• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Loskoppelen extra Harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roodje

Gevestigd lid
Lid geworden
4 aug 2014
Berichten
462
Waarderingsscore
0
Dag vrienden,
Kan iemand mij vertellen waarom ik niet de optie 'uitwerpen' zie als ik bij "Deze computer" mijn externe harddisk selecteer. Bij USB-sticks gebeurt dat namelijk wel. Ik wil uiteraard geen schade toebrengen aan de data die op deze schijf staat en schakel daarom de pc uit om de schijf los te koppelen. Volgens mij moet dit anders kunnen.
Met vriendelijke groet, Roodje
 
Hoe is die dan aangesloten?
Sata extern?

Ik trek die dingen er gewoon uit en koppel ze gewoon aan indien nodig, nooit ergens last van gehad, ook de USB sticks en schijven.
 
"uitwerpen" zit niet in het menu ...doch in de taakbalk zou je allezins wel de optie moeten te zien krijgen om je externe media's uit te werpen … ook ik gebruik deze optie nooit en trekt zoals L.P. vermeld deze gewoon er uit zonder er hinder van te hebben …*het belangrijke hier is dat je de externe media's lostrekt zonder dat deze met een schrijf/leesbewerking bezig zijn ...
 
Ik denk dat nog maar weinig mensen de genoemde optie gebruiken. Ik volg ook de procedure zoals Emi en LP.
 
"Uitwerpen" zit niet in het verkenner menu. Je kan wel een icoontje hiervoor instellen op de taakbalk en het systeemvenstertje rechts onderaan. Dat zit onder taakbalkinstellingen, rechtsklik op taakbalk > taakbalkinstellingen > Systeemvak : selecteren welke pictogrammen op de taakbalk worden weergegeven. Als er geen externe schijf aangesloten is is het icoontje niet zichtbaar. Zo werkt het bij mij, zoals gezegd werkt het niet met het verkenner menu.
 
Kan iemand mij vertellen waarom ik niet de optie 'uitwerpen' zie als ik bij "Deze computer" mijn externe harddisk selecteer.

Welke versie van Windows gebruik jij?
Vanaf versie 1809 is het voor usb stick/externe schijven ook niet meer nodig om dit uit te werpen.
Omdat Microsoft dit heeft aangepast.
 
Microsoft past het standaardbeleid aan dat Windows 10 hanteert bij het uitwerpen van externe opslagmedia zoals usb-sticks. In plaats van 'betere prestaties' staat de instelling voortaan standaard op 'snel verwijderen'.

Dat betekent dat gebruikers de externe opslagmedia uit de pc kunnen halen zonder dat ze de melding krijgen dat ze de Hardware veilig verwijderen-procedure moeten doorlopen om apparaten los te koppelen. De verandering van standaardinstelling is van toepassing op Windows 10 versie 1809, oftewel de Windows 10 October 2018 Update, en latere versies,
 
Vanaf versie 1809 is het voor usb stick ook niet meer nodig om dit uit te werpen.
Was nooit nodig, ook bij voorgaande versies Windows niet.....
Was alleen maar om te voorkomen dat het device nog in gebruik was en er dataverlies zou ontstaan voor degene met wat minder grijze cellen.
 
Ik gebruik versie 1903.
Het kan wel zo zijn dat uitwerpen niet meer nodig is maar ik gebruik deze functie liever omdat het bij mij meestal belangrijke (backups) schijven zijn waarmee niets mis mag gaan/zijn.
Bovendien zie ik zo sneller dat er externe schijven aangesloten zijn.
 
De backups worden door jou dan niet op de meest veilige manier gemaakt. Het steeds koppelen en loskoppelen kan ook voor fysieke schade zorgen. Zelf heb ik meer vertrouwen in een netwerkschijf.
 
Je hebt het verkeerd begrepen. Die schijven zitten in een externe behuizing met een aparte voeding. De kabels blijven op hun plaats en de connectoren worden niet zo snel versleten.
 
Dag vrienden, ik heb begrepen dat het in mijn versie van W10 (1809) geen problemen meer geeft om de externe schijf of USB-sticks zonder meer los te koppelen. Alleen er voor waken dat er op dat moment geen lees/schrijffunctie bezig is. Dank voor de commentaren.
 
Was nooit nodig, ook bij voorgaande versies Windows niet.....
Was alleen maar om te voorkomen dat het device nog in gebruik was en er dataverlies zou ontstaan voor degene met wat minder grijze cellen.

Last met lezen vermoed ik, heeft niets met versies of problemen te maken.
 
@Roodje Graag gedaan! Ik zal dit topic als opgelost mankeren. Mochten er nog meer vragen zijn dan horen we het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan