• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mijn browser Edge is verouderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

porrelaar

Senior
Lid geworden
17 nov 2011
Berichten
16.735
Waarderingsscore
333
Naar aanleiding van het door Rubensky gestarte topic over de actuele versies van de browsers controleerde ik de browsers die ik op mijn pc heb geïnstalleerd.
Van Opera heb ik een iets nieuwere versie dan door Rubensky genoemd, namelijk 66.0.3515.103 (tegenover versie 66.0.3515.95 die Rubensky noemt).

Van Edge heb ik een veel oudere versie: niet 80.0.361.50, maar 44.18362.449.0:

5e4d255b5e241-Ashampoo_Snap_2020.02.19_13h07m54s_001_.png


Dat scheelt wel heel erg veel.
De browser Edge wordt bijgewerkt via Windows Update. Windows Update werkt prima op mijn pc, maar hij slaat blijkbaar de updates voor Edge over.
Ik heb via de geavanceerde instellingen van Edge die browser al opnieuw ingesteld en daarna gekeken of er nieuwe updates waren. Die waren er niet.
Nu is het niet zo'n vreselijk probleem, omdat ik Edge eigenlijk zeer zelden gebruik, maar het hoort natuurlijk niet.
Heeft iemand een idee hoe ik Edge kan bijwerken naar de actuele versie?

N.B. Ik voel er nog niet voor om de oude Edge te verruilen voor de nieuwe Edge, die gebaseerd is op Chromium. Daar wacht ik liever mee totdat die nieuwe Edge automatisch wordt geleverd via Windows Update.

Of, wacht eens even.... Zou versie 44.18362.449.0 de actuele versie zijn van de oude Edge, terwijl 80.0.361.50 de actuele versie is van de nieuwe Edge die op Chromium gebaseerd is?
Daar lijkt het wel op als ik de release history bekijk: Microsoft Edge - Wikipedia
Dan heb ik me voor niets zorgen gemaakt.

Ik heb ook mijn test pc even opgestart. Daar heb ik dezelfde versie van Edge. Ik gebruik dus op beide pc's de oude versie van Edge. Die nieuwe versie (gebaseerd op Chromium) moet ik nog krijgen. Dat kan best nog een paar maanden duren:
If you’re on Windows 10, the new Edge will replace the old Edge over time through the usual Windows OS update channel, but Microsoft is making this a very gradual rollout that it expects to last several months (and once it’s installed, it will update independently, outside of the Windows Update system).
Bron:
Ik heb me dus voor niets zorgen gemaakt. Ik gebruik op mijn computers nog de oude versie van Edge. Die nieuwe zal mettertijd wel komen. Daar heb ik geen haast mee.
Misschien is het handig wanneer Rubensky in zijn topic over de actuele versies van browsers erbij vermeld dat hij daar de actuele versie van Edge Chromium laat zien.
 
Waardevolle aan -en toevoegingen! Topic is direct geactualiseerd.
 
Voor degene die in de loop van de tijd dingen over browsers willen melden:

Het zou leuk zijn als we daar dit bewuste topic voor gaan gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan