• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Media Markt vervangt moederbord en is half jaar later weer stuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

MysteryAngel

Nieuw lid
Lid geworden
16 dec 2019
Berichten
11
Waarderingsscore
3
Vraagje wat raden jullie mij aan :

Ik heb 2,5 jaar geleden een HP 15-AY126ND laptop gekocht bij de media markt.

Artikel
15-AY126ND

Merk
HP

Serienummer
CND7072NSH

Aankoopdatum
13 juni 2017

Na 1.5 jaar ging hij bij ventilator enorm lawaai maken dit werd steeds erger als ik opstarte Ook las hij geen SD kaartje meer Dus ik uiteindelijk ging met deze klachten naar de Media Markt terug omdat ik me steeds meer er aan ging ergeren en de laptop toch nog in garantie viel.

PC zou helemaal leeg gehaald worden echter dit was ook niet gebeurd want alles stond er gewoon nog in dus hij was helemaal niet leeggehaald zoals ze gemeld hadden dat ze dat zouden gaan doen en ik dus een back up moest maken van me pc Ik schafte dus intussen een nieuwe laptop aan zodat ik me back up kon maken en ging weer terug naar Media Markt om ter reparatie aan te bieden.

Die hebben m opgestuurd want hij viel nog steeds in garantie periode voor enkele maanden.

Ik kreeg de laptop met volgende melding gereparareerd terug :

  • Vervanging toetsenbord
  • vervanging moederbord
  • vervanging Fan en bios update
De PC werkte gewoon echter bemerkte ik dat alle geheugen er gewoon nog in zat en laptop dus niet geheel opgeschoont was. Tot op een dag ik weer iets moest printen 2 weken geleden 04-12-2019 Avond ervoor had ik m gewoon afgesloten.

Toen 2 dagen later (want hij starte gewoon niet meer op wat ik gewoon niet kon geloven) terug naar Media Markt gegaan

06-12-2019 16:35

Je hebt je product ingeleverd bij MediaMarkt

Die hebben m daarna weer voor me verstuurd naar extern bedrijf

En nu krijg ik de keuze 370 betalen / 110 accepteren of kosteloos ongemaakte laptop retour ontvangen

Wat zouden jullie mij nu aanraden ? Elders laten repareren Geld accepteren Laten maken vind ik geen optie.
Bovendien ik had alleen maar gemeld de ventilator teveel lawaai maakte en SD kaart niet werkte waarom vervangen ze dan de bios en moederbord ? Daardoor is nu me laptop nu ineens stuk op het moederbord.

Reparatieomschrijving:

Moederbord dient vervangen te worden.

Te betalen reparatiekosten incl. BTW: EUR:369.93

Wij verzoeken u om hieronder uw keuze aan te geven en deze prijsopgave binnen 7 dagen na dagtekening ondertekendaan ons te retourneren.



Hoe kan dit mij aangerekend worden ?

Wie zegt dat ze moederbord toen vervangen hebben door een nieuwe en niet door een onderdeel van een ander apparaat WhatsApp Image 2019-12-16 at 14.26.06.jpeg2019-12-16 (2).png2019-12-16 (3).png2019-12-16 (4).png2019-12-16 (5).png?

Laptop leeg halen hadden ze immers ook al niet gedaan want alle info van mij incl inloggegevens van sites zaten er nog in ?

 
Volgens de overheid dient een computer minimaal drie jaar goed te werken.
Daarom heb je na 1 jaar garantie nog weer 2 jaar extra garantie.

Ik weet van een hele goede kennis met een kapot notebook, dat de Media Markt (Enschede) ervan weet maar er niks van wil weten.

 
Tja, een HP en Media Markt, slechte combinatie.

Lid van de consumentenbond of heb je een rechtbijstandsverzekering?

Probeer maar eens je recht te krijgen, Media Markt zou dat moeten betalen maar die doen of ze er niets mee hebben te maken, klopt ook wel, na een jaar is het voor de maker, HP dus maar Media Markt zou het moeten regelen.
 
Mag wel een slotje op, het is op vele fora al geventileerd, aandachtstrekker dus.
B.v.
 
Dank voor het melden. We wachten even af of er nog een reactie komt en wat er mee wordt gedaan.
 
Ik vraag advies wat te doen Boeit mij die aandacht ik ben boos en teleurgesteld das wat anders dan aandacht te willen Waar zijn anders deze forums voor als je niks mag zeggen of raad mag vragen op maar een forum ... jij koopt je boodschappen toch ook niet bij een winkel ?
 
We snappen dat je boos en teleurgesteld bent. Het is alleen niet zo netjes om vragen op verschillende fora te stellen. Op die manier zitten mensen dubbel werk te doen.

Heb je al iets met onze adviezen kunnen doen?
 
Mag wel een slotje op, het is op vele fora al geventileerd, aandachtstrekker dus.
B.v.
Zelf zit je blijkbaar dan ook op meerdere forums ... anders zou je niet weten dat ik m elders ook geplaatst had De pot verwijt de ketel dus ;)
We snappen dat je boos en teleurgesteld bent. Het is alleen niet zo netjes om vragen op verschillende fora te stellen. Op die manier zitten mensen dubbel werk te doen.

Heb je al iets met onze adviezen kunnen doen?

Ik ben pas nieuw op deze forums weet ik veel dat iedereen zo hysterisch gaat doen omdat ik m op diverse forums gesteld had mijn vraag ... bij sommige forums krijg ik niet eens reacties en niet iedereen hoeft dubbel te reageren Maar goed das me nu wel duidelijk ....

Wat ik tot op heden ondernomen heb is ...

-Contact gehad met HP klantenservice ... zijn niet bereid enige hulp te bieden
Want ze vinden dat dit een zaak is tussen de MM en mij
-Contact gehad met diverse particulieren / winkels of moederbord zo snel stuk mocht of kon gaan
Allen raden ze mij aan het er niet bij te laten zitten en MM er op te wijzen dat het kosteloos hersteld dient te worden omdat de levensduur van moederbord langer mee dient te gaan
-Contact gehad met MM klantenservice hoofdkantoor
Meld dat ik contact moet zoeken met MM waar ik hem kocht
-Contact gehad met MM waar ik hem kocht
Die meld dat mijn klacht nog in behandeling is dus dat af moet wachten

IK HEB TOT OP HEDEN DUS GEEN GELD ONTVANGEN ZOALS IEMAND SUGGEREERDE
LAPTOP IS OOK NIET IN MIJN BEZIT
IK VROEG ALLEEN ADVIES OF HET KON DAT EEN MOEDERBORD ZO SNEL WEER STUK KON GAAN
EN WAT JULLIE IN MIJN GEVAL ZOUDEN DOEN GELD ACCEPTEREN OF ELDERS TER REPARATIE AANBIEDEN VOOR REST HOEF IK GEEN AANDACHT IK WIL GEWOON MEERDERE MENINGEN HOREN EN EVENTUEEL ADVIES OF ERVARINGEN VAN ANDEREN
MAAR IK ZAL VOORTAAN WEL 2 X NADENKEN VOOR IK WEER ADVIES VRAAG ALS T ZO MOET GAAN EN IK ALLEEN MAAR AFGEZEKEN WORDT OMDAT IK EEN VRAAG OP EEN FORUM STEL DAAR WAAR EEN FORUM VOOR BEDOELD IS .... WIL JE NIET DUBBEL ANTWOORDEN SCROL DAN GEWOON DOOR IS MIJN MOTTO
 
Gewoon onfatsoenlijk om op meerdere fora hetzelfde zeur topic aan te maken zonder dat te melden, op de meeste fora komt er een slotje op en terecht.
Zelf zit je blijkbaar dan ook op meerdere forums ... anders zou je niet weten dat ik m elders ook geplaatst had De pot verwijt de ketel dus
Ik stel geen vragen op diverse fora dus je blaat.
 
Als ik t overal kon verwijderen had ik t al gedaan ;) beter dan gezeik te moeten aanhoren dat ik t op meerdere plaatsen gezet heb ... .dan blaat ik maar ... maar ben wel oprecht en teleurgesteld in alles dus ook in de diverse forums die me gewoon monddood maken hierdoor !! Nou lekkere hulp dat je dan kan vragen ... dat doen we dus ook niet meer als t zo moet gaan !!
 
@MysteryAngel: niet iedereen hier over dezelfde kam scheren maar ... ik vond dat je wel gelijk hebt. Iedereen is vrij om wat dan ook te posten op gelijk welk forum. Ik ga ook in diverse vijvers vissen om uiteindelijk tot de beste oplossing te kunnen komen. En alle ervaringen/antwoorden welke dan ook vind ik leerzaam zonder daarvoor met harde woorden uit te vallen.
Wat de kosten betreft, denk ik niet dat ze dit op jou kunnen verhalen. Je kreeg een nieuw moederbord in garantie wat wil zeggen dat er een nieuwe periode van garantie start op het nieuwe moederbord. Dus eigenlijk valt de laatste reparatie ook weer mooi binnen de waarborg periode.
Ik zou hierover TEST AANKOOP een keertje raadplegen en je verhaal voorleggen. Zij weten als geen ander wat je rechten en plichten zijn en hoe hierop te reageren.
 
Ik heb intussen bericht van de MM gekregen dus ik wacht ff af hoe hun gaan reageren als ik niet monddood gemaakt wordt verders dan kan ik wellicht ook de afloop nog mededelen en welk verloop t verder gaat hebben.

Die me wel netjes hielpen dank ik ten zeerste want ik heb zeker wat aan de reacties ...
dat vind ik super dat men met me mee wil denken ik sta er immers ook maar alleen voor :blush::kissing_heart:
 

Bijlagen

  • 2019-12-18.png
    2019-12-18.png
    83,4 KB · Weergaven: 11
Test Aankoop is uiteraard Belgisch, de Nederlandse versie in natuurlijk de Consumentenbond.
Succes met het verdere verloop en ben toch eens benieuwd hoe dit gaat aflopen.
 
Wat betreft herstellingen onder garantie word de garantietermijn niet (nooit) verlengd bij herstelling onder garantie. Dit heb ik eerder van test-aankoop te horen gekregen met een samsung garantie (koelvriescombinatie).
 
MediaMarkt moet dit met je regelen. Helaas heb ook ik niet beste ervaringen met de klantenservice aldaar. Maar je staat in je recht. Geef alleen al daarom de moed niet op!

Wacht even op de reactie van Mediamarkt. Is die niet bevredigend dan gaan we kijken hoe we je verder kunnen helpen.
 
Als ik t overal kon verwijderen had ik t al gedaan ;) beter dan gezeik te moeten aanhoren dat ik t op meerdere plaatsen gezet heb

Het is geen probleem om op meerdere sites jou bericht te plaatsen.
Alleen vinden de meeste hier wel prettig dat je dit even vermeld, het liefst met een link naar het betreffende topic. Dit om dubbele antwoorden te voorkomen.
 
of je garantie krijgt op herstellingen uitgevoerd in de garantie periode is enkel indien men nieuwe onderdelen dient te plaatsen .. plaatst men echter een refurbished onderdeel wat dan ook mag mits men dit meegedeeld heeft na de reparatie aan de klant dan loopt de eerdere garantie gewoon door ..er word hier dus géén extra garantie gegeven op het "refurbished " vervangen onderdeel ...
 
Door het wantrouwen dat je toont ten opzichte van MediaMarkt en HP zou ik de herstelling niet laten doorgaan. De enige die hierin kan bemiddelen is MediaMarkt. Maar daar de garantie is verlopen, hebben zij geen enkele verplichting. Persoonlijk denk ik dat je weinig kans maakt op een kostenloos herstel. De garantie is verlopen, hoe je dat ook draait of keert. Dat is vervelend en zeker niet hoe het hoort te lopen bij aankoop van een laptop. Maar ook het risico van elk toestel.
 
Wat ik tot op heden ondernomen heb is ...

-Contact gehad met HP klantenservice ... zijn niet bereid enige hulp te bieden
Want ze vinden dat dit een zaak is tussen de MM en mij
-Contact gehad met diverse particulieren / winkels of moederbord zo snel stuk mocht of kon gaan
Allen raden ze mij aan het er niet bij te laten zitten en MM er op te wijzen dat het kosteloos hersteld dient te worden omdat de levensduur van moederbord langer mee dient te gaan
-Contact gehad met MM klantenservice hoofdkantoor
Meld dat ik contact moet zoeken met MM waar ik hem kocht
-Contact gehad met MM waar ik hem kocht
Die meld dat mijn klacht nog in behandeling is dus dat af moet wachten
 
Door het wantrouwen dat je toont ten opzichte van MediaMarkt en HP zou ik de herstelling niet laten doorgaan. De enige die hierin kan bemiddelen is MediaMarkt. Maar daar de garantie is verlopen, hebben zij geen enkele verplichting. Persoonlijk denk ik dat je weinig kans maakt op een kostenloos herstel. De garantie is verlopen, hoe je dat ook draait of keert. Dat is vervelend en zeker niet hoe het hoort te lopen bij aankoop van een laptop. Maar ook het risico van elk toestel.

Ik ben helaas niet iemand die t zo snel op geeft Ik zal eerst alles proberen
En genoegd anderen die me dat ook aanraden om t er niet zo maar bij te laten zitten ...
Toen ik m inleverde werkte alles gewoon behalve lawaai van de ventilator en sd kaart die niet gelezen kon worden .... Ik ben door hem aan te bieden omdat ik nog garantie had er alleen maar op achteruit gegaan
Want nu heb ik niks meer ... Dus ik heb ook niks meer te verliezen maar alles te winnen en me recht te halen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan