• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Medion Akoya start niet meer op na Windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

FVG

Junior lid
Lid geworden
30 aug 2012
Berichten
61
Waarderingsscore
3
Beste,
Het toestel heeft een update van Windows ontvangen en wil nu niet meer opstarten (zie bijgaande foto van het scherm).
Bij elke herstart kom ik op hetzelfde scherm. De Windows-toets om te wisslen tussen Windows en Android geeft ook geen enkele reactie. Is er een manier om het toestel alsnog naar de fabrieksinstellingen te resetten met één of andere toetscombinatie of iets anders.
Frank
 

Bijlagen

  • Medion Linn -IMG_20180207_200953small.jpg
    Medion Linn -IMG_20180207_200953small.jpg
    195,8 KB · Weergaven: 24
Het betreft hier GEEN PC maar een tablet!
Daar zit het probleem.
Bij een PC is dat vrij eenvoudig.
 
Bij een tablet kun je een soft of hard reset doen.
Bij een hard reset ben je wel alle bestanden en foto`s kwijt die er op staan.
Bij sommige Medion tablet zit een gaatje aan de onderkant.
Wat voor type heb jij precies?
 
Beste Aarie25,
Sorry voor het late antwoord. Was er even tussenuit.
Het betreft hier een Medion Akoya MD99400 Model E1234T.
Een hard reset zou perfect zijn moest het kunnen.
 
dit soort tablet werd via de Aldi verkocht en ik vermoed dat men een Micro usb OTG Kabel dient te gebruiken om zo een gewoon toetsenbord aan te sluiten om dan via shift+herstarten naar het menu te kunnen gaan waar men dan als nog kan kiezen om dit tablet te resetten.
 
wil jij je tablet gewoon herstellen via een usb stick dan dien je dus ook over deze micro usb otg kabel te beschikken ...
 
de handleiding is voor de Windows8.1 geschreven en nu er de Windows 10 op aanwezig is kan deze dus niet gevolgd worden want dat swipen of vegen werkt dus niet als het toestel niet kan gestart worden ...men dient een extern toetsenbord te gebruiken.
 
Ok, dat ga ik proberen. Ik heb otg-adapters voor de verschillende types van usb-aansluiting dus het moet wel lukken om een extern toetsenbord aan te sluiten.
Klein vraagje: wat bedoel je met Shift + Herstarten?
De shift is op het toetsenbord. Maar bedoel je met herstarten de on/off knop van de tablet?
Gewoon herstarten via deze toets gaat niet wanneer het blue-screen er op staat.
 
Krijg jij nog wel het opstart scherm te zien of krijg jij al eerder de blue screen?
Heb jij ook een micro usb otg kabel dan zou je zoals Emi aangeeft een herstel usb kunnen maken.
Wat hij ook aangeeft in jou blue screen
 
Maar bedoel je met herstarten de on/off knop van de tablet
het is me hier ook niet duidelijk wat er juist bedoeld word ...dit word ook nergens duidelijk uitgelegd .
indien je er dus een toetsenbord aanhangt via de otg micro usb dan kun je vermoedelijk ook via de "ctrl+alt+del" heropstarten ...je dient dan wellicht de shift toets in te houden terwijl je herstart om in het menu te komen waar jij dus een reset kunt kiezen van het systeem...
*of je gebruikt dus een usb stick..
 
IK begin stilaan te denken dat het een verloren zaak is.
CTRL+ALT+DEL via extern toetsenbord herstart telkens de tablet maar komt ook altijd terug op een blue-screen.
Wanneer tijdens het opstarten de SHIFT wordt ingedrukt: zelfde resultaat
F8 en F10: idem
Dan met Rufus een opstart-usb aangemaakt. Deze wordt herkent bij het aanzetten van het toestel (lampje usb gaat flikkeren) maar uiteindelijk gebeurt er niets en kom ik weerom terug op het blue-screen.
 
wil jij via een usb opstarten dan dien jij de F11 toets te gebruiken op het toetsenbord en dit al bij het opstarten van de tablet dus niet als het blauw scherm te zien is ..je dient dus herhaaldelijk snel achter elkaar de F11 toets in te drukken tijdenshet opstarten van de tablet om zo in het menu te komen van je bios en vervolgens de usb als eerste boot optie in te stellen ..
 
aanvulling op bericht #14
je dient dus het toetsenbord als ook de usb stick aangesloten te hebben is deze mogelijkheid er niet dan kun je dus de stick niet als eerste boot optie instellen omwille dat de usb stick niet te zien is in je bios.. *je dient dus of meerdere micro usb aansluitingen te hebben op je tablet (wat ik betwijfelt) of zo een otg micro usb verloopt kabeltje te gebruiken waar dus meerdere female usb aanzitten..
 
F11 tijden het opstarten geeft oon het blue-screen.
Ik kan wel in de bios geraken door op te starten met de on/off samen met 'geluid stiller'.
Deze heeft inderdaad de optie: Boot Menu
Wanneer ik deze selecteer heb ik slecht één nieuwe optie: Windows Boot Manager.
Maar deze optie selecteren geeft wederom het blue-screen.
 
sluit eens de usb stick aan via de micro usb ...onder voorwaarde dus dat je dus een opstartbare usb stick heb met de installatie bestanden om zowel een herstel te doen als ook een verse instal ..
gebruik vervolgens de optie van het tablet om in je bios te gaan ...open de Windows boot manager en je zou daar dus de usb stick vermeld moeten zien staan ...selecteer deze dan ook ..en als alles goed gaat dan start je tablet op vanaf deze stick en kun je vervolgens kiezen voor een herstel al dan niet voor een verse instal .
 
Dit lukt. Windows Setup start op tot op de pagina waar taal en toetsenbordindeling moet worden opgegeven. Daar zit ik natuurlijk terug vast omdat ik geen toetsenbord meer heb om de instellingen door te geven. Mijn USB-stick zit namelijk in de micro-usb aansluiting.
 
dan dien je dus een nieuw verloop stukje te halen m.a.w. een nieuwe otg micro usb met meerdere female usb stekkers er bestaan verschillende soorten hier in ... zie hier maar eens ..
 
OK. Ook gevonden bij AlleKabels. Is iets duurder maar gaat wel veeeel sneller dan bij Ali.
Ik hou je op de hoogte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan