• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Mijn Mcafee abonnement verloopt binnenkort

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fernandez

Gewaardeerd
Lid geworden
10 jul 2013
Berichten
1.718
Waarderingsscore
8
Hallo allemaal,

Ik heb circa een maand geleden een HP laptop gekocht. (Info in handtekening)
Deze werd met een Mcafee beveiliging "LiveSafe" aangeleverd.
Deze beveiliging verloopt echter over 6 dagen.
Een jaarabonnement kost 40 euro.
Mijn vraag: is het de moeite waard, of is de Microsoft Defender afdoende?
--
Uw advies wordt op prijs gesteld.
CL
 
Thanx voor de reactie..
Mijn provider is KPN
CL
 
Ik zit bij Ziggo ben onlangs overgegaan op de gratis beveiliging van Ziggo: F-Secure Antivirus.
Draait lichter dan Windows Defender en heeft o.a. een Ransomware beveiliging voor alles wat privé is.
Je kan ook mappen daaraan toevoegen.
Werkt samen met de Windows firewall.

De gratis versie van KPN is precies dezelfde versie, dus kan ik die aanraden.

 
@Abraham54 -- Ik heb je link geplaatst in mijn agenda.
Ik zal het over 5 dagen installeren, wanneer Mcafee verloopt.
Bedankt voor het advies!

CL
 
Laat McAfee niet in je Windows zitten, als F-Secure de beveiliging heeft overgenomen.
 
Inderdaad ontlopen de twee elkaar niet veel.
Maar de de ransomware beveiliging in F-Secure is veel beter te beheerden dan in dien deze actief is in Windows Defender.
 
@Abraham54 -- Ik meld me weer voor het verwijderen van McAfee uit mijn Windows,
wanneer het abonnement verloopt.//Fijne avond!
CL
 
Windows 10 heeft een prima scanner aan boord. Windows Defender. Die kan je goed gebruiken. Houd je verre van andere scanners zou ik zeggen.
 
Ik vind F-Secure in de Ziggo uitvoering een absolute aanrader.
 
Gooi die McAfee er nu al uit, vertraagt je systeem te veel en heeft geen zin te wachten. Gewoon uninstall en alles eraf. Daarna de gratis versie van KPN erop en klaar is Kees (of in dit geval Fernandez). Of lees eens op internet een vergelijkingstest van gratis beveiligingsapps (ook hier op het forum terug te vinden, denk ik).
 
"Of lees eens op internet een vergelijkingstest van gratis beveiligingsapps (ook hier op het forum terug te vinden, denk ik). "
Hoewel er bij elke opvolgende test weer verschillen zijn, zijn het toch wel telkens dezelfde AV die bij de top behoren.
 
Ach, meningen zijn geen echte waarheden, tis gewoon maar wat roepen en wat nu echt vervelend is dat mensen denken dat moderators weten wat ze verkondigen wat echt niet het werk is van moderatoren, gewoon bij de feiten blijven en geen software adviseren wat niets toevoegt.
Het blijft mij ontgaan het waarom, slaat echt nergens op.
Schoenmaker.......
 
De Ziggo beveiliging heeft iets wat de KPN beveilliging niet schijnt te hebben, veilig internetbankieren.
 
De Ziggo beveiliging heeft iets wat de KPN beveilliging niet schijnt te hebben, veilig internetbankieren.
Ja hoor dat hebben ze wel, alleen KPN heeft een ander tintje aan F-Secure gegeven (de ontwikkelaars ervan).
 
@abbs - dank - maar het staat niet vermeld op de website van KPN, dat vind ik dan vreemd.
Anderzijds vind ik het logisch dat F-Secure maar één providerversie heeft.
 
@abbs - dank - maar het staat niet vermeld op de website van KPN, dat vind ik dan vreemd.
Anderzijds vind ik het logisch dat F-Secure maar één providerversie heeft.
Klopt, maar het zit er wel in via Instellingen te benaderen.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan