• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Microsoft verlengt ondersteuning voor Windows 7 volume licenties

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Microsoft verlengt de ondersteuning voor Windows 7 Professional en Windows 7 Enterprise tot medio januari 2023.
Dit betreft enkel de volume licenties, die door overheid, bedrijven en ondernemingen worden gebruikt.

Voor de gewone Windows 7 gebruiker is de einddatum, waarop geen ondersteuning meer wordt gegeven voor Windows 7, 14 januari 2020.

Overheid, bedrijven en ondernemingen kunnen per Windows 7 computer een jaarlijks te betalen ondersteuningscontact afsluiten, dat telkens duurder zal worden.
De in die periode verstrekte updates heten Extended Security Updates (ESU).

In het contract inbegrepen is ook ondersteuning voor Office 365.
 
Voor de particulier gaan ze ook nog wel verlengen denk ik. Er zijn nog teveel mensen die Windows 7 gebruiken om er al zo snel mee te stoppen.
 
Zou ook jammer zijn als ze dit op korte termijn staken. W7 is m.i. nog steeds no1 qua besturings systeem.
Met W10 heb ik helemaal niets.
 
Windows 10 is met een paar aanpassingen prima te doen. Werkt snel, soepel en stabiel. Enige echt grote probleem dat ik heb gehad was te wijten aan een instelling in de Samsung software, dat kan ik Microsoft niet aanrekenen dus.

Echt heel anders is het ook niet, het oogt een beetje anders. Ik zou niet terug willen naar Windows 7. De home-server draait alleen nog op 7.
 
Windows 10 bevalt mij ook veel beter dan Windows 7.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik met Windows 10 wel vaker problemen heb gehad en soms zelfs een schone installatie moest doen om dit op te lossen.
 
Ons bevalt het prima. Ik zou ook niet meer teruggaan naar Windows 7. Het is echter wel zo dat oudere mensen moeilijker weer wisselen. Daarom zou het voor de categorie mensen die wisselen moeilijk vind beter zijn als er langer wordt ondersteund.
 
Ik ben pas half 201 overgeschakeld op windows 10 omdat ik het toen nog niet vertrouwde. In het begin even wennen maar uiteindelijk toch sneller dan mijn windows 7 op dezelfde hardware. Opstarten in 15 seconden, windows 7 35 seconden. Op mijn nieuwste pc 11 seconden met ssd (sata).
 
Je bedoelt waarschijnlijk half 2018? Half 201 lijkt mij wat vroeg, toen waren er nog geen computers. :):)
 
Sorry, typfoutje en over het hoofd gezien.
Moest half 2016 zijn (ongevaar een jaar na release windows 10.
 
Duidelijk. Het was van mijn kant ook meer bedoeld als grapje.
 
Microsoft verlengt de ondersteuning voor Windows 7 Professional en Windows 7 Enterprise tot medio januari 2023.
Dit betreft enkel de volume licenties, die door overheid, bedrijven en ondernemingen worden gebruikt.

Voor de gewone Windows 7 gebruiker is de einddatum, waarop geen ondersteuning meer wordt gegeven voor Windows 7, 14 januari 2020.

Overheid, bedrijven en ondernemingen kunnen per Windows 7 computer een jaarlijks te betalen ondersteuningscontact afsluiten, dat telkens duurder zal worden.
De in die periode verstrekte updates heten Extended Security Updates (ESU).

In het contract inbegrepen is ook ondersteuning voor Office 365.

Inderdaad, 14 januari 2020 is de einddatum. Voor het upgraden naar W10 moet je PC wel aan een aantal eisen voldoen. :)
 
@JanHendriksen Het is niet de bedoeling om nog op topics te reageren van meer dan een maand oud tenzij het echt iets toevoegt. Dit topic is meer dan een jaar oud. Ik zal deze sluiten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan