• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mapweergave wordt niet opgeslagen en onthouden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
1.739
Waarderingsscore
14
Als ik een map open dan wil ik graag een lijstweergave zien inplaats van een pictogrammenweergave. Ik verander dat dus via WEERGAVE WIJZIGEN en WEERGAVEOPTIES in de menubalk. Echter, de laatste tijd wordt die wijziging niet meer onthouden en bij opening van de map komen alle bestanden weer als pictogrammen terug.

Nu heb ik op het internet naar de oorzaak gezocht en gezien dat dit probleem ook al bij de XP-versie bestond. Het gaat om het volgende.
Alle aanpassingen en wijzigingen in mappentypen en mappenweergave worden opgeslagen en onthouden door het OS-systeem. Standaard is Windows geconfigureerd met een cache geheugenopslag voor 5000 mappen en die configuratie bestaat al sinds Vista, Win7, 8, 8.1 en 10.
Dat zou theoretisch voldoende moeten zijn voor alle gebruikers. Maar er zijn intensieve gebruikers (zoals ik) die daar kennelijk toch overheen gaan en dus meer mappen hebben. Dan ontstaat dit bovengenoemde probleem: de weergavewijziging wordt dus niet meer opgeslagen en onthouden!

Er is wel een oplossing en dat is het verhogen van het cache geheugen dat zich bevindt in het register voor mappeninstellingen. Dat staat in het register aangegeven als BagMRU. Microsoft heeft echter geen documentatie voor BagMRU, maar het verhogen van de limiet van 5000 (in de registersubsleutels) naar 8000 zou helpen om het probleem op te lossen. Er moeten ook enkele registersleutels verwijderd worden.

Dat kan handmatig in het register (maar ik begin daar liever niet aan) of via Win Repair of via het pakket MATS.

Ik zou voor dit laatste graag een advies en hulp krijgen om het probleem op te lossen.
 
Het is inderdaad in het register aan te passen. Misschien moet je het dan toch eens proberen. Alhoewel ik mij besef dat het een risico met zich meebrengt.

Ik zou zeggen maak een backup van het register. En probeer het. Mocht je dat toch te eng vinden kan ik eventueel een tweak voor je schrijven die je kunt uitvoeren.
 
Rubensky, ik ben ermee bezig geweest maar twijfel te veel of ik het goed doe. Je aanbod om een tweak te maken neem ik daarom graag aan. :) Ik hoop ook dat die niet van invloed is op andere Windowsonderdelen
 
Kan je eerst kijken of het lukt met de aanwijzingen van Abraham54?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan