• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Met welk programma kan ik dit het beste bewerken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hotabibber

Gevestigd lid
Lid geworden
25 nov 2015
Berichten
287
Waarderingsscore
17
Mast catalogus

Met welk programma kan ik dit het beste bewerken? En hoe kan ik het beste dit opslaan JPEG of PDF.

Het betreft hier 1 scan van een postzegel catalogus die ik in zijn geheel digitaal wil hebben in plaats van op papier.

Maar er zitten ook nogal wat fouten in de teksten die er staan en dit wil ik dan ook gelijk gaan aanpassen.

Hoe kan ik het dan het beste dit opslaan ? Mijn voorkeur is JPEG maar als het moet kan het ook in PDF opgeslagen worden of eventueel nog een andere extensie.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken ?
 
Het is vrij rechttoe rechtaan. Persoonlijk zou ik dan gewoon de snippingtool van Microsoft gebruiken. Voor het bewerken van fouten heb ik weinig kennis helaas.
 
Dank voor de reacties.

EPS zegt mij helemaal niets. Met welk programma bewerk je dit?

En met welk scan programma maak ik dan een EPS bestand?

Ik gebruik nu Vuescan om te scannen maar daar kan ik geen EPS bestanden maken.
 

Ging er mij om dat je een eps bestand onbeperkt kunt schalen en daardoor fouten mooier kunt herstellen, je hebt er wel wat kennis voor nodig.

Opslaan als jpeg en dan omzetten kan ook nog.
En tools ervoor al met een link gegeven.
 
Dank je voor antwoord. Ga er eens mee aan de slag om te kijken of ik het begrijpen gaat.
 
Zo te zien is het behoorlijk tijdrovend om het op deze manier te moeten doen. Denk dat ik hem dan maar alleen in scan dat gaat redelijk snel.

Maar toch een andere vraag.

Ik heb het nu als test opgeslagen als een PDF document. Alles is goed zichtbaar.

Nu heb ik het PDf document geopend in Word en ik kan heel simpel alle teksten aanpassen dit gaat lekker snel.

Alleen is er wel weer een ander probleem met Word. Die laat alleen maar de teksten zien en niet de postzegels terwijl die postzegels dus wel zichtbaar zijn in het PDF document.
 
Afbeeldingen zijn ook niet zichtbaar in de veilige modus van Word.
Overigens ook niet zichtbaar in Open Office.
 
je hebt ook software om een pdf rechtstreeks te bewerken.

hoe ga je van pdf naar word heb je de opties nagelopen met betrekking tot de afbeeldingen?
 
Heb al verschillende online pdf bewerkers gebruikt maar dat gaat heel lastig.

Ik open de PDF gewoon via bestand openen en dan alle bestanden kiezen dan worden de PDF bestanden ook zichtbaar.

Je hebt de Acrobat Reader die het waarschijnlijk wel kunt, ga daar nog een probeerversie van downloaden
 
Proefversie van Acrobat Reader getest en het gaat uitstekend en heel simpel het aanpassen.

Dan maar een abonnement hierop nemen.

Iedereen bedankt voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan