• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Lenovo-Ideapad 110 (no boot device)

Status
Niet open voor verdere reacties.

evelyn23

Nieuw lid
Lid geworden
8 jul 2009
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Na een update werkt mijn Lenovo Ideapad 110 niet meer.
Eerst bleef hij hangen in 'automatisch herstel voorbereiden'
Nu zegt hij 'No bootable device, hit any key'
Als je een toets drukt komt de laptop in 'boot manager'
Daar staat 'boot option menu' maar ik kan nergens in komen.
Bij escape zegt de laptop 'no bootable device-- Please restart system'

En verder kan ik niets, ook niet in de bios komen.
Als ik de 'novo-knop' gebruik, ben ik dan al mijn bestanden kwijt?

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.
Alvast bedankt!
 
Bij opstarten eerst op de entertoets drukken, dan krijg je een keuzescherm.
Zo kan je dan ok in het bios komen.

Als de HD daar niet meer vermeld staat, is deze waarschijnlijk overleden.
Staat de HD nog wel vermeld, dan is er mogelijk toch een probleem ermee.
 
Heb je al een test gedaan van de HDD? Ik zit ook op het spoor van een overleden schijf. Wanneer er iets mis is met je Windows installatie dan wordt er meestal een foutcode vermeld.
 
indien mogelijk haal je effe de schijf los en je plaatst deze vervolgens er terug in ..start dan je systeem op indien hert geluk aan je zijde is start deze dan ook op en indien niet dien je mogelijk een opstartherstel te doen .
 
Het kan zijn dat je dan bij een Lenovo laptop een aparte toets daar voor hebt: op het toetsenbord, ofwel een uiterst miniscuul toetsje aan de (linker) zijkant, met een klein voorwerpje te bedienen.
 
Als ik bij het opstartscherm de enter toets gebruik, dan geeft de laptop aan PXE-E61 : Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting PXE ROM
No bootable device -- insert boot disk and press any key
 
Ben je al verder gekomen met een test van de harde schijf?
 
zoals ik eerder al aangaf dien je het contact te herstellen van de aansluiting met je schijf door de schijf effe los te halen en deze terug aan te koppelen .. als dit al gedaan werd en het hielp niet dien je op te starten vanaf een opstart medium om zodoende voor een herstel te gaan indien mogelijk en anders voor een verse installatie .
 
Kijk eens in de UEFI d.m.v. F2/ 1569932576558.png(Lenovo OneKey Rescue System) of de boel nog in UEFI mode staat en niet in legacy of csm, die veranderd niet na een update dus zal er iets anders zijn gebeurt.
 
Fijn dat jullie willen meedenken. Maar een hd uit een laptop halen heb ik niet eerder gedaan. Dat is geen vrouwenwerk;) Hij komt soms wel in het scherm waarbij ik de toetsenbord taal moet selecteren, daarna kan ik kiezen tussen laptop uitschakelen of problemen oplossen.
Nu zit ik in het scherm van InsydeH20 setup utility. Daar zie ik wel de hdd nog staan
De boot mode staat in Legacy support..... Die verander ik nu naar UEFI
 
Nu ik opnieuw opgestart heb kom ik weer in het scherm met keuze voor toetsenbord taal, en daarna in geavanceerde opties
Dan kan ik kiezen uit : opstart herstel, opdrachtprompt, updates verwijderen (eerder werkte dit niet), instellingen voor UEFI-firmware (wat ik dus zojuist gedaan heb) systeemherstel, herstellen met installatiekopie (deze heb ik niet)
 
Met de eerste beginnen en kijk of dat wil.
 
Die geeft aan dat de pc niet kan worden hersteld met opstartherstel
 
Misschien kan je iemand vragen om je te helpen met het verwijderen / vervangen van de harde schijf. Of zou het al voldoende zijn als we een video weten te vinden die je uitlegt hoe een en ander te doen?
 
dat begrijp ik maar zijn er dan meer mogelijkheden? ik heb geen cd om daarmee opnieuw op te starten
 
Niet binnen het spoor waar ik op zit. Mijn spoor leidt namelijk naar een defecte harde schijf.
 
Als jullie een video van de lenovo kunnen vinden, dan kan ik het altijd proberen. Alle andere opties binnen geavanceerde opties werken niet.
Als ik de harde schijf eruit haal,kan ik hem dan aansluiten op een andere laptop/pc om bestanden nog te redden?
 
Komt hij:

Deze man vervangt de harde schijf voor een SSD. In jou geval zou ik dat ook doen. (als je die nog niet hebt) dan is je laptop gelijk een stuk sneller.

 
je zit nu achter een pc .. maak je dan op deze pc via het media creation tool een installatie medium aan voor een ander systeem ..let hier bij op dat je zeker de juiste bit versie selecteert ..plaats vervolgens dit installatie medium het zijnde een dvd of een usb stick in de lenova en start daarvan op om een herstel te doen ..

*of je haalt deze schijf los en je plaatst deze er terug in ..maar zo te zien is dit denk ik dan voor u een onbegonnen werkje...aangezien je de lenova haast dient te demonteren !
 
Wat het nu met de harde schijf heeft te maken ontgaat mij, tis een Windows probleem.
Anders krijg je ook niet dat menu waar meer opties zijn te vinden om de boel weer te laten werken, o.a. kun je daar een systeemherstel uitvoeren, doe dat eerst alvorens onnodig de boel open te maken.

En je kunt W10 gewoon ophalen bij Microsoft en die met de media creation tool op een USB stick zetten en er mee booten via dat rescue systeem knopje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan