• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Maken van een kopie H.D. lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.198
Waarderingsscore
50
Nadat ik een eerste keer het installeren van een SSD in plaats van een HD had uitbesteed heb ik dat daarna een aantal keren met succes zelf gedaan op een aantal desktops en laptops. Ook met mijn Acer laptop (al eerder W 7 --> W 10 ) van oude HD naar SSD. Als ik nu voor alle zekerheid weer een kopie wil hebben op de oorspronkelijk HD met Aomei dan komt er meteen bij opstart met de verse HD een melding dat er geen HD is of niet herkend wordt. Opstarten met Bios geeft een fluittoon. Ook met MiniToolWizard hetzelfde . Wat kan er mis zijn, of moest ik de HD eerst formatteren? ik dacht dat dat bij de procedure sowieso gebeurde.
 
Wordt de HD in het bios aangeven of niet.
Indien niet - dan heeft die HD een probleem!
 
Ik heb het geprobeerd op twee 2,5"HD's: eentje voor dat doel net aangeschaft (60 GB weliswaar, maar alleen bedoeld als noodschijf) en de andere een wat oudere HD van 320 GB. Die zal er vermoedelijk oorspronkelijk in gezeten hebben.
Dan kan ik het ook nog op een SSD uitproberen om te zien of dat verschil uit maakt, maar die ligt als nood-kopie op de plank voor mijn dagelijkse desktop.

aanvulling dagje later:
enige tijd geleden had ik een vraag gesteld over dat het zo lang duurde vóór ik met Rechts-klik op bureaublad het contextmenu kreeg. Na de laatste grote update werkt dat weer als vanouds.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan