• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Liever handiger: facebook emails

Status
Niet open voor verdere reacties.

zxc923

Bekend gezicht
Lid geworden
24 dec 2013
Berichten
138
Waarderingsscore
0
Echt altijd teveel faceboek emails vind ik. En het is ook niet overzichtelijk hoe dat beter ingesteld kan worden. Of welke soorten wel of niet ontvangen.

Met teveel gedoe is met google wel te vinden hoe dat moet en wat kan. Maar het blijft stom werken. Misschien ook interessant om het er even over te hebben.

Wie heeft nog meer een probleem met het filteren van dat soort emails? Met facebook werkt een Thunderbird filter of Outlook regel niet. De hele filter en regel toestand werkt in ieder geval slecht. Het is echt eerder incidenteel als filters of regels goed werken. Wie heeft dat nog meer ervaren en vind dat gek? Net die functie kan zorgen voor fijn veel emails overalvandaan ontvangen, zonder dat het stoort. Soms is dat welleens prettig. Wie heeft dat nog meer?

Maar nu gaat het over facebook. Hoe kan er iets aan gedaan worden dat facebook dat verandert? Ik wil graag met anderen hier in ieder geval een klacht indienen bij facebook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon automatisch naar de spambox verplaatsen, zelf geen problemen mee gehad bij Facebook..
 
Welke emails bedoel je dan precies? Die van jezelf als iemand je genoemd heeft, verjaardagen, afbeeldingen van jou,... die kan je allemaal uitvinken in de instellingen van Facebook zelf. Als je zelf geen account hebt en steeds vriendschapsverzoeken krijgt kan je die onderaan elk emailbericht blokkeren. Ik heb twee emailaccounts n met registratie op Facebook en n zonder en beide ontvangen 'nooit!!' een email van Facebook. Ik vermoed dus dat het aan je eigen instellingen ligt.
 
Als je niet wilt of kunt werken met software, dan hoef je het toch niet te doen? Ik gebruik hier al jaren Thunderbird, en ja, met verschillende accounts, en met verschillende regels. En die werken gewoon allemaal. Het lijkt mij eerder een gevalletje PEBKAC dan een tekortkoming in de software.

Daarnaast weet je gewoon, als je je inschrijft bij Facebook, dat je meldingen kunt krijgen. Maar die meldingen kun je ook uitzetten via Instellingen --> Meldingen.
 
Maar jullie vinden het wel prettig dus die Facebook? helemaal geen klachten?
 
Wat wil je nu eigenlijk bereiken?

Send with mobile device
 
Ik heb wel vaker zoiets. Ik en iedereen wil gewoon prettig met die pc. Het ding heeft ook heel heel veel van normale menselijke dingen opgeslokt de laatste jaren. Een computerforum is de plaats om iets te noemen of zaken te bespreken die dit in goede banen leidt.

Ik maak trouwens niet een heel punt van ,,Een klacht op facebook '' (stamp stamp )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jij wilt gewoon prettig werken met je pc. Dat willen meer mensen. Jij vindt dat je teveel e-mails van Facebook krijgt. En jij vindt het maar moeilijk om in je Facebook account de juiste plek te vinden waar je kunt instellen welke e-mails van Facebook jij wel wilt ontvangen en welke niet.
Anderen hebben daar minder moeite mee. Ik heb zelf vroeger ook een Facebook account gehad en ik ergerde me ook al gauw aan e-mails van kennis Marietje of Pietje die mij te kennen wilde geven dat ze zo'n leuke vakantie had gehad of gisteravond zo bezopen was geworden (met bijbehorende foto's) enz.
Ook ik moest toen even in die instellingen duiken om na te gaan hoe ik kon verhinderen dat ik voortaan zulke kennisgevingen van Facebook zou ontvangen.
Die instellingen kunnen voor de beginner wat verborgen zitten, maar als je ze eenmaal gevonden hebt, dan weet je dat voortaan. Geen probleem, lijkt me. Een keer regelen/instellen en je bent klaar.

Wat je in ieder geval niet moet doen is daarvoor berichtregels aanmaken in je e-mailprogramma. Je moet naar de bron gaan, en dat is je Facebook account.

Een klacht tegen Facebook indienen, omdat volgens jou de instellingen wat moeilijk te vinden zijn, lijkt mij overdreven.
Je kunt je beter afvragen of jij dat medium wel nodig hebt. Je klaagt er immers over dat de computer "heel veel van normale menselijke dingen [heeft] opgeslokt de laatste jaren."
Tja, sommige mensen hebben meer contact met hun vrienden via Facebook dan in de werkelijkheid. Facebook vervangt dan contacten waarbij je elkaar nog echt aankijkt. Als jij daar bezwaar tegen hebt, dan lijkt me de oplossing voor de hand te liggen. Doe net zoals ik: Zeg je account op Facebook op en ga je vrienden weer echt opzoeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar jullie vinden het wel prettig dus die Facebook? helemaal geen klachten?
Jij maakt het topic, zeg jij het maar... Als je nog klachten hebt, zijn er misschien ook gewoon oplossingen voor in de software van Facebook zelf... ;)

Waarom zou je willen klagen? Geniet van het leven en van de dienst die Facebook aanbied, wil je dat niet, dan dwingt niemand je daartoe!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je iets in je oog? Of is dat een zenuwtrekje? WOEHA HA HA HA HA ga jij maar eens lekker in de software van facebook duiken om iets te veranderen.

---------- Bericht toegevoegd op 17:46 ---------- Vorige bericht was op 17:33 ----------

Ik denk eerder dat iedereen zijn lapje (lapmiddel) waar hij voor gehouden wordt wegdoet, dit bericht op meerdere fora, ipv facebooken--voor het lapje gehouden worden sloopt toch alle lol daarin, dit is dan ook goed zo, en vaker zo'n onderwerp. Op den duur bouwt zich dan voldoende klachtgewicht op.

---------- Bericht toegevoegd op 18:07 ---------- Vorige bericht was op 17:46 ----------

Neem nou ,,stoppen met facebook, want liever alleen echte contacten.'' Als facebook wegmoet dan ben je niet helemaal vol want anderen doen iets anders. Het kan ook wel allebei, maar dat soort instellingen verstoort dat. Bijvoorbeeld: krijg je per dag 3 meldingen: ERIC! er zijn meldingen voor je ! Sodemieter op man , gek! Hoor ik nou die 50 miljard spreken die ze op de bank heef staan ? of heef/hebben, wat het ook is, iets wat zo praat heet onmiddelijk een slet, of beter geintoneerd slut wat mij betreft...

Dus helemaal wordt het dan: ,,sodemieter op, man gek, slet (slut) moet ik hier soms naar luisteren met die 50 mld erbij? ''
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je iets in je oog? Of is dat een zenuwtrekje? WOEHA HA HA HA HA ga jij maar eens lekker in de software van facebook duiken om iets te veranderen.

---------- Bericht toegevoegd op 17:46 ---------- Vorige bericht was op 17:33 ----------

Ik denk eerder dat iedereen zijn lapje (lapmiddel) waar hij voor gehouden wordt wegdoet, dit bericht op meerdere fora, ipv facebooken--voor het lapje gehouden worden sloopt toch alle lol daarin, dit is dan ook goed zo, en vaker zo'n onderwerp. Op den duur bouwt zich dan voldoende klachtgewicht op.

---------- Bericht toegevoegd op 18:07 ---------- Vorige bericht was op 17:46 ----------

Neem nou ,,stoppen met facebook, want liever alleen echte contacten.'' Als facebook wegmoet dan ben je niet helemaal vol want anderen doen iets anders. Het kan ook wel allebei, maar dat soort instellingen verstoort dat. Bijvoorbeeld: krijg je per dag 3 meldingen: ERIC! er zijn meldingen voor je ! Sodemieter op man , gek! Hoor ik nou die 50 miljard spreken die ze op de bank heef staan ? of heef/hebben, wat het ook is, iets wat zo praat heet onmiddelijk een slet, of beter geintoneerd slut wat mij betreft...

Dat is facebook gewoon, en ga dan naar diegene toe die dat stuurt of wees helemaal geen vrienden op facebook met hem/haar. En ga geen andere leden belachelijk maken(en al helemaal geen moderarors),volgens mij heb jij er gewoon geen verstand van. Ik denk dat jij binnenkort een ban hebt, maar weet het niet zeker.

Verstuurd met mijn mobiel. Spelfouten gegarandeerd.
 
Welke slijterij heb jij geplunderd, zxc923?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar wie wil nog meer zeggen of hij/zij wel of niet instemt dat die facebook instelling over email onoverzichtelijk is en niet goed functioneert?
 
Denk je dat het gaat helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan