• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

mijn HDD werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat moet ik doen als ik dit heb gedownload

en de disk staat er nu ook niet meer bij(de hdd)
 

Bijlagen

  • Screenshot (2).png
    Screenshot (2).png
    183,6 KB · Weergaven: 14
aangezien je hdd daar niet vermeld word dien je eerst na te gaan of deze dan wel goed aangesloten is ..
het probleem kan tevens te maken hebben met de te volle ssd aangezien je maar een 8% vrij heb minimaal om probleemloos te kunnen werken moet er 15% vrij blijven ..
 
al eens geformatteerd? de vraag is natuurlijk of hij gezien wordt door verkenner, of als het kan een letter toekennen.
 
Als ik naar de laatse bijgevoegde afbeelding kijk, zit Windows op de gewone HD in de computer en is de Kingston SSD ongebruikt.
 
nee Abraham this de Kingston ssd die hier nu vermeld staat als disk 1 welke in schijfbeheer als disk o vermeld werd .
 
ik heb de hdd zowiezo goed aangesloten want heb ook de kabels verwisseld enzo en dan werkt de ssd wel maar de hdd niet ik krijg steeds die error
 
ik merk nu pas dat ik op een onjuist mkoment en plek mijn "advies"gaf. Maar ik volg het met belangstelling.
 
en toch heb ik het vermoeden dat het aan je sata kabel ligt … wellicht niet goed aangesloten .. kijk dit effe na .
*ben je in de mogelijkheid om een usb schijf aan te sluiten ..word deze vervolgens dan herkent en weergegoven in de verkenner ...mag ook een usb stickje zijn .. effe testen of het systeem nog behoorlijk wilt werken betreffende de 8% vrije ruimte
 
Ik weet het echt niet meer ik heb alles wat jullie zeiden gedaan maar niks helpt
 
heb je nu de test gedaan met het aansluiten van een usb schijf of een stick .. werden deze dan ook gezien via de verkenner ...daar geef je geen antwoord op .
 
Zoekend op die foutmelding loop ik altijd tegen een hardwarefout aan als oorzaak. Of een kabel niet goed, of een poort op het moederbord niet goed.
Maar omdat je verwisseling al gedaan hebt, wordt dat minder waarschijnlijk. Toch zou ik nog andere poorten en/of kabeltje ook proberen, om dat uit te sluiten.

Beginnend bij het begin zou je in het BIOS moeten kijken of de schijf daar juist vermeld wordt. Hij wordt inmiddels wel gezien, anders zou je niks in Windows zien, maar of deze ook met de juiste naam in het BIOS staat staat is dan de vraag.

Ik vermoed dat de schijf defect is.
Proberen in een ander systeem ?
Een verre omweg voor jou misschien, maar alleen die schijf aansluiten, en dan via een DVD met een alternatief besturingssysteem opstarten zoals een Linux, en dan zien wat die er in ziet ?

Zelfs de installatie van Windows 10 via de DVD of stick zou je al info kunnen geven of Windows de schijf als bruikbaar ziet. Dan wel je SSD loskoppelen om overschrijving te voorkomen natuurlijk.


Wel als algemene tip bij zo'n apparaat (in dit geval schijf) : bij het vastpakken nooit de elektronica / print aanraken, altijd (zeker eerst) volledig aan het gietijzeren chassis vastpakken.
 
Laatst bewerkt:
Andere tip : start eerst eens schijfopruiming om te zien of je ruimte op je bestaand SSD kan vrijmaken.
 
Of de scijf eens bij een goede vriend aansluiten en zien of hij daar herkend wordt. Een aardige pc-winkel doet dat trouwens ook (wellicht als service!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan