• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

MEDION AKOYA P7818 (MD 99095) Sluit niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Recucomputer

Nieuw lid
Lid geworden
25 apr 2017
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Heb een MEDION AKOYA P7818 (MD 99095) met windows 8.1.
Werkt maar als ik deze gewoon wil afsluiten dan blijven de lampjes branden en ventilator blijft draaien.
Het scherm word wel zwart maar verder wil deze niet afsluiten.
Nu heb al verschillende zaken zelf gedaan maar probleem blijft.
Omdat ik al zoveel geprobeerd heb weet ik niet of dit nu een software probleem is of hardware dus post ik het maar even hier.


Windows 10 opgezet probleem blijft.
Bios gereset.
Andere harde schijf.
Ander geheugen.

Code:
First, find out if this is your issue.  
 
1. I installed the 'Intel Processor Identification Utility' directly from Intel.
2. After installation, open the program and go to the 'CPU Technologies' tab.
3. If it says 'YES' for Intel Virtualization Tehnology, proceed.
 
Solution...(at least on my system)
 
1. The next thing you have to do is go into the BIOS.  If you have not done this before, proceed at your own risk. 
        You need to restart the computer and enter the BIOS (for me I hit F10 at the HP screen)
2. Within the BIOS, there is an 'Advanced Options' section
3. In this section there is a line for 'Intel Virtualization Tehnology' and it will say enabled or disabled.  My computer said disabled.
4. If this is the case, change the option to 'ENABLED'; then SAVE and EXIT from the BIOS.

Wie heeft dit al voorgehad en weet misschien een oplossing?
 
Bedankt aarie25 ga dit eens allemaal proberen en laat het je weten.
 
Oke we horen het wel.
 
Registerfix uitgevoerd zoals beschreven maar zonder succes.

Welke zaken kan ik nog allemaal doen?
 
Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd/cmd.exe en klik met rechts op cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
Bedankt en zal je iets laten weten of dit gewerkt heeft. Hoop dat dit werkt, heb dit nog nooit meegemaakt en werk al vanaf 1999 aan computers :wall:
 
De laptop sluit af in 'n energiespaarstand. (slaapstand) zowel bij het sluiten van de klep als ook bij uitzetten.
Ga naar Windows => Configuratiescherm => Energiebeheer en
wijzig de instellingen van de klep sluiten van slaapstand in sluimerstand
Wijzig de instellingen van de aan/uitknop van slaapstand in afsluiten

p.s. De Nederlandstalige versie van Windows gebruikt de verkeerde (verwisselde) benamingen voor slaap- en sluimerstand.
Hibernate = sluimerstand (zou moeten zijn slaapstand) = snel opstarten - geen energieverbruik
Sleep = slaapstand (zou moeten zijn sluimerstand) = snel opstarten - gering energieverbruik (knipperende leds)
Shutdown = afsluiten = langzamer opstarten - geen energieverbruik
 
Beste Jansi,

Het is niet de bedoeling om op een topic te reageren waar meer dan 2 weken niet gereageerd is.
Lees anders eens de forum regels door.
Ik zal dit topic sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan