• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Malwarebytes V3.06 zorgt er voor dat Microsoft Office 2007 niet meer opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanJvD

Vaak hier
Lid geworden
2 feb 2013
Berichten
539
Waarderingsscore
2
Beste mensen,
Gisteren een update gedaan naar Malwarebytes Premium versie 3.06.
Nu willen prg's zoals Word en Excel niet meer starten, ik krijg dan foutmelding zoals in de bijlage.
Zodra ik Malwarebytes uitschakel, dan is het probleem verholpen.
Iets met instellingen? Maar hoe en waar en welke?
Hebben jullie een idee/oplossing?
gr. Jan
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    17,3 KB · Weergaven: 51
Je zou eens kunnen kijken welke beveiliging van mbam dit veroorzaakt.
Misschien is het iets wat je toch niet gebruikt.
Ik gebruik Bitdefender met ransomware en heb die dus niet nodig in mbam.
Wat voor antivirus gebruik jij?
Hoe kom je aan de nieuwe update van mbam? is hij zelf aangeboden of heb je die van hun site gehaald.

--- Update ---

Ik vond dit nog over Excel, misschien dat het voor jou ook helpt (lost dan niets met mbam op, maar misschien dat het werkt.)
Klik op het tabblad Bestand en klik vervolgens op Opties.
Klik op Geavanceerd, ga omlaag naar de sectie Algemeen en schakel het selectievakje Andere toepassingen negeren die Dynamic Data Exchange (DDE) gebruiken uit in het gebied Algemeen.
Klik op OK.
 
Beste Aarie25,
De update van Mbam kwam uit het programma zelf. Ik heb in Excel jouw advies uitgevoerd, maar dat gaf geen verbetering.
Ik Mbam heb ik nu Exploit Protection Off gezet en nu heb ik dat probleem niet meer.
Helaas heb ik geen idee wat dat betekent voor de veiligheid.
Als antivirus gebruik ik AVG.
 
daar je nu de exploit protextion heb uitgezet kan er dus vanaf een email besmet bestand of van een in jouw geval een binnen gekomen excel bestand de computer besmet worden ..

--- Update ---

tevens is het niet nodig om 2 antivirus(en) te draaien .... ja de malwarebytes 3.0.6 heeft een totale computer beveiliging en maakt het overbodig om een tweede antivirus te gebruiken .... ( het kan en ze werken ook mooi samen maar bij gebruik van een 2de antivirus zal je systeem iets inleveren aan snelheid )
 
Beste Emi, dus het beste is om de Exploit Protection weer aan te zetten, helaas blijft dan het probleem dat ik geen Office programma's meer kan starten.
 
en indien jij de Office toevoegt aan de uitzonderingen ... zou je deze dan wel kunnen gebruiken..
*daar ik geen Office gebruik weet ik ook niet hoe deze uitzondering dient toegevoegd te worden ..
 
Dat ga ik morgen eens proberen uit te vogelen.
I.i.g. Bedankt zover
 
Exploit protection is volgens mij voor lekken die nog niet zijn gedicht.
Welke Windows versie gebruik jij?
Als het geen Windows 10 is kun je ook Emet gaan gebruiken, die doet het zelfde en zal dan geen problemen geven.
 
Beste Emi en Aarie25,
Lukt me niet om Microsoft Office (of een deel daarvan) uit te schakelen in mbam.
Ik gebruik Windows 10, ook Emet is actief.
Heb inmiddels ook mijn probleem bij Malwarebytes gemeld, zodra zij iets laten weten zal ik het ook hier posten.
 
Ja dat zou nog een optie kunnen zijn, kan een bug zijn in hun programma. Ben benieuwd naar hun antwoord.
Maar als je Emet gebruikt kun je tijdelijk in Mbam de expliot functie uitzetten, zodat je met excel kunt werken.
 
ik snap hier iets niet ...in bericht # 8 schrijft aarie25 ""Als het geen Windows 10 is kun je ook Emet gaan gebruiken""
in bericht #9 deelt de ts mee Windows 10 te gebruiken ...als ik bericht #9 lees mag emet dus niet gebruikt worden met Windows 10 !

ook gaf de ts aan malwarebytes 3.0.6 te gebruiken samen met avg en blijkt hij nu ook emet te gebruiken !
is dit niet een beetje overdreven .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het nog steeds niet wil lukken, dan stel ik voor een geheel ander spoortje te gaan volgen:

1. verwijder Mbam op de nette manier
2. verwijder Emet op de nette manier
3. start de machine opnieuw op
4. als je het progje Ccleaner kent, kan het geen kwaad om even de registercheck te doen, eventuele loze Mbam en Emet sleutels worden dan verwijderd
5. start de machine nogmaals opnieuw op
6. check of Office weer functioneert
7. zo niet, ga naar configuratiescherm, programma's en onderdelen, Office en dan een rechtse klik, wijzigen, online repareren.
8. installeer Mbam opnieuw

Edit : Veng en ik waren gelijktijdig aan het typen en zo te lezen wijken onze adviezen niet zo heel veel van elkaar af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou ook nog eens een reparatie van je Office kunnen doen. Dat kan via het configuratiescherm en dan Programma's en onderdelen.
 
@Rubensky : puntje 7 van bericht 13 gezien?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste allemaal,
Emet bleek de boosdoener ! Na verwijdering liep alles weer als normaal.
Bedankt voor jullie inzet.
PS Zodra ik bericht krijg van Mbam dan laat ik het hier weten.
 
Mooi dat het is opgelost!

@quandor09, Overheen gelezen denk ik. Kan gebeuren.
 
Oke mooi.
Geen dank!
 
@JanJvD je was dan niet voluit in je eerdere bericht nr 1 want daar vermelde Emet niet ..
 
Nee. Blijkbaar min of meer toevallig (en gelukkig) kwam die in #9 boven drijven anders zou ik er ook niet aan gedacht hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan