• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Lightroom catalogus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mnemonic

Junior lid
Lid geworden
24 apr 2012
Berichten
68
Waarderingsscore
3
Wie kan mij helpen met de catalogus van Lightroom te verplaatsen naar een andere machine?
 
dank, ik kan weer verder
 
Graag gedaan! Ik zou het leuk vinden als we de uitslag ook nog horen.
 
Graag gedaan! Ik zou het leuk vinden als we de uitslag ook nog horen.
Natuurlijk, ben nu nog even met een andere thread bezig (die van traag en niet vertrouwen). Als daar nog tips zijn....?
 
Het is geen wedstrijd dus het maakt helemaal niets uit als het wat langer duurt. Naar je andere topic zal ik ook eens even kijken.
 
Dit topic zal ik verplaatsen van Algemeen naar Software.
 
Op dit moment wel ja. Maar hij stond in Algemeen.

Dat is geen probleem. Alleen voor de vindbaarheid en de structuur van het forum heb ik hem even verhuisd.
 
Lange tijd geleden...
Werk inmiddels met Lightroom op een andere pc. Heb tussentijds 4 WD schijven gehad die allen problemen hebben gegeven. 2 kunnen omruilen (inhoud kwijt) 2 nog thuis waarvan de schijf tikt en de foto's cruciaal zijn!! Ondertussen weer een nieuwe schijf geplaatst (seagate 8 Tb deze keer) en nu alle fotowerk (Raw, bewerkt jpg, catalogus en lightroom bestanden naar deze schijf. In 2-voud!!
Als dit straks klaar is dan met hulp van Adobe alle catalogi samenvoegen.
Dan kan ik opnieuw LR opstarten en moeten de foto's zelf de catalogi vinden.

2 vragen:
Wie heeft er veel verstand van Lightroom om eens verder te babbelen?
Wie kan mij helpen met het redden van de foto's op deze twee schijven?
 
Het redden van die foto's op de schijven wordt een uitdaging maar we kunnen het in ieder geval proberen.

Zijn het externe of interne schijven?
Wordt de schijf nog gezien door je computer?
 
Hoi Rubensky

Schijf 1 is een WD Blue 4Tb die intern zat. Met behulp van Ease-us heb ik ooit wel files en foto's zien staan op deze schijf, maar kon ze niet meer kopiëren.
Met deze schijf als back up, was ik druk om alle foto's van pc 1 naar pc 2 te verplaatsen.
Dus ingehangen en begonnen met verplaatsen (dom!) Dus dan kopiëren en na de klus pas delete.
Niet de slimste back up procedure.
Kortom op deze schijf staat ongeveer 10% aan foto's die ik te snel heb weggegooid op de oude pc.
Dit gebeurde na ongeveer 7 draaiuren! Ik heb echter nooit een garantie omruil gedaan omdat ik dan mijn foto's kwijt ben!



Schijf 2 is een WD Elements 6Tb die extern zat.
Op vrijdag gewoon de pc afgesloten en als laatste usb stick eruit en adapter uit het net. Op maandag startte de WD Elements niet meer op. Andere WD adapter geprobeerd en nu tikt de schijf.
De schijf uit de behuizing gehaald en direct in de pc. Nu komt de melding in windows dat de schijf geformatteerd moet worden.
Hier staan foto's en gewone bestanden op.

Ik houd mij aanbevolen voor je slimme inval
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan