• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Mailadres overzetten naar nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Avelsta

Junior lid
Lid geworden
1 aug 2012
Berichten
57
Waarderingsscore
0
Beste mensen,
In verband met de aankoop van een nieuwe laptop wil ik mijn mailadres van de oude
laptop naar de nieuwe laptop overzetten.
Voordat er iets fout gaat, wil ik graag aanwijzingen en advies.
Op de oude laptop zit windows 7 en Microsoft Office Outlook 2007.
Met de nieuwe laptop maak ik gebruik van windows 10 en Microsoft Office Outlook 2013.
Kan ik alle accountinstellingen van de oude laptop zo overzetten naar de nieuwe laptop ?
Als ik het wachtwoord uit de oude laptop verwijder en installeer op de nieuwe laptop,
komen nieuwe email berichten dan automatisch binnen op de nieuwe laptop ?
Of werkt het zo niet en moet ik op de nieuwe laptop een ander wachtwoord installeren
in de mailaccount?

Bij voorbaat dank
 
Topic verplaatst van Algemeen naar Internet en E-mail.

Je kan een export maken van je adresboek en vervolgens kan je die export dan weer importeren in je nieuwe Outlook.

Duidelijker als op de website van Microsoft kan ik het ook niet uitleggen. Je klikt eerst op 2007 voor de export dan op 2013 en volg je de stappen voor de import.
 
De reactie van Rubensky gaat alleen over het exporteren en later weer importeren van de contactpersonen. Hieronder zal ik ingaan op andere vragen van Avelsta:
Kan ik alle accountinstellingen van de oude laptop zo overzetten naar de nieuwe laptop ?
Ja

Als ik het wachtwoord uit de oude laptop verwijder en installeer op de nieuwe laptop, komen nieuwe email berichten dan automatisch binnen op de nieuwe laptop ?
Je hoeft het wachtwoord niet te verwijderen uit de oude laptop.
Je moet op de nieuwe laptop hetzelfde wachtwoord gebruiken voor hetzelfde e-mailaccount dat ook op je oude laptop staat.

Heb je in Outlook 2007 slechts 1 e-mailaccount opgenomen? Of heb je meerdere e-mailaccounts opgenomen in Outlook 2007?
En wat zijn het voor e-mailaccounts? Zijn dat POP3 accounts of zijn dat IMAP accounts? hier kun je nalezen wat de verschillen zijn tussen POP3 en IMAP: https://www.antagonist.nl/help/nl/email/client/popvsimap

Als je alleen maar IMAP accounts hebt opgenomen in Outlook 2007, dan wordt het helemaal makkelijk. Je start op de nieuwe laptop Outlook 2013, en je voegt dan dezelfde e-mailaccounts in die je had op Outlook 2007. Je geeft ook dezelfde wachtwoorden in.
Daarna zal Outlook 2013 volautomatisch gaan synchroniseren. Alle mails die op je oude laptop in Outlook 2007 stonden, zullen ook verschijnen in Outlook 2013 op je nieuwe laptop.

Wanneer het geen IMAP accounts zijn, maar POP3 accounts, zul je anders te werk moeten gaan. Meld dat even, dan kunnen de helpers je daarbij vast begeleiden.
 
Office 2007 zet het Outlook.pst automatisch in Users/jouw gebruikersnaam/AppData/Local/Outlook

Alternatief in verkenner zoeken naar .pst

Kopieer vervoilgens het bestand dat behoorlijk groot kan zijn naar bijv. een USB stick en dan kan je in Outlook 2013 dat bestand importeren.
 
Volgens mij gaat het hier om het adresboek. Als je de gehele mail moet overzetten dan moet je eerst uitzoeken of het IMAP of POP3 is. Als het IMAP is heb je dat gehele .pst bestand niet nodig!
 
Kan ik alle accountinstellingen van de oude laptop zo overzetten naar de nieuwe laptop ?
Het gaat dus niet enkel over het adresboek.
Met "mijn mailadres van de oude laptop naar de nieuwe laptop overzetten" bedoelt Avelsta volgens mij haar e-mailaccount dat bestaat uit haar e-mailadres plus het bijbehorende wachtwoord.

Maar Avelsta heeft intussen al flink wat reacties gekregen. Ik kan me voorstellen dat ze wat tijd nodig heeft om een en ander door te lezen.
 
Met het komplete Outlook.pst bestand krijg je in Office 2013 Outlook na import van het outlook.pst bestand in Outlook 2013 de indeling en alle bestanden terug zoals dit in Outlook 2007 was.
Dus ook het adresboek.
En het maakt niet uit hoe de nieuwe Outlook dan geconfigureerd is op IMAP of POP3.
 
De reactie van Rubensky gaat alleen over het exporteren en later weer importeren van de contactpersonen. Hieronder zal ik ingaan op andere vragen van Avelsta:

Ja


Je hoeft het wachtwoord niet te verwijderen uit de oude laptop.
Je moet op de nieuwe laptop hetzelfde wachtwoord gebruiken voor hetzelfde e-mailaccount dat ook op je oude laptop staat.

Heb je in Outlook 2007 slechts 1 e-mailaccount opgenomen? Of heb je meerdere e-mailaccounts opgenomen in Outlook 2007?
En wat zijn het voor e-mailaccounts? Zijn dat POP3 accounts of zijn dat IMAP accounts? hier kun je nalezen wat de verschillen zijn tussen POP3 en IMAP: https://www.antagonist.nl/help/nl/email/client/popvsimap

Als je alleen maar IMAP accounts hebt opgenomen in Outlook 2007, dan wordt het helemaal makkelijk. Je start op de nieuwe laptop Outlook 2013, en je voegt dan dezelfde e-mailaccounts in die je had op Outlook 2007. Je geeft ook dezelfde wachtwoorden in.
Daarna zal Outlook 2013 volautomatisch gaan synchroniseren. Alle mails die op je oude laptop in Outlook 2007 stonden, zullen ook verschijnen in Outlook 2013 op je nieuwe laptop.

Wanneer het geen IMAP accounts zijn, maar POP3 accounts, zul je anders te werk moeten gaan. Meld dat even, dan kunnen de helpers je daarbij vast begeleiden.

In Outlook 2007 heb ik 2 e-mailaccounts opgenomen.
Beiden zijn POP3 accounts.
Ik weet niet of het terzake doet maar Telfort is mijn provider
 
In Outlook 2007 heb ik 2 e-mailaccounts opgenomen.
Beiden zijn POP3 accounts.
Ik weet niet of het terzake doet maar Telfort is mijn provider
 
Welke provider je gebruikt maakt niks uit.
Alles wat jij in Outlook 2007 hebt gedaan - zit opgeslagen in het dat .pst bestand.
Dus nogmaals - importeerje dat bestand in Outlook 2013 heb Outlook 2013 in dezelfde vorm als in Outlook 2007.
Wat dat importeren niet doet is het aanpassen van de e-mail accounts die jij in Outlook 2013 gebruikt!
Maar die moeten wel dezelfde zijn als in Outlook 2007!
 
En het maakt niet uit hoe de nieuwe Outlook dan geconfigureerd is op IMAP of POP3.

Natuurlijk wel! Als je IMAP gebruikt dan hoef je niets te importeren maar wordt na het instellen van dat mailadres in Outlook alle mails en dergelijke van de server in Outlook gezet. Hoef je niets voor te importeren geen .pst verplaatsing voor nodig. Gaat gewoon automatisch!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan