• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Mijn laptop gaat niet meer uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefandeckers

Nieuw lid
Lid geworden
12 jan 2019
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Hallo mensen, ik heb een probleempje met mijn laptop. Ik had eerder vandaag mijn laptop niet aangesloten aan de netstroom en op een gegeven moment raakte de batterij leeg natuurlijk. Het scherm werd zwart maar de 'aan/uit' knop bleef branden.

Nu zit ik met het probleem dat mijn laptop dus een zwart scherm blijft houden terwijl hij aan staat. Ik heb de aan/uit knop proberen in te houden maar er gebeurde niets, ik heb zelfs de accu er uit gehaald en gewacht totdat mijn laptop eindelijk uit zou vallen, maar dat heb ik na 5 uur wachten opgegeven. Ik heb ook de laptop een aantal uur aan de netstroom gezet in de hoop dat hij het weer ging doen.

Ik ben ten einde raad en ik heb echt geen idee wat ik nog kan doen. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen? Ik zal een foto uploaden van mijn laptop.
 

Bijlagen

  • 15473060288923731770757413617419.jpg
    15473060288923731770757413617419.jpg
    1 MB · Weergaven: 13
Zonder netstroom en accu blijft de laptop aan schrijf je, halleluja, een wonder.
En wat moet die foto laten zien dan?

Dat een notebook niet meer aangaat als deze aan de netspanning hangt kan diverse oorzaken hebben, geheugen kapoet, flip waar de dedicated videokaart opzit deels losgelaten door oververhitting o.a.

Maare, welk volledig type heeft die Medion?
 
Met de foto wilde ik laten zien dat het lampje bleef branden. Overbodige foto eigenlijk. Ja het lampje bleef aan terwijl ik de accu er uit gehaald had en de netstroom had afgesloten. Mijn laptop is nooit heel warm geworden, dus ik denk niet dat dat de oorzaak is.

Type is: medion akoya E6421.

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik de laptop het beste weg kan brengen naar een computer winkel.
 
Hier nog een foto van mijn moederbord.
 

Bijlagen

  • 20190112_184047.jpg
    20190112_184047.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 15
Als de batterij eruit is en er hangt geen laadadapter aan, kan er geen lampje meer branden, zonder stroom werkt het niet.
 
Dit is de accu toch? Mijn aan/uit lampje brand nog gewoon
 

Bijlagen

  • 20190112_194706.jpg
    20190112_194706.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 13
  • 20190112_194630.jpg
    20190112_194630.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 13
je accu zit onder de pijl ..
Ashampoo_Snap_zaterdag 12 januari 2019_19h50m10s_002_.png
 
@Stefandeckers Je had niet de accu eruit gehaald, maar de harde schijf. Zonder harde schijf zal je laptop niet opstarten. Op die harde schijf staat immers Windows, al je programma’s en je persoonlijke bestanden.

Altijd eerst de accu verwijderen voordat je de laptop openmaakt. Emi heeft aangegeven waar de accu zit.
 
Ja sorry mensen, ik ben echt een leek op het gebied van laptops. Ik had dus eerst mijn harde schijf er uit gehaald. Heb nu de accu er uit gehaald en het lampje ging uit. Zal zo eens kijken of mijn laptop nu opstart. Bedankt voor de hulp allemaal.
 
Help mij even svp? Als je een leek bent op het gebied van laptops, wat bezielt je dan om een harde schijf te gaan verwijderen?

Vergelijkbaar : ik heb geen verstand van auto's maar ik heb de startmotor even verwijderd............
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan