die is ook al érg (ver)oud(erd).

En voor alle duidelijkheid : het e.e.a. wil niet zeggen dat het niet goed zou werken, want als jij de snelheid waarmee het allemaal gaat prima vindt, dan is het gewoon een goeie maar wel oude machine.
 
Heb woensdag 21.11.2018 een nieuw Windows 10 geïnstalleerd versie 1803 maar merk niet echt een groot verschil, Windows Defender Antivirus zit er ook op.
 
@quandor,

Wat is dan voor 2019 een gangbare snelle PC naar jou mening ?
 
Controleer of de HD nog gezond is.

Download de bijgevoegde CrystalDiskInfo8_0_0.zip.
Na download het bestand uitpakken en openen.

Dubbelklik dan op DiskInfo64.exe

Geeft het tool een gele knop aan,

laat dan weten welke regels in de gele kleur zijn vermeld.
 

Bijlagen

  • CrystalDiskInfo8_0_0.zip
    4,3 MB · Weergaven: 2
@quandor,

Wat is dan voor 2019 een gangbare snelle PC naar jou mening ?
Dat probeerde ik in de laatste zin van berichtje 5 te verwoorden :

als jij (slechts) mailtjes verstuurt, af en toe in Word een tekst typt, een beetje op het WWW surft, dan kan een machine van 7 jaren of zelfs nog ouder, prima volstaan. Wel zal het bij machines van die leeftijd relatief lang duren voordat een programma is gestart. Als het 'baasje' van zo'n machine daar niet mee zit, dan kun je net zolang gelukkig blijven van zo'n oldtimer als dat 'ie leeft.

Wat anno 2019 gangbaar is, is een moeilijke vraag. Een diehard gamer zal niet zonder een snelle processor / redelijk wat geheugen en een zware videokaart kunnen, een user die de machine alleen maar gebruikt om te mailen en af en toe een briefje te typen in Word, zal met de machine die jij hebt uitstekend kunnen werken.
Daar tussenin bevinden zich vele soorten users : zij die aan audio en / of videobewerking doen, zij die gigantisch ingewikkelde spreadsheets gebruiken, zij die in Word 'boekjes' maken met veel afbeeldingen erin etc. etc. voor elk soort user is weer een beetje een andere machine vereist.

Voorbeeldje? Als jij een spreadsheet hebt die uit honderden rijen en vele tientallen kolommen bestaat en in welke kolommen / rijen allemachtig lange / ingewikkelde formules staan, dan heb je helemaal niet zo'n 'zware' videokaart nodig, maar zal rekenkracht (processor) een eerste vereiste moeten zijn om soepel te kunnen werken.

Jouw vraag over wat gangbaar is, is daarom eigenlijk niet standaard te beantwoorden.
 
Laatst mocht iemand via internet iets opzoeken via mijn Dell en dat kopiëren naar Word.
En toen werd er gezegd dat ik een heel snelle machine heb.
Ja, mijn Dell van 9 maart 2009......
 
Abraham, de HD is gelukkig in een goede staat 500 GB partitioneert in 2x 250 met op het C station W10 en op het tweede deel staat Windows10 Upgrade waarom ?, probeer het C station zo schoon mogelijk te houden en gaan docu's, tekst , downloaden etc naar mijn externe schijf of stick zodat hij optimaal kan draaien, wel moet ik toegeven dat hij nu sneller opgestart.

Wat de download betreft zie bijlages a.u.b.:W10.PNG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst mocht iemand via internet iets opzoeken via mijn Dell en dat kopiëren naar Word.
En toen werd er gezegd dat ik een heel snelle machine heb.
Ja, mijn Dell van 9 maart 2009......

Abraham,

Dan mag ik toch niet klagen met mijn Acer uit 2011 of wel ?
 
Dat Is redelijk subjectief, zie bericht 9.
Doe voor de grap eens een testje. Zet de machine aan en klik op het icoontje van Word. Na hoeveel seconden staat Word op je scherm?
Ter vergelijking : hier een i7 7700 K laptopprocessor en na het aanklikken van het Word icoontje staat Word binnen 1 seconde op mijn scherm.

Op zolder heb ik nog een oud 10" laptopje van Toshiba met een Atom processortje (iets van 1400 Mhz of zo) en daar duurt het opstarten van Word minimaal 10 seconden en da's, gelet op mijn primaire laptop met de i7 7700 K, zenuwslopend traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.
 
Laatst bewerkt:
Dat probeerde ik in de laatste zin van berichtje 5 te verwoorden :

als jij (slechts) mailtjes verstuurt, af en toe in Word een tekst typt, een beetje op het WWW surft, dan kan een machine van 7 jaren of zelfs nog ouder, prima volstaan. Wel zal het bij machines van die leeftijd relatief lang duren voordat een programma is gestart. Als het 'baasje' van zo'n machine daar niet mee zit, dan kun je net zolang gelukkig blijven van zo'n oldtimer als dat 'ie leeft.

Wat anno 2019 gangbaar is, is een moeilijke vraag. Een diehard gamer zal niet zonder een snelle processor / redelijk wat geheugen en een zware videokaart kunnen, een user die de machine alleen maar gebruikt om te mailen en af en toe een briefje te typen in Word, zal met de machine die jij hebt uitstekend kunnen werken.
Daar tussenin bevinden zich vele soorten users : zij die aan audio en / of videobewerking doen, zij die gigantisch ingewikkelde spreadsheets gebruiken, zij die in Word 'boekjes' maken met veel afbeeldingen erin etc. etc. voor elk soort user is weer een beetje een andere machine vereist.

Voorbeeldje? Als jij een spreadsheet hebt die uit honderden rijen en vele tientallen kolommen bestaat en in welke kolommen / rijen allemachtig lange / ingewikkelde formules staan, dan heb je helemaal niet zo'n 'zware' videokaart nodig, maar zal rekenkracht (processor) een eerste vereiste moeten zijn om soepel te kunnen werken.

Jouw vraag over wat gangbaar is, is daarom eigenlijk niet standaard te beantwoorden.


quandor,

Bedankt voor je antwoord het precies wat ik al dacht maar ben geen diehard gamer ook nooit geweest, wat het opstarten betreft doet hij dat tot mijn verbazing vrij snel maar heb er ook inzitten wat echt nodig is zodat ik geen bom volle schrijf heb.
 
Dat Is redelijk subjectief, zie bericht 9.
Doe voor de grap eens een testje. Zet de machine aan en klik op het icoontje van Word. Na hoeveel seconden staat Word op je scherm?
Ter vergelijking : hier een i7 7700 K laptopprocessor en na het aanklikken van het Word icoontje staat Word binnen 1 seconde op mijn scherm.

Op zolder heb ik nog een oud 10" laptopje van Toshiba met een Atom processortje (iets van 1400 Mhz of zo) en daar duurt het opstarten van Word minimaal 10 seconden en da's, gelet op mijn primaire laptop met de i7 7700 K, zenuwslopend traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.

Het opnieuw opstarten is zins W10 voor mij een nachtmerrie, keer op keer blijft hij hangen om vervolgen handmatig uitgezet te worden door mij zelf, klik ik op afsluiten om hem vervolgens weer aan te zetten gaat vele malen sneller ra, ra ?
 
Heb je, voordat je Win10 installeerde, de update assistent van Microsoft even naar je machine laten 'kijken'? Het zou zomaar kunnen dat één of meerdere hardwarecomponenten niet echt goed met Windows 10 overweg kunnen, met als gevolg de performance problemen die je nu ondervindt.

Zolang jij bij schijfopruiming niet de opdracht geeft om Windows Old te verwijderen, kun je nog terug naar je oude Windows.
 
quandor,

Nee ik heb Microsoft niet naar de mijn PC laten kijken, heb al mijn belangenrijke mappen cq downloads opgeslagen om vervolgen te beginnen aan de nieuwe installatie, wat schijfopruiming betreft heb ik dat al gedaan maar er was weinig rommel op mijn HD

Is dit de pagina die je bedoeld zodat Microsoft mijn PC kan nakijken zie wel dat ik achter loop op jou met mijn 1803 versie, zou misschien de nieuwe Update 1809 versie helpen ?

https://support.microsoft.com/nl-nl/search?query=update assistent
 
Idd. diaeupdate-assistent laat aan jou weten of je hardware geschikt is.
 
quandor,

Kan je mij a.u.b. een link geven er is zoveel te vinden dat ik niet weet waar ik moet beginnen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan