• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Melding online video converter

Status
Niet open voor verdere reacties.

timbo

Gewaardeerd
Lid geworden
24 apr 2006
Berichten
1.097
Waarderingsscore
4
Hallo,

Een tijdje terug heb ik een videootje van YouTube geconverteerd en opgeslagen op mijn laptop.

Nu krijg ik telkens een melding rechts onderin mijn scherm met reclame en dergelijke en met die betreffende site als link er onder.

Hoe kan ik dit weer weg krijgen?

Ik heb de volgende site gebruikte: www.onlinevideoconverter.com

Alvast bedankt.
 
Dit lijkt me een melding in je browser waarvoor je zelf toestemming hebt gegeven. Die toestemming kun je weer intrekken.
Welke browser gebruik jij: Chrome, Firefox of een andere?
 
Ik gebruik Chrome.
 
Die pop ups die je ziet, staan altijd rechts onderaan op je monitor. Dit zijn volgens mij meldingen van Chrome waarvoor jij zelf toestemming hebt gegeven.
Wanneer je sommige websites voor het eerst bezoekt, dan krijg je vaak de vraag of je toestemming wilt geven voor die meldingen.
Zo'n vraag kan er zo uitzien:


5c81053a64a21-Meldingen_weergeven_toesta



Mijn advies: klik dan altijd op Blokkeren.
Wanneer je klikt op Toestaan, dan kun je de pop ups krijgen waar jij nu zoveel last van hebt.

Wanneer je toch toestemming hebt gegeven aan sommige websites om meldingen te geven op je scherm, dan kun je die toestemming ook weer intrekken.
Dat doe je zo:

Meldingen van alle sites toestaan of blokkeren


  1. Open Chrome op uw computer.
  2. Klik in de rechterbovenhoek op MeerMeeren vervolgensInstellingen.
  3. Klik onderaan op Geavanceerd.
  4. Klik onder 'Privacy en beveiliging' op Instellingen voor content.
  5. Klik op Meldingen.
  6. Geef aan of u meldingen wilt blokkeren of toestaan:
    • Alles blokkeren: Schakel Vragen vóór verzenden uit.
    • Een site blokkeren: Klik naast Blokkeren op Toevoegen. Geef de site op en klik op Toevoegen.
    • Een site toestaan: Klik naast Toestaan op Toevoegen. Geef de site op en klik op Toevoegen.
Bron: Meldingen in- of uitschakelen - Computer - Google Chrome Help

Ik laat hieronder zien hoe dat onderdeel Meldingen er op mijn pc uitziet:


5c81061b8f982-Meldingen_in_Chrome.JPG



Je ziet daar dat ik een paar websites geblokkeerd heb.
Onder Toestaan zie je dat ik de website van het Belgisch PC Helpforum wél toestemming heb gegeven om meldingen te versturen. Maar die toestemming kan ik daar ook weer intrekken. Dan klik ik op de 3 puntjes die achter die website staan, en daarna kan ik klikken op Blokkeren.


5c8106a08118f-PCH_blokkeren.JPG



Kijk nu eens op jouw pc in Chrome van welke websites jij het versturen van meldingen hebt toegestaan. En klik dan op het pictogram met de 3 puntjes achter zo'n website. Klik daarna op Blokkeren.

Herhaal dat voor andere websites waaraan je ook toestemming hebt gegeven.

Heb je alle websites geblokkeerd, waaraan je eerder toestemming hebt gegeven? En wil je die vragen om toestemming nooit meer krijgen? Zet dan het schuifje achter 'Vragen vóór verzenden' op Uit.
 
Bedankt voor de goede uitleg!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan