• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mijn laptop start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

computus

Gewaardeerd
Lid geworden
18 mei 2005
Berichten
1.064
Waarderingsscore
0
Dag,

Mijn laptop wil niet meer opstarten. Alles geprobeerd, herstelpunt, nieuwe installatie met behoud bestanden. Ik wil mijn bestanden echter niet kwijt!

Weet iemand een manier of een instructie om de laptop weer aan de praat te krijgen?

Alvast dank!
 
Asus R 512C.

Een jaar of vijf oud. Laptop van mijn vriendin. We waren al op zoek naar een nieuwe.
 
Knap dat je wel opnieuw kunt installeren maar dat hij niet opstart...........

Al helemaal van de spanning geweest?
 
We waren al op zoek naar een nieuwe.
Zo is het makkelijk. Schijfje uit de oude laptop halen, de juiste externe behuizing aanschaffen voor het oude schijfje en gebruiken als externe harde schijf in de nieuwe.
Ik wil mijn bestanden echter niet kwijt!
Ik kwam, ik zag GEEN backup en ik weende bittere tranen.
 
Knap dat je wel opnieuw kunt installeren maar dat hij niet opstart...........

Al helemaal van de spanning geweest?

Je hebt natuurlijk gelijk: hij start wel op maar ik krijg Windows niet aan de praat.
 
Zo is het makkelijk. Schijfje uit de oude laptop halen, de juiste externe behuizing aanschaffen voor het oude schijfje en gebruiken als externe harde schijf in de nieuwe.

Ik kwam, ik zag GEEN backup en ik weende bittere tranen.
Wil toch liever proberen het weer aan de praat te krijgen.
 
Dag,

Om de spanning er helemaal af te halen moet ik de accu eruit halen, dat is bij de asus niet zo makkelijk.

Ik probeer een usb-stick te maken.

Dank voor je reactie!
 
Mijne heren,

Ik heb een USB herstelstick gemaakt maar weet iemand hoe ik regel dat de laptop daarmee opstart?
Alvast dank!

Wim
 
Omdat dit geen handleiding is maar een vraag zal ik het topic naar de Windows 10 sectie verplaatsen.
 
Dag,

Het probleem is niet opgelost. Met de herstel-usb kom ik niet in windows c.q. krijg Windos niet opgestart.

Als ik de computer opstart krijg ik de meldingen:

- Problemen vaststellen
- Automatisch herstel voorbereiden
- Schijffouten worden hersteld en daar doet hij eeuwig over.

Daarna geen oplossing

Ik kan wel in de bios komen.
Heeft iemand een idee?

Alvast dank!

WIm
 
Je zou eens kunnen proberen met "hirens boot cd"
Je maakt een bootcd of usb aan, als deze opstart kun je een mini win xp opstarten, dan kun je daar via verkenner naar je harde schijf en zo je data kopiëren naar een andere locatie (usb)
Je kunt maar proberen hé.
Bij aankoop nieuwe laptop probeer er eentje te vinden met afneembare batterij, en waar je gemakkelijk aan je HD en geheugen kan, bij vele moet je de ganse laptop slopen om erbij te kunnen, lang leve de oudere laptops waar je de onderkant er gemakkelijk kunt afnemen en zo probleemloos aan de harde schijf, geheugen en bios batterij kan.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reactie, fredjeh

Hoe maak je een hirens boot cd?
 
Met de Win 10 PE kun je meer dan genoeg, die hirens cd is erg achterhaald......

Maar ja, paarlen voor de zwijnen, succes ermee.
 
Wat is dan de Win 10 PE?

Lange Pier, ik begrip uit de melding dat er schijfproblemen zijn. Ik er een manier om die problemen eerst op te lossen voordat je Windows start, bijvoorbeeld via (herinner ik me van vroeger) chkdsk?
 
Maar ja, paarlen voor de zwijnen, succes ermee.

Hier had ik nog nooit van gehoord.
Paarlen voor de zwijnen werpen (=het goede verspillen aan hen die het niet verdienen/waarderen
 
Dank je voor je nuttige tips, aarie25.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan