• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info MBAM gebruikt tot 19 GB werkgeheugen met een hoog CPU-gberuik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Malwarebytes heeft een nieuwe versie uitgebracht van het populaire tool MBAM.

Dit nadat veel gebruikers van MBAM op het forum van Malwarebytes (RAM usage - what is going on?) hun ongenoegen geuit hebben, dat MBAM veel geheugen gebruikt en de processor to 100% belast.

Download daarom de nieuwste versie van
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

Download ook het bijgevoegde mb-clean-3.1.0.1031.zip - na uitpakken met administratorrechten toepassen - als het tool klaar is dient de computer opnieuw opgestart te worden en daarna is de oude MBAM versie volledig uit jouw Windows verwijderd en kan je de nieuwste versie installeren.

In tegenstelling tot de vorige versies, is deze nieuwe versie meteen als gratis versie geactiveerd.

Heb je de licentie voor de betaalde versie- dan zal je deze weer moeten activeren.

Degenen die MBAM puur als gratis versie gebruiken - dus als ondemand scanner - kunnen nog enkele instellingen doen,
zodat de scan nog uitvoeriger is en MBAM niet mee opstart met Windows!



Klik in MBAM in de linkerbalk op Instellingen en op de tab Bescherming:

5a718b00dfe41-MBAM_1.png



Activeer de scan naar Rootkits

Scrol nog verder verder naar beneden:

5a718bf5b9067-MBAM_2.png


en zet nu de instelling onder Malwarebytes starten bij het starten van Windows op uit.

Daarmee ben je dan klaar om geen last ervan te hebben dat MBAM ongevraagd in de systeemtray bij de klok verschijnt bij het opstarten.

Heb je een scan gedan met MBAM en jouw Windows blijkt schoon en je sluit MBAM weer, dan blijft het icoon van MBAM wel achter in de systray.
Je kan dan met rechts eropklikken en voor Afsluiten kiezen. MBAM wil dan nog een volgende bevestiging hebben.
Heb je die gegeven, is daarna MBAM uit de systray verdwenen.
 

Bijlagen

  • mb-clean-3.1.0.1031.zip
    312,4 KB · Weergaven: 8
Ik heb nu al tweemaal geprobeerd de gratis versie te krijgen en steeds krijg ik de premium proefversie.
 
Ik had zaterdagavond ook problemen met de mijn laptop.
Chrome wou slecht starten, Windows werkte traag.
Zondagochtend ook Problemen gehad, toen enkele keren geforceerd afgesloten.
Zo ineens was het probleem opgelost.
Bleek ik dus ook problemen te hebben met Malwarebytes.
Las maandag op Tweakers dat dit door Malwarebytes was veroorzaakt.
 
Ik heb nu al tweemaal geprobeerd de gratis versie te krijgen en steeds krijg ik de premium proefversie.

Heb je het gedaan zoals in de uitleg van Abraham?
Als dat zo is, dan kun je ook gewoon even afwachten want de premium proefversie werkte 14 dagen, daarna krijg je gewoon de gratis versie. Met alleen de scan functie.
 
Ik heb netjes de procedure van Abraham gevolgd. En heb de gratis versie. Prima!
 
Heb je het gedaan zoals in de uitleg van Abraham?
Als dat zo is, dan kun je ook gewoon even afwachten want de premium proefversie werkte 14 dagen, daarna krijg je gewoon de gratis versie. Met alleen de scan functie.
 
Ik ga 14 dagen afwachten. Iedereen bedankt voor de reacties
 
Ik ga 14 dagen afwachten. Iedereen bedankt voor de reacties

Ook in de 14-dagen versie kon je altijd direct omschakelen naar de gratis versie. Dus afwachten is niet nodig, lijkt mij.
 
Dankjewel Leono, het is inderdaad gelukt om over te schakelen naar de gratis versie.
 
Gewoon een paar euro's betalen en je hebt nergens last van en omdat ik jarren en jaren geleden dit heb gedaan, beschik ik over de levenslange (verder gratis) licentie. :cool:

Waarom moet in vredesnaam alles gratis / voor niets ?
 
Ik heb gelukkig ook nog een lifetime versie.
Ook heb ik goedkoop Bitdefender verlengt, namelijk 3 jaar voor 42 euro.
Ik betaal ook liever voor mijn beveiliging, want die zijn voor uitgebreider.
 
Gewoon een paar euro's betalen en je hebt nergens last van en omdat ik jarren en jaren geleden dit heb gedaan, beschik ik over de levenslange (verder gratis) licentie. :cool:

Waarom moet in vredesnaam alles gratis / voor niets ?

Alles moet niet voor niks maar de bedrijven die dit soort programma's maken vragen veel te veel geld en worden schatrijk. Ik loop nooit een straatmuzikant of bedelaar voorbij zonder iets te geven en doe dit o.a. dankzij wat uitgespaard geld van de superrijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan