• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Meer partities te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

ShadyAngel

Vaak hier
Lid geworden
10 sep 2018
Berichten
659
Waarderingsscore
78
@Emi
Even een vraagje ivm EaseUS Partition Master, deze laat van mijn c: schijf veel meer partities zien dan windows schijfbeheer en Acronis Disk Director. Enig idee waar dit vandaan komt?
Mijn pc werkt zonder fouten maar kan ik die extra partities zonder problemen verwijderen?
 

Bijlagen

  • Screenshot_2.jpg
    Screenshot_2.jpg
    157,5 KB · Weergaven: 10
  • Screenshot_3.jpg
    Screenshot_3.jpg
    145,2 KB · Weergaven: 10
  • Screenshot_4.jpg
    Screenshot_4.jpg
    108,8 KB · Weergaven: 9
je bedoeld wellicht de partitie's met een sterretje wel deze mag je zeker nooit verwijderen aangezien dit een herstel partitie betreft ..opzich raar dat je deze niet te zien krijgt in schijfbeheer ..mijn vermoeden echter is dat jij een niet legale versie gebruikt waarvan deze partitie's verborgen werden door de persoon die deze beschikbaar gezet heeft via een payserver..
 
@Emi

Niet legale versie waarvan? Ik gebruik alleen legaal gekocht en betaalde programma's. Alle programma's die ik gebruik heb ik altijd al betaald. Windows is legaal en EaseUS PM en Acronis DD zijn ook betaald zoals je kan zien. Ik kan alle betalingen bewijzen.
 
ok sorry maar dan nog kan ik niet verklaren waarom jij deze partitie's niet via schijfbeheer te zien krijgt !

zoals hier het geval is ..
Ashampoo_Snap_donderdag 22 november 2018_18h48m30s_010_.png
Ashampoo_Snap_donderdag 22 november 2018_18h49m03s_011_.png
 
Waarschijnlijk zijn de in schijfbeheer enkel genummerde partities (schijf0 partitie2 …) de in EaseUS met een sterretje gemarkeerde. EaseUS en Schijfbeheer kunnen deze niet verwijderen (geven enkel een foutmelding). Maar ook raar is dat ik de niet toegewezen ruimte niet kan toevoegen aan een bestaande partitie.
Ook de ondersteuning van EaseUS weet er geen raad mee. Ik had een half jaar geleden problemen met Acronis en heb die kunnen oplossen met EaseUS. Ik heb toen ook een aanbieding gekregen van de vijf EaseUS programma's met "lifetime free upgrades" voor 150€. Deze kans wou ik niet latten liggen aangezien ik voor Acronis elk jaar 60€ moet betalen.
 
de niet toegewezen ruimte's welke op schijf 5 aanwezig zijn ter grootte van 128mb en die van 1007kb zou je via de EaseUS Partition Master eerst kunnen verwijderen om deze daarna toe te voegen aan de C.

*-echter bestaat de kans dat deze niet helemaal onbeschreven zijn met het gevolg dat je systeem niet meer op te starten is..mocht je ooit overwegen om een totaal nieuwe installatie te doen dan kun je best de schijf5 eerst volledig leeg maken zodat schijf 5 een niet toegewezen ruimte word ...
 
De niet toegewezen ruimtes kan ik niet verwijderen, deze worden automatisch terug toegevoegd bij het heropstarten. Aangezien ik hier echter geen hinder van heb en de schijfruimte verwaarloosbaar is ga ik het zo laten. Opnieuw installeren zie ik niet zo direct zitten. Het zou me maanden kosten om alles terug te krijgen zoals het nu geïnstalleerd is. De opmerking ivm "niet helemaal onbeschreven" geeft de support van EaseUS ook, zij denken dat het een soort systeempartities zijn omdat windows zelf deze verbergt voor schijfbeheer en er geen stationsletter aan toekent.
 
ook indien jij via de EaseUS Partition Master daar een stations letter aan toewijst dan nog blijft dat gene wat er op staat weggeschreven voor ons (de gebruikers ) verborgen omdat deze partitie's een eigen unieke ID bevatten >partitie type ID 0X27PQService
 
@ShadyAngel,

Ik heb jou een eigen topic gegeven, want het is niet de bedoeling jou probleem in andermans topic te stellen en daarin verder te gaan.
 
Sorry, dit was niet de bedoeling. Het leek me eenvoudiger om dit hier te vragen omdat het wat gerelateerd was. Ik ben nog niet lang aanwezig op dit forum en ken dus de regels ook niet zo goed. Dit topic mag je als opgelost beschouwen.
Wel vind ik ivm een ander topic op NCF dat leden hier minder verdraagzaam over komen dan op het PCF. Dit is niet om iemand te kwetsen maar zo viel ik me hierbij over sommige reacties van andere leden en dan vooral ten opzichte van Abraham 54.
 
Maakt niet uit hoor, vooral als je nieuw bent kun je nog niet alle forum regels weten.
Daarom zijn wij als moderators aanwezig om het aan te passen :)

Ik begrijp over wel topic jij het hebt, helaas hebben sommige mensen al jaren iets tegen bepaalde mensen en tegen dit forum maar blijven hier toch hangen. Maar je kunt mensen nu eenmaal niet altijd veranderen.
 
Ik heb dit ook met EaseUS Partition Master, enkel bij mijn SSD zie ik drie extra stukjes "niet-toegewezen". Die zijn maar klein dus laat het maar zo, het hier om drie keer ongeveer 1 Mb. Bij de klassieke HDD's is dit niet. Via Aomei en Acronis zie ik die "niet-toegewezen" stukjes niet. Misschien heeft dit iets te maken met de SSD indeling (chipset).
 
Zie met Minitool ook die partities en die unallocated space zijn de overblijfselen van de alignement actie.
 
Ik meen onlangs in mijn zoektocht naar een verklaring hiervoor ergens gelezen te hebben dat de partitie met de naam "other" in EaseUS Partition Master te maken heeft met de schijfindeling, namelijk GPT. Other zou de backup van het bestandssysteem (GPT) bevatten en die heeft MBR dus niet. Wat betreft de andere niet toegewezen partities (bij mij 2) die kan je niet verwijderen en als je ze probeert toe te voegen aan een bestaande dan verplaatst deze zich. Als je voor 0 instelt dan gaat deze naar achter en als je achter 0 instelt gaat deze naar voor. Dit is echter alleen het geval op de systeemschijf want geen van andere 5 disks bij mij heeft dit, deze bevatten slechts 1 partitie over de volledige ruimte. Raar maar het werkt zonder problemen, dus niets om me druk over te maken. En zo blijft het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan