• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Macbook Pro start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacbookPro1

Nieuw lid
Lid geworden
8 sep 2018
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Goedenavond iedereen, ik ben hier nieuw op het forum en ik zit met het volgend probleem.
Ik heb een Macbook Pro gekocht (uit 2011), maar hij start niet op.

Zodra ik hem aan zet, dan komt het Apple logo op het scherm met een balkje eronder, maar hij start verder niet op.
De ventilator draait ook constant op maximum snelheid en er zijn horizontale strepen over heel het scherm.

Ik heb het al met een andere lege harde schijf geprobeerd, maar daarmee krijg ik enkel een wit scherm en verder niks.
Ventilatoren heb ik ook al proper gemaakt en nieuwe koelpasta op de processor en grafische kaart aangebracht, maar dat heeft allemaal niet geholpen.

Weet iemand wat ik kan doen?

Ps: ik heb nog NOOIT met apple systemen gewerkt, ik werk heel mijn leven al met Windows en dus weet ik echt niet wat ik moet doen, deze laptop had ik voor een prijsje van een vriend overgekocht, maar hij weet zelf ook niet wat het probleem kan zijn.
 
Welk type?
En de gebruikte mechanica heeft weinig met het OS te maken, tis meestal een Intel systeem, CPU en chipset.

Indien er een dedicated grafische kaart inzit op een flip en met ballbearing gesoldeerd dan kan die zijn losgekomen.
 
Dit is het model: A1286
Macbook Pro 15 inch late 2011 met een i7 processor en AMD grafische kaart.

Als ik opstart met de toetscombinatie CMD + OPTION + R, dan kan ik een Wifi netwerk kiezen, maar na 2 minuten blokkeert hij daar ook, dan bevriest het scherm gewoon, net als bij het Apple logo bij het opstarten.

Wat zou ik kunnen doen?
 
Zoals ik in mijn vorige reactie zei (juist op hetzelfde moment geplaatst :p ) is dat hij na 1-2 minuten blokkeert, dus ik kan sowieso niets doen. Ook gewoon vreemd dat de ventilator constant op volle toeren draait
 
Stofprobleem?
Notebooks zijn net zo als gewone computers stofzuigers.
 
De koelbridges zullen daarentegen nog vol met stof zitten na al die jaren.
Dat vereist een professionelere aanpak.
 
Dit is het model: A1286
Macbook Pro 15 inch late 2011 met een i7 processor en AMD grafische kaart.

Als ik opstart met de toetscombinatie CMD + OPTION + R, dan kan ik een Wifi netwerk kiezen, maar na 2 minuten blokkeert hij daar ook, dan bevriest het scherm gewoon, net als bij het Apple logo bij het opstarten.

Wat zou ik kunnen doen?
Al onder dat plaatje gekeken waar de gpu op zit?
 
Als ik opstart met de toetscombinatie CMD + OPTION + R, dan kan ik een Wifi netwerk kiezen

Heb je de mogelijkheid om bekabeld aan te sluiten . Ik denk het maar dat ie dan zal doorstarten en updaten .
 
Ik heb de gpu met een heater opgewarmd en nu zijn de strepen verdwenen, maar ik zit met het probleem dat wanneer die opstart bij het apple logo blijft op een bepaald moment uitvalt.
Dus hij blokkeert niet meer, maar hij valt gewoon uit op een bepaald ogenblik.
De ventilatoren draaien constant op maximale toeren.

Misschien zijn jullie daar iets mee?
 
Update: Ik kan hem wel in veilige modus opstarten, binnen de veilige modus blijft die gewoon aan.
Ventilatoren blijven wel constant op maximale snelheid draaien.

Kan ik iets doen in de veilige modus?
 
In veilige modus zal de gpu in de cpu worden gebruikt.
Zo blijven werken is een optie.

Of laten repareren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan