• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

MBAM Free en MBAM Premium

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkwav

Vaak hier
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
787
Waarderingsscore
6
Emi ik heb 2 PC en als ik op (hier) klik dan download ik malwarebytes. Alleen op op de ene PC krijf ik de gratis malwarebytes en op de andere de Premium. Wat heb ik fout gedaan?
 
Ik heb jou vraag een eigen topic gegeven.
In principe heb je niks fout gedaan lijkt mij, daar de licentie voor n PC bedoeld is.
Bovendien, indien je een goede antivirus gebruikt heb je feitelijk aan de gratis versie van MBAM meer dan genoeg.
 
correctie indien men eerder een live time licentie heeft of had aangekocht dan kan deze op wel 3 computers gebruikt worden ...
zo heb ik hier op 2 vaste systemen met Windows 10 en op 1 virtuele Windows 10 1 en dezelfde licentie in gebruik en ondervind hier geen problemen mee ...
althans nu niet meer ...eerder toen ik van versie 2.0.2 over ging naar versie 3.0.6 werd ook hier de licentie op de virtuele Windows 10 niet aanvaard .... dit werd recht gezet nadat ik hen dit meedeelde .
 
Die Lifetime licentie is er niet meer en dat weet jij toch ook wel?
Malwarebytes is al eerder op jaarlicenties overgegaan.
 
dat weet ik inderdaad ..wat ik meedeelde is dan ook voor diegene die destijds zo een lifetime licentie hebben aangekocht ..
 
dat weet ik inderdaad ..wat ik meedeelde is dan ook voor diegene die destijds zo een lifetime licentie hebben aangekocht ..

Toch nog de vraag: Ik heb op de link van Emi geklikt en gedownload op PC nr. 1. Toen weer op de link van Emi geklikt via PC nr.2
Op PC 1 het gedownloade genstalleerd en ik kreeg de free.
Op PC 2 het gedownloade genstalleerd en ik kreeg daarop de proef premium geldig voor 2 weken.
Rara hoe kan dat?
 
de vraag is dus of ikkwav zijn licentie heeft aangekocht voordat dus de lifetime licentie niet meer aangeboden werd .

--- Update ---

je vermeld ik heb op de link geklikt van Emi ..ik heb nooit een volledige versie gelinkt "laat ons daar duidelijk in zijn " ik heb dus enkel de installer gelinkt welke men via de Malwarebytes download site verkrijgt ...indien je dus een licentie heb aangekocht voor een jaar dan is deze dus geldig voor 1 pc
*veronderstel dat je een oude pc vervangt door een nieuwe dan kun je de licentie overzetten naar deze nieuwe pc vermits je deze op de oude pc eerst de-activeerd.
 
de vraag is dus of ikkwav zijn licentie heeft aangekocht voordat dus de lifetime licentie niet meer aangeboden werd .

Nee, ik heb niets aangekocht. Ik gebruikte tot vandaag nog de oude Malwarebytes 2.
Toen ik de link van Emi zag dacht ik laat me die nieuwe Mb proberen. Ik kreeg direct de free exemplaar. Dat beviel mij heel goed. Ik besloot toen maar voor de tweede PC ook de nieuwe versie te downloaden via de link van Emi. Deze genstalleerd, maar toen bleek de versie een proef premium te zijn geldig voor maar 2 weken. Ik heb toen alles bij de twee PC verwijderd en opnieuw via de link gedownload en genstalleerd. Weer respectievelijk een free en een proef versie. Rara.
 
dan heb jij nagenoeg niet goed opgelet bij het installeren van deze gratis versie ...je kreeg de vraag of je een proef versie wilt gebruiken of dat je toch de gratis versie wilt gebruiken ...nu is het wel zo indien je de proef versie gebruikt dat deze na de termijn je weer vraagt of je deze wenst aan te kopen of niet ..geef je aan deze niet aan te kopen dan schakelt deze zelf over naar de gratis versie ...
 
Ja, dat is hoe dat nu gaat als je de gratis versie download en installeert.
In eerdere versies van MBAM had je nog de mogelijkheid de demo-versie uit te schakelen, maar dat is nu niet meer het geval.
Nu veertien dagen krijg je de melding dat de proefperiode is afgelopen en wordt er gevraagd wat je wil - of kopen of gratis verder gaan.
 
dan heb jij nagenoeg niet goed opgelet bij het installeren van deze gratis versie ...je kreeg de vraag of je een proef versie wilt gebruiken of dat je toch de gratis versie wilt gebruiken ...nu is het wel zo indien je de proef versie gebruikt dat deze na de termijn je weer vraagt of je deze wenst aan te kopen of niet ..geef je aan deze niet aan te kopen dan schakelt deze zelf over naar de gratis versie ...

Ik heb bij beide PC's precies hetzelfde gedaan, ik heb nergens gelezen of ik de proef dan wel de gratis versie wilde installeren. Maar ik ga morgen weer opnieuw proberen Malwarebytes 3.0.6 te installeren. Ik zal dan heel goed kijken of ik de vraag gesteld krijg welke versie genstalleerd dient te worden.

Maar nu ga ik via Ziggo sport naar de F1 kijken, want dat is ook mijn hobby.

Ik kom op dit onderwerp terug als het mag.
 
De premium versie wordt na 2 weken een gratis versie, zonder de extra beveiligen, dus alleen als goede gratis scanner.
Dus zoals de andere ook al aangeven. Ik zou het gewoon zo laten staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De premium versie wordt na 2 weken een gratis versie, zonder de extra beveiligen, dus alleen als goede gratis scanner.
Dus zoals de andere ook al aangeven. Ik zou het gewoon zo laten staan.

Arie je hebt gelijk, ik laat het maar zo. Ik verander er niets meer aan. Wat mij opgevallen is, is dat door de premium-proefversie 3.0.6 de PC langzamer opstart.
 
Je kan door MBAM op te starten en dan naar Instellingen te gaan alle demo instellingen deactiveren, zodat je op die wijze meteen gaat naar de gratis versie.
 
Ik merk er niets van dat hij langzamer is geworden, ik gebruik ernaast ook nog Bitdefender.
Maar als je de dingen uitzet zoals Abraham aangeeft dan moet het beter worden.
 
Ik merk er niets van dat hij langzamer is geworden, ik gebruik ernaast ook nog Bitdefender.
Maar als je de dingen uitzet zoals Abraham aangeeft dan moet het beter worden.

Ik heb gedaan zoals Abraham heeft aangegeven en het werkt inderdaad positief t.a.v. de opennings snelheid.
 
Mooi, dan heb je een gratis en goed programma en toch weer een snellere computer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan