• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost mail met verzenddatum

Status
Niet open voor verdere reacties.

sperwer

Gevestigd lid
Lid geworden
2 mei 2010
Berichten
335
Waarderingsscore
6
Ik ben op zoek naar een mailprogramma waarmee ik een mail kan opstellen en een datum kan meegeven waarop die verstuurd moet worden. Dus niet meteen versturen maar later en automatisch.
Zelf gebruik ik Gmail en Thunderbird. Volgens mij is het met deze 2 mailprogramma's niet mogelijk, denk ik.
Is er een alternatief waar dat wel kan?
Bij voorbaat dank voor een reactie.
 
Hoi,
Het kan met een Thunderbird ADD-on.
Ga naar je add-ons en in de zoekbalk typ je Send Later.
De bovenste twee add-ons kan je gebruiken om je mails op een bepaalde datum te versturen.
 
Bedankt voor de reactie.
Ik heb de add-ons geïnstalleerd maar ik zie geen mogelijkheid om een datum in te geven.
Wat ik zoek is een optie waarbij als ik nu een mail opstel ik meteen een verzenddatum kan ingeven. Zo dat de mail automatisch op die datum verstuurd.
 
Heb je de beide add-ons geïnstalleerd.
Met de 2de add-on Send later button krijg je een knop later verzenden als je een mail opstelt. Daar kan je dan de datum invullen.
Eerst mailadres invullen anders werkt de knop niet.
 
Ik heb beide add-ons geïnstalleerd. Als ik een mail heb opgesteld kan ik kiezen tussen 'verzenden' en 'later verzenden'. Als de laatste knop indruk krijg gaat de mail naar postvak UIT. Ik zie nergens de mogelijkheid om een verrzenddatum in te geven.
 
Dan heb je toch iets fout gedaan.
Als je op de knop drukt moet je volgend scherm zien.11335
 
Het zal wel aan mij liggen. Als ik een mail opstel en op het eind de later verzenden knop indruk gaat de mail direct naar de map postvak UIT. zonder dat ik het scherm zie waar ik o.a. een datum kan invullen.
 
Deze twee moeten in uw add-ons te vinden zijn.
11336
Als je op opties drukt krijg je volgend scherm.
11337
Probeer volgende:
Niet-verzonden berichten in Postvak UIT afleveren uitvinken.
 
ik krijg alleen de opties uitschakelen en verwijderen. De ópties staat er niet bij.
 
Probeer het volgende verwijder de Send Later add-on.
Typ in het zoekvak Later.
De bovenste add-on "Later Verzenden" in de resultaten is de juiste.
Toevoegen en Thunderbird herstarten.
 
De bovenste 2 add-ons in het plaatje van Emie zijn de add-ons die je moet installeren.
 
nadat de add-on's toegevoegd werden en thunderbird herstart is dien je deze add-on's zelf nog toe te voegen aan de werkbalk bij opstellen .. (deze komen er niet vanzelf te staan !)

11339
om de add-on's "later verzenden " en "verzendtijdstip " in de werkbalk bij opstellen te krijgen dien je eerst rechts klik te doen op de werkbalk en aanpassen te selecteren..
vervolgens sleep je de add-on’s welke je in de werkbalk wilt hebben naar deze werkbalk toe ..
 
Laatst bewerkt:
Het werkt.
Bedankt voor de hulp.
 
graag gedaan ..
 
@Emi
Ik vind dit een handige functie en heb deze ook in Thunderbird geïnstalleerd. Echter is er één knop waar ik de functie niet van begrijp en deze schijnt op het eerste zicht niets te doen. De andere geeft dat instellingenvenster en werkt dus. Kan je vertellen waar die eerste voor dient?
5ca77c0fe2902-screenshot_01.jpg
 
@ ShadyAngel,
Dit zou het scherm van mijn postje #6 moeten openen waar je een datum kunt instellen wanneer de mail wordt verzonden.
@ Emi,
De tweede Add-on van je plaatje plaatst de buttons en hoef je niet zelf te slepen.
@sperwer
Dank voor de terugkoppeling.
 
@Emi
Bedankt voor je hulp. Ik heb de gemarkeerde terug uit de balk verwijderd. Het leek me logischer aangezien deze op het zicht niets doet (of heb ik het verkeerd)?
De andere heb ik laten staan omdat deze dus werkt.

5ca780b82156a-screenshot_04.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan