• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Messenger virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

ynna

Gewaardeerd
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
1.377
Waarderingsscore
2
Facebook/messenger is denk ik gehackt. Niets meer mee te doen. Verstuurd honderden berichten. Kan ook niet inloggen om er iets mee te doen. Hoe dit aan te pakken?
 
Als in die berichten ook een link staat naar een video van de gebruiker die zognaamd dat bericht heeft verzonden inclusief een smiley en je klikt op zo'n bericht - wordt een virus actief.
Is dat gebeurt - dan worden vermoedelijke al jouw contact gegevens wachtwoorden enz. doorgestuurd naar een criminele server.

Nederland was het eerste land waar Mesenger gehackt is, Duitsland en andere landen zijn inmiddels ook al aan de beurt.
 
Facebook/messenger is denk ik gehackt. Niets meer mee te doen. Verstuurd honderden berichten. Kan ook niet inloggen om er iets mee te doen. Hoe dit aan te pakken?

Weet niet of het nog werkt, kan zijn dat het emailadres al veranderd is, maar heb je al geprobeerd of het werkt als je klikt op wachtwoord vergeten?
 
Ook kun je op de site van Facebook vinden wat je kunt doen als jou account is gehackt.
 
Ik heb heel de lijst afgewerkt. Facebook ook gedeactiveerd op het laatst en weer een nieuw ww aangemaakt bij het weer activeren. Probleem is denk ik opgelost, zie niks vreemds meer. Allemaal bedankt!
 
Houd de boel nog wel even in de gaten.
 
Oke mooi, hopelijk blijft het weg.
 
Ga ik zeker doen. Jullie zijn top dus kwestie van doen wat jullie aanraden dan komt het altijd goed!
 
Dank je wel
 
;););) wist het wel maar dan nog bedankt dat iemand de moeite neemt
 
sorry ik zag nu pas dat Abraham er al naar gelinkt had ...was me eerder niet opgevallen .
 
Maakt niet uit en ik vind het heel aardig dat jij er ook voor bedankt werd.
Meer kan je niet wensen - zij het dan dat het gros van de posters dit als voorbeeld willen nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan