• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Linux op SSD en Windows 10 op HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voordeel van mij is dat enkel de gewenste drive(s) van stroom voorzien worden, mijn backup schijf schakel ik enkel in als ik een backup maak, in begin win 10 (2016) werkte ik hoofdzakelijk met win 7, maar had ook al een aparte schijf met daarop win 10, heb ook eens een tijdje gewerkt met een dual boot, maar is nog zo gemakkelijk als je 1 schijf gebruikt per OS.
 
Voordeel van mijn systeem is dat je gewoon op alle schijven kan komen en wat is het probleem om even een key in te toetsen en de gewenste schijf in het bootmenu te kiezen?

Helemaal mee eens!
 
Linux Mint 1.3 Cinnamon is op de tweede SSD geïntalleerd en moet nog wel geoptimaliseerd worden.
Grub in de Mint versie staat op de andere SSD en werkt gewoon goed.

Uiteindelijk zal ik Grub zo instellen dat Windows automatisch boot en Mint gekozen moet worden.
 
Dus bij jouw staat Mint onderaan in het bootmenu.
 
Mint blijft boven in het menu staan en Windows helemaal onderin.

Maar uiteindelijk zal Grub ingesteld worden van 1 naar 4 en dan start Windows als eerste op in plaats van Mint.

En Grub ziet er nu modern uit dank zij dat Grub nu in de Mint versie werkt.
 
Boodmenu.jpg
In jouw geval staat Windows dan boven aan!
 
Nee hoor - zoals de opstelling is die jij met jouw afbeelding toont, zo blijft die ook, ook als Windows staat aangemerkt om op te starten.

 
Daar moet ik mij eerst goed in verdiepen. Heb al wel even gekeken hoe je de boot volgorde kunt wijzigen. Voorlopig is het beter dat ik daar nog even van af blijf.
 
Inmiddels zit ik op Linux Mint Cinnamon 19.3 te werken, dat is dus gelukt, heb nu wel mijn homepluggen moeten gebruiken omdat de WiFi nog niet werkt (kom via 192.168.0.1 niet in mijn access point).

Ook is mijn 2e monitor niet goed ingesteld, dit vind ik meer een issue omdat na de verhuizing over anderhalve maand ik toch via de homepluggen aan het internet wil hangen. De monitor op de VGA aansluiting geeft een redelijk beeld (heb afgeschreven 22" monitoren dus die zijn niet de beste meer). De monitor op de HDMI aansluiting (met VGA converter ertussen) die geeft een slecht beeld en hij staat links maar ik moet er via de rechterzijde van mijn hoofdmonitor naar toe.

Ik weet nog niet hoe ik de instellingen van de monitoren moet wijzigen, is wel belangrijk want ik gebruik ze altijd beiden.

Maar goed, stap 1 is ver klaar.

Tsja, nu kan ik Freeoffice niet installeren. Ik denk het te installeren en zie vervolgens niets???
 
Laatst bewerkt:
Ok, wel geinstalleerd, zag het niet. Iconen op desktop heb ik nog niet, wel in taakbalk. Nu naar bed voor wat het nog voor zin heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan