• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Mijn laptop geeft afbeeldingen niet goed weer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat klopt,dat is momenteel de enige manier hoe ik nog op dit forum kan posten. Google Chrome en Explorer zien er zo uit (zie afbeelding)

Schermopname (12).png
 
Je hebt voor donker als Windows thema gekozen?
Zet het eens op licht!
 
Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
hierbij scanlog Mbam
 

Bijlagen

  • Mbam scanlog.txt
    1,4 KB · Weergaven: 2
We gaan nog wat doen:

Stap •1•
Download
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie
RunAsAdmin.jpg
Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is, kijkt u eerst hoeveel meldingen preinstalled er staan - desgewenst haalt u daar eerst de vinkjes weg.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Stap •2•
Download het
51e281a62c183-Junkware_Removal_Tool_icon_Canned_1351185104.png.jpg
Junkware Removal Tool


Ga daarvoor naar


en klik daar op de linker groene downloadknop.


Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!

Opmerkingen:

  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
  • Het is raadzaam de actieve beveiligingssoftware te de-activeren, zodat mogelijke conflicten met JRT.exe uitgsloten worden.:
  • Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.
  • Dat tijdens de scan van JRT.exe tijdelijk de snelkoppelingen verdwijnen van het bureaublad, is normaal.

Junkware Removal Tool by Thisisu opstarten:

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op JRT.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op JRT.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • JRT.exe zal daarna Windows gaan scannen.
  • Deze scan kan afhankelijk van de systeemspecificaties soms vrij lang duren, wees dus geduldig.
  • Indien de scan voltooid is, zal een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch openen.
  • Voeg dit log toe in jouw volgende bericht.
 
hierbij de resultaten van de 2 stappen
 

Bijlagen

  • JRT.txt
    559 bytes · Weergaven: 1
  • Logbestand adw cleaner.txt
    2,1 KB · Weergaven: 2
Met een HP Probook 450 G6 heb ik last van hetzelfde probleem. Hopelijk kunnen jullie tot een oplossing komen! Wit kruis door de afbeeldingen heen. Afbeeldingen worden raar weergegeven. Afbeeldingen worden voor de helft weergegeven. Even wat extra omschrijvingen zodat dit probleem wat makkelijker via google gevonden kan worden en er zo misschien nog een oplossing aangeboden kan worden.

Ps. nieuw op dit forum. Wanneer dit al te ver offtopic is, mijn excuses.
 
Reset de modem.
Niet door deze van de stroom te halen maar door een smalle pin in het resetgaatje te steken totdat de modem leds gaan knipperen, dan de pin verwijderen en de modem opnieuw laten opstarten.
Hierbij wordt de DNS in de modem teruggezet naar standaard.
 
Dit heb ik ook gedaan, nog steeds de gekke vormen en halve afbeeldingen.
 
Zelfs na een schone installatie van Windows heb ik nogsteeds het zelfde probleem, ik begin me af te vragen of het misschien aan een van de onderdelen kan liggen
Dat was inmiddels ook mijn gedachte toen ik alle berichten in dit topic doorlas.
Aan de andere kant : dat 'kruis' in beeld had ook best wel door Malware o.i.d. veroorzaakt kunnen worden maar omdat je 1. gescand hebt en 2. een verse Win insallatie hebt uitgevoerd, kan het bijna niet anders dan dat er een stukje hardware kapot is.

Wat mij nog wel intrigeert zijn de antwoorden op de volgende 2 vragen:
- doet het euvel zich altijd voor ic. bij elk scherm na welke willekeurige muisklik dan ook?
- als Windows wordt geïnstalleerd, krijg je bij de installatieschermpjes van Windows dan ook 'vreemd' beeld?
 
De vormen veranderen soms wel als je er met de muis langs gaat, bij de herinstallatie heb ik in die schermpjes geen witte kruizen gezien. Alleen bij bijvoorbeeld websites en word.
 
Ik vind het het heel vreemd dat jij dat fenomeen van die kruisjes in beide notebooks ondervind.
Zijn het beide HP notebooks?
 
Voor de duidelijkheid, het was iemand anders die postte met een HP Probook 450 G6 en ik met de HP ProBook 440 G6. Zou dat kunnen betekenen dat er een fout in de productie zit of iets dergeljiks?
 
Ik heb even via DuckDuckGo gezocht en het blijkt dat dit fenomeen van die kruisjes te maken heeft met foutieve drivers voor de grafische kaart.

Jij hebt nu een schone Windows 10 in jouw notebook dus jij kan de allernieuwste driver voor de Intel HD grafische kaart installeren.

Het betreft deze driver:
igfx_win10_100.7212.exe

Na download met administratorrechten installeren!
 
Schermopname (19).png

Ziet er naar uit dat ik deze niet kan downloaden
 
Schermopname (20).png
in het tekstje bovenaan staat dat ik een driver moet downloaden via HP en niet via intel, kan dat kloppen?
 
Wat heb jij nu gedaan, een recovery installatie of een schone installatie via MS?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan