• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mappen delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacweb

Bekend gezicht
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
122
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik probeer een map te delen in mijn thuis netwerk zodat ik de inhoud kan benaderen met mijn mediaplayer (popcorn hour a-110).
De map die ik wil delen kan ik wel zien en benaderen met een andere computer in mijn netwerk, alleen via mijn mediaplayer zie ik de map niet.
Als ik de map via mijn mediaplayer wil benaderen dan kom ik niet verder dan de computer naam en als ik dan verder wil dan krijg ik de melding, geen inhoud gevonden.
Ik heb Windows 10 als besturingssysteem.
Een andere computer in mijn netwerk waar Windows 7 op staat heb ik het probleem niet mee, daar ziet hij de mappen gewoon wel.
Onderling tussen die twee computers heb ik totaal geen problemen met mappen zien en benaderen.
Op mijn Windows 7 computer heb ik het programma Windows share manager v1.2 gebruikt om mappen te delen en op mijn Windows 10 computer Windows share manager v2.0.0.6 Beta.
Ik ben begonnen met dat programma te gebruiken omdat ik het anders niet voor elkaar kreeg om mappen te delen.
 
Zover ik kan zien is mijn netwerk goed ingesteld, staat het zelfde als mijn andere computer waar alles wel werkt.
En of het aan share manager ligt dat denk ik niet omdat v1.2 ook niet werkt.
 
Dat is dan wel vreemd, zou dan gewoon moeten werken.
Gebruik jij thuis netwerk met Windows 7 en Windows 10?
Kijk ook of het volgende aanstaat -> Bestands- en printerdeling voor Microsoft netwerken is ingeschakeld (via het configuratiescherm, onderdeel Netwerkcentrum, taak Geavanceerde instellingen voor het delen wijzigen).
 
Hier wat informatie over een thuisnetwerk met Windows 7 en 10

Windows 10 instellen

Het instellen van een netwerk in Windows 10 in het algemeen een stuk eenvoudiger geworden. Moeilijke instellingen blijven verborgen voor de Windows gebruiker en worden nu ogenschijnlijk vanzelf ingesteld. Feitelijk doet Windows het uitzoekwerk en mocht, bijvoorbeeld de beveiligingscode te zijn gewijzigd, dan wordt er om de nieuwe code gevraagd. Mocht het dan toch niet lukken, dan wordt het nieuwe netwerk gewoon niet ingesteld. In Windows 10 is het wat lastiger geworden om echte fouten te herstellen, omdat daarvoor meestal de Powershell gebruikt moet worden. Vaak is het gelukkig voldoende om via Instellingen-Netwerken naar Wi-Fi te gaan. Met nog wat zoekwerk, kan het oude ingestelde Wlan netwerk worden verwijderd. Een netwerk verwijderen is vaak ook zinvol wanneer het een oud tijdelijk netwerk betreft.
 
Windows 7 instellen
Na installatie van de netwerkkaart (draadloos of gewoon) verschijnt, normaliter, de Windows 7 netwerk wizard vanzelf. Deze wizard gaat stap voor stap langs de belangrijkste instellingen. Let wel op, Windows 7 maakt het net als Vista niet echt gemakkelijk om de werkgroepnaam in te vullen. Windows 7 vraagt namelijk niet aan de gebruiker of de werkgroepnaam van het huidige netwerk gebruikt mag worden. Dit is voor de thuisgebruiker namelijk de meest logische keuze, windows 7 maakt zijn eigen keuze ... Wees niet te bang, er kan heel weinig misgaan. Normaliter behoeft de netwerkkaart niet ingesteld te worden omdat de automatische instellingen meestal wel voldoen. Let er wel op dat elke computer dezelfde werkgroepnaam heeft of krijgt en zorg er voor dat de firewall het gebruik van een lokaal netwerk toestaat. En let op, sommige firewalls bieden internet security en daarmee een firewall die een thuisnetwerk in de weg kan zitten. Aandachtspunten zijn nu de thuisgroep en de optie 'gebruikersnaam/wachtwoord gebruiken' of 'laat de keuze over aan Windows'.
Lees goed wat er staat, Windows geeft een vrij duidelijke uitleg. Bedenk dat de Windows help ook nog een schat aan informatie biedt.
 
Heel soms mislukt het uitvoeren van de Netwerk Wizard. Raak dan niet in paniek. Soms vindt Windows zelf een oplossing en soms ook niet. Soms helpt het om systeemherstel uit te voeren om zo naar een eerdere toestand terug te gaan.. Controleer eventueel de firewall instellingen nog eens. Meer hierover is mogelijk hier (Firewall) te vinden.

Belangrijk: zolang de netwerk wizard niet (juist) is uitgevoerd op de Windows 7 computer zelf, zal die computer in het algemeen niet zichtbaar zijn voor andere computers. Oh ja, en vergeet vooral niet om een map en/of station te delen, want als er niks is gedeeld, zal het netwerk ook niks laten zien. Mocht de computer op een andere computer zichtbaar zijn, dat zijn de instellingen mogelijk (bijna) in orde. Klik op de computer en kijk of de gedeelde map en of station zichtbaar is. Zo ja, ga dan na of de gedeelde map of station ook toegankelijk is.
Niet zichtbaar, loop de instellingen nog eens na. Niet toegankelijk, probeer in plaats van een geldige gebruikersnaam eventueel 'iedereen' (apart in te stellen).
 
Kan het trouwens niet zijn dat jou popcorn hour a-110 gewoon niet werkt via dit thuis netwerk?
Kun jij wel bestanden openen op jou Windows 10 computer, als jij die verstuurd vanaf de Windows 7 computer?
 
Ik gebruik een thuis netwerk met Windows 7 en 10.
Bestands- en printerdeling is ingeschakeld.
De mappen zijn gedeeld anders had ik ze ook niet kunnen zien op beide computers van elkaar mag ik aan nemen
 
Via mijn Windows 7 computer werkt mijn popcorn hour gewoon wel.
 
Zal hier eens goed na kijken, en anders word en dan toch maar een nieuwe mediaspeler.
 
Wij wachten de uitkomst wel af.
 
Jammer genoeg naar een hoop gepuzzel werkt het nog steeds niet.
Begin nu echt te denken dat het gewoon aan mijn mediaspeler ligt die gewoon niet met Windows 10 over weg kan.
 
Daar was ik ook al bang voor, want ik heb jou model popcorn hour van rond 2008/2009 voorbij zien komen.
Had je mijn link nog doorgelezen van bericht 11?
Daar het zelfde apparaat en probleem.
De A-500 is het laatste model.
Popcorn Hour Benelux :.
 
Ja ik had je link door gelezen in bericht 11.
Bedankt zal eens kijken na dat model.
 
Kwam net dit tegen op een ander forum:
On Windows 10 you need to enable SMB 1 an 2
Iemand een idee hoe ik dit moet doen en of dit wel verstandig is?
 
Bedankt, zodra ik thuis ben ga ik hier even mee aan de slag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan