• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Micro SD kaart word niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin1975

Nieuw lid
Lid geworden
1 mrt 2019
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Sorry... waarschijnlijk de zoveelste vraag over een sd kaartje, maar kan niets vinden op dit forum wat mij kan helpen.

Ik heb een Samsung A7 2017 telefoon met daarin een Micro SD 32gb Ultra san disk kaartje.
Nu op eens ziet mijn telefoon het gehele kaartje niet meer...
Als ik hem in een cardreader stop in mijn laptop dan ziet hij hem wel, maar heb er geen toegang tot..
Maar als ik hem in mijn oude Nokia 215 stop zie ik wel alle files en foto's alles wat er op staat op de telefoon zelf, Maar als ik de nokia aan de computer hang om hem via de telefoon uit te lezen dan lukt dat weer niet : unamused:

Dus alles staat nog op het kaartje.. alleen kan ik er niet bij komen..

Iemand een idee.. :)

Alvast bedankt,
Erwin
 
Hallo Erwin, je kunt in ieder geval al even checken of je kaartje FAT32 geformateerd is. Dit kun je doen door hem via je card reader aan de pc te hangen en dan via de explorer rechtsklikken op schijf die je sd card is en dan Eigen schappen te kiezen. Daarin zie je dan een kopje "File system" daar zie je welke indeling je sd card is. Dit moet FAT32 zijn.
 
Hallo Erwin, je kunt in ieder geval al even checken of je kaartje FAT32 geformateerd is. Dit kun je doen door hem via je card reader aan de pc te hangen en dan via de explorer rechtsklikken op schijf die je sd card is en dan Eigen schappen te kiezen. Daarin zie je dan een kopje "File system" daar zie je welke indeling je sd card is. Dit moet FAT32 zijn.

Dat is het punt nou... hij ziet wel Schijf "D" maar als ik er op klik zegt ie explorer reageert niet.. dus mijn laptop loopt vast.
En wil ik de SD eigenlijk niet formatteren want heb de bestanden nodig die erop staan. niet dat dit een optie is trouwens die hij geeft...
 
Kijk eens met TestDisk wat die ervan vind, mogen geen andere partitietools openstaan en TestDisk openen als admin.
Redelijk review.
 
Kijk eens met TestDisk wat die ervan vind, mogen geen andere partitietools openstaan en TestDisk openen als admin.
Redelijk review.
Nu loopt eigenlijk meteen de computer vast zodra ik de SD kaart er in stop :confused:
Maar kan nog steeds alles zien als ik hem in die nokia stop....
Dus testdisk scanned hem niet helaas...
 
11192

En dit blijft zo tot dat ik de SD er weer uit haal.. dan gaat de computer gelijk weer verder..
 
Hoeveel Mb / Gig heeft de Nokia 'intern'?
Als er genoeg 'interne' geheugenruimte is kun je mogelijk de content naar het interne geheugen van de Nokia kopiëren en als alles op de Nokia staat, het kaartje even FAT 32 formatteren om vervolgens de hele handel weer naar het kaartje te kopiëren?
 
500KB...:D
Dat was namelijk mijn eerste idee ook 👍
 
Daar kun je wel een (minimaal) deukje mee in een pakje boter schieten...……….
 
Als je disk ook via de Windows Explorer blijft "hangen" dan kun je er wel vrij zeker van uit gaan dat het kaartje redelijk ver naar de eeuwige jachtvelden is.
 
Als je disk ook via de Windows Explorer blijft "hangen" dan kun je er wel vrij zeker van uit gaan dat het kaartje redelijk ver naar de eeuwige jachtvelden is.
Dat idee had ik ook al wel... maar waarom leest die oude Nokia hem nog wel uit dan?
En dan moet er toch een manier zijn om het over te zetten..
Het kaartje zelf boeit me niet, maar wat er op staat wel!
Ben geen computer expert helaas, daarom hoopte ik op jullie expertise ;)
 
Dat is inderdaad wel raar. Misschien dat je aan DEZE link nog wat hebt. Hopelijk is je Engels een beetje goed het is namelijk een Engels artikel, sorry.
 
Nu loopt eigenlijk meteen de computer vast zodra ik de SD kaart er in stop :confused:
Maar kan nog steeds alles zien als ik hem in die nokia stop....
Dus testdisk scanned hem niet helaas...
En die Nokia kun je niet aan je computer hangen?
 
Kun je niet de telefoon van iemand anders lenen en daar het kaartje instoppen, en deze dan aan je pc hangen.
 
Kun je niet de telefoon van iemand anders lenen en daar het kaartje instoppen, en deze dan aan je pc hangen.
Nou ben van het weekend weer thuis.. zit in Turkije voor werk... en dan ga ik idd zoiets wel nog proberen.. heb nog een tablet waar een micro sd in kan..
En daarna geef ik het op...
Bedankt voor het mee denken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan