• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mag je een SSD hot swappen ? En op welke spaning werkt een SSD 5V, 12V of beiden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny g

Junior lid
Lid geworden
3 dec 2016
Berichten
79
Waarderingsscore
2
Even kort uitleggen waarom ik dit vraag :

Ik wil mijn SSD C: schijf regelmatig clonen naar een andere SSD schijf. Nu kan ik niet beide schijven niet gelijktijdig in dienst laten bij het opstarten want dan gaat de boel in de fout omdat je dus met 2 bootable schijven zit. Ervan uit gaande dat de clone schijf reeds eerder eens gecloond is. Ik zou dit ongeveer eens per week of per maand willen doen.
Mijn idee is om, ofwel een swapframe (zoals op de foto) te gebruiken voor de clone drive toch dan duw je de ssd erin met de spanning aan omdat windows reeds opgestart is, indien dit niet erg is : prima voor mij en dan is het probleem gelijk ook opgelost. Ik zou in de bios de sata poort als hot "plug instellen". Maar ik ben een beetje bang ervoor dat de ssd dan wel eens de geest zal geven omdat je ze erin duwt met de spanning aan. Iemand daar kennis en ervaring mee ?
Mijn tweede idee echter is om de clone ssd zo aan te sluiten dat ik een schakelaar maak tussen de voedingskabel toch had dan graag geweten of het de 5V , de 12V is of beiden die ik dan moet onderbreken.


swapframe.JPG
 
DannyG schrijft: "Ik wil mijn SSD C: schijf regelmatig clonen naar een andere SSD schijf."

Ik zie daar het nu niet van in.
 
Hot swap kan prima met een ssd
de connector is zo gemaakt dat de spanning op het juiste moment op de schijf komt
net als bijvoorbeeld bij een usbstick.

je zou ook voor esata kunnen gaan en een externe case dan kan je op die ruimte iets anders in je kast zetten
 
Nu kan ik niet beide schijven niet gelijktijdig in dienst laten bij het opstarten want dan gaat de boel in de fout omdat je dus met 2 bootable schijven zit.
Waarom niet ? Er is een bootvolgorde.

SSD gebruikt 5Volt, geen 12 Volt. Ik meen . . . dat sommigen ook nog 3,3 Volt gebruiken, maar die spanning is alleen beschikbaar wanneer de connector direct uit de PSU komt, en u niet vanuit een Molex adapter.
Maar ik neem aan dat je daar niet hoeft te gaan schakelen.
 
Sata power heeft 3,3, 5 en 12v aansluitingen maar wat dat met hotswappeble heeft te maken....
Waar die schakelaar dan voor nodig is ontgaat mij ook.
 
die schakelaar wil hij er eventueel tussen zetten om de spanning van het apperaat te kunnen halen zonder hem uit zijn bay te trekken
 
Waarom, ding eet toch geen brood en kan derhalve toch gewoon blijven zitten.
 
@Lange Pier Hij wil die schakelaar alleen maken als de hot swap wel onder spanning staat wat onder ander zijn vraag is, dus hij weet nu dat dit niet nodig is.
Gr.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan