• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Meldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Krijg regelmatig meldingen van Windows Defender, dat er dreigingen zijn, dit sinds ik de ransomware beveiliging heb ingeschakeld.
 

Bijlagen

  • apps.jpg
    apps.jpg
    90,4 KB · Weergaven: 8
Hoi fredjeh, ik heb een behoorlijk poosje met Windows 10 Professional 1809 gewerkt en vind zelf dat de huidige instellingen van de ingeschakelde ransomware beveiliging te strikt zijn.
Het kan zelfs gebeuren dat je niet eens een vertrouwd programma kan installeren, dan moet je eerst de ransomwarebeveiliging deactiveren en dan de installatie opnieuw beginnen.
Uit eindelijk heb ik de ransomwarebeveiliging uitgeschakeld.

Ik ben nu terug in Windows 8.1, want het bleek mij in Windows 10 onmogelijk met notepad++ css bestanden te bewerken - dat kon gewoon niet meer - ook met de ransomwarebeveiliging uitgeschakeld.
En deed je dat in kladblok - dan mocht je de bestanden niet opslaan en werd een andere locatie aanegeven waar dat wel mocht - overigens in dezelfde overkoepelende documenten map!
 
Ben net aan het tekenen in Libre cad, kon een bestand niet opslaan, heb al heel wat zaken toegelaten waarvan ik zeker was dat het geen probleem was.
Als het gaat met ze toe te laten laat ik het voorlopig aan staan.
 
Mijn reden om Windows Defender niet te gebruiken zijn de vele false positives:
Comparison | AV-Comparatives
Dat maakt alleen maar onrustig en onzeker.
 
@Lang Pier: Dus jij krijgt zelden een FP, want dat zou mijn criterium zijn?
 
Staat vrijwel allemaal standaard alleen sommige apps toestemming gegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan