• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Malwarebytes (Premium 3.0.6 ) doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

gigobert

Gewaardeerd
Lid geworden
12 okt 2010
Berichten
1.086
Waarderingsscore
0
Sinds kort heeft het ikoontje van dit programma ( rechts onder bij de klok etc ) een rood uitroepteken. Klik ik er rechts op dat komt dit omdat "bescherming op het web: uit"staat. Open ik het programma dan wordt ook gemeld dat ik niet volledig ben beschermd en dat alle realtime beveiliging moet worden ingeschakeld. Bescherming op het web stond inderdaad uit en dit schakelaartje lijkt zich in te schakelen door groen te worden met de tekst "bezig met starten" maar dit gebeurt toch kennelijk niet. Ook het ronde witte balletje zit links in de groene zone terwijl dit bij alle andere instellingen rechts is. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
 
Wat mij niet helemaal duidelijk is - gaat het hierbij om de gekochte- of de gratis versie?

Titel van topic niet goed gelezen.
De Premium versie dus - welke antivirus software heb jij ernaast draaien?
 
Wat mij niet helemaal duidelijk is - gaat het hierbij om de gekochte- of de gratis versie?

Titel van topic niet goed gelezen.
De Premium versie dus - welke antivirus software heb jij ernaast draaien?
 

naast deze echt betaalde Premium heb ik avast free al sinds heel lang

verder dank voor reactie pdexie...begrijp dat er velen zijn met hetzelfde probleem, dus wacht ik maar rustig op de volgende update. Bedankt allebei
 
Sinds kort heeft het ikoontje van dit programma ( rechts onder bij de klok etc ) een rood uitroepteken. Klik ik er rechts op dat komt dit omdat "bescherming op het web: uit"staat. Open ik het programma dan wordt ook gemeld dat ik niet volledig ben beschermd en dat alle realtime beveiliging moet worden ingeschakeld. Bescherming op het web stond inderdaad uit en dit schakelaartje lijkt zich in te schakelen door groen te worden met de tekst "bezig met starten" maar dit gebeurt toch kennelijk niet. Ook het ronde witte balletje zit links in de groene zone terwijl dit bij alle andere instellingen rechts is. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Ik gebruik versie 3.1.2 en heb nergens last van.
Hier kun je die ophalen. https://forums.malwarebytes.com/topic/200634-malwarebytes-31-now-available/
Daarin worden gelijk een hoop problemen verholpen.
 
Ik gebruik versie 3.1.2 en heb nergens last van.
Hier kun je die ophalen. https://forums.malwarebytes.com/topic/200634-malwarebytes-31-now-available/
Daarin worden gelijk een hoop problemen verholpen.
Als je nu weer malwarebytes laat updaten en daarna je laptop /pc opnieuw opstart is het probleem verholpen.


https://forums.malwarebytes.com/topic/201234-database-update-causing-protection-and-scans-to-fail/
Laptop weer aangezet na tijdje te zijn weggeweest en 3.0.6 versie weer als vanouds . Denk dat ik desondanks de link met de nieuwere versie maar zal ophalen.
nogmaals dank allemaal
 
Dan heeft hij zich geupdated en het probleem verholpen.
Ja is zou de nieuwste erop zetten, kan voor andere problemen oplossen.
Geen dank!
 
Dan heeft hij zich geupdated en het probleem verholpen.
Ja is zou de nieuwste erop zetten, kan voor andere problemen oplossen.
Geen dank!
Inmiddels probleemloos de 3.1.2 geinstalleerd...had het vooraf gemaakte herstelpunt dus niet nodig want alles loopt dus goed.
 
Had je in de link gezien wat er allemaal was opgelost?
Nee die heb je nu niet meer nodig, maar het is altijd goed om er 1 te hebben die recent is.
 
Ik had gisteren ook last van het niet in kunnen schakelen.
Alleen updaten of rebooten loste het probleem echter niet op.
Probleem bleek uiteindelijk op te lossen door de laatste versie te downloaden en over de oude (ook al is dat dezelfde) heen te installeren.
 
Dat je nergens last van hebt gehad is toeval, je hebt dan niet je pc of laptop aangehad toen de foute update is binnen gekomen.

Aub nogmaals nodige leesvoer

https://forums.malwarebytes.com/topic/201300-database-update-incident/
Heb echt doorgekeken wat allemaal zou zijn gerepareerd in 3.1.2. Deze versie draait dus zoals gemeld tot dusverre probleemloos en dat komt overeen met de diverse bevindingen zoals hier geopenbaard. Ik meldde eerder dat bij opnieuw opstarten de versie 3.0.6 zich had geüpdatet waarbij het akelige rode uitroepteken was verdwenen . De 3.1.2 heb ik misschien 10 minuten hierna geïnstalleerd dus mijn positief oordeel t.a.v. het herstel van de 3.0.6 was inderdaad wat prematuur en dus inmiddels ingehaald door de update naar 3.1.2 en daarvan mag ik toch vaststellen dat die in elk geval goed is, toch?
 
Als je versie 3.1.2.1733 componentenpakket 1.0..122 en update pakket versie 1.0.1982 ( of hoger update pakket) dan zit je goed
 
Heb echt doorgekeken wat allemaal zou zijn gerepareerd in 3.1.2. Deze versie draait dus zoals gemeld tot dusverre probleemloos en dat komt overeen met de diverse bevindingen zoals hier geopenbaard. Ik meldde eerder dat bij opnieuw opstarten de versie 3.0.6 zich had geüpdatet waarbij het akelige rode uitroepteken was verdwenen . De 3.1.2 heb ik misschien 10 minuten hierna geïnstalleerd dus mijn positief oordeel t.a.v. het herstel van de 3.0.6 was inderdaad wat prematuur en dus inmiddels ingehaald door de update naar 3.1.2 en daarvan mag ik toch vaststellen dat die in elk geval goed is, toch?

Ja dat is altijd goed, niet iedereen merkt veel verschil met de diversen fixen die ze uitbrengen.
Maar ik vind het altijd prettig toch de nieuwste versie erop te hebben.
 
Heeft het misschien ook nog te maken met welke Os je draait.

Want ik heb Windows 10 Home.

En ik gebruik ook
592071f9d88a6-Knipsel.PNG


En heb totaal geen problemen mee.
 
Nee ik denk niet niet dat het daar mee te maken heeft.
Kan ook een combinatie zijn van welke anti virus er draait.
Maar het is net als met de Windows updates, de 1 heeft wel problemen en de ander niet.
 
Als je versie 3.1.2.1733 componentenpakket 1.0..122 en update pakket versie 1.0.1982 ( of hoger update pakket) dan zit je goed
Dank je pdeexie voor deze exacte info...ik heb even nagekeken en ik blijk precies die versies en componentennummers en updatepakket zoals je hebt aangegeven als resultaat van de downloadlink die eerder werd gegeven. Pfff..pak van mijn hart , dus ik vind versie 3.1.2.1733 , componentenpakket 1.0..122 en update 1.0.1982 en deze combinatie werkt perfect ( vooralsnog )!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan