• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

MAC adres veranderen van Wifi versterker/router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinos

Nieuw lid
Lid geworden
2 mrt 2020
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Hallo ik heb een probleempje met mijn internet. Ik zal mijn situatie even uitleggen. Ik studeer aan de universiteit of althans dat deed ik tot laatst. Nu woon ik nog steeds op campus. Dit betekent dat ik alleen internet van de universiteit kan gebruiken en niet bijvoorbeeld een eigen abonnement afsluiten. Nu is mijn account van de universiteit verwijderd (natuurlijk) waardoor ik dus geen wifi meer heb in mijn eigen huis.
mijn LAN verbinding doet het raar genoeg nog wel aangezien deze gekoppeld is aan mijn student account. Voor deze lan-verbinding heb ik mijn MAC-adres in moeten voeren in een online portaal. Ik kan dus nu alleen nog maar op het internet van de universiteit via mijn computer.
Nu had ik een mogelijke oplossing bedacht. Kan ik een wifi versterker/router kopen en het MAC-adres veranderen naar die van mijn computer. Zodoende zou het netwerk van de universiteit de router moeten accepteren en kan ik dat netwerk weer uitzenden als mijn eigen wifi netwerk.
 
Nee, dat kan niet. Een MAC adres wijzigen is al heel moeilijk. En daarnaast kunnen er geen twee apparaten in een netwerk zitten met eenzelfde MAC adres.

Tevens zal dit ook als illegale inbreuk worden gezien door de universiteit!