• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mijn mobiel is gehacked wat is handig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
[


wel dan doe je dat dan toch ..
je foto's en documenten behouw je door deze dan voorlopig over te zetten naar een micro sd kaartje

een simkaart manager zorgt ervoor dat je telefoon nummers kan inporteren of exporteren en het mogelijk maakt om nieuwe nummers toe te voegen en of nummers te verwijderen het vergemakkelijkt ook het beheer van de informatie op de SIM-kaart door uw contacten te beheren...dat je deze 2x heb kan wellicht zijn dat je de mogelijkheid heb om 2 sim kaarten te gebruiken .. 1 voor prive en de andere dan eerder voor zakelijke trans acties ..

het is niet aanbevolen om je vorige email adres nog te gebruiken indien je dus een nieuwe wenst te gaan gebruiken ..je zal dus al je contacten op de hoogte dienen te stellen dat je enkel met het nieuwe email adres wenst te gebruiken (geef echter nooit je wachtwoord van je account en gebruik dus een authenticatie in twee stappen waardoor je je account dubbel beveiligd

Dankjewel.

Is het veilig om deze zelfde micro-sd kaart in de nieuwe mobiele telefoon te plaatsen? Of beter niet? Want kunnen er niet daar ook virussen etc op zitten? Mijn huidige micro-sd kaart zit in de huidige mobiel. Maar er zit amper wat opgeslagen. Alles zit blijkbaar opgeslagen op mijn interne mobiele geheugen zag ik.

Als je mobiele telefoon opties heeft voor 2 sim kaarten. Dan kan je dus 2 mobiele abonnementen nemen voor elk 1 simkaart toch? Dan heb je 2 verschillende nummers. Begrijp ik het goed?

Met mijn oude mailadres bedoel ik. Dat ik het niet meer voor mailen zou gebruiken.
Maar dat ik dus het wachtwoord tegelijkertijd verander op een ander toestel. Ik weet niet of het veilig is om op mijn nieuwe mobiele telefoon dan het wachtwoord te wijzigen?
Zodat als ik er wat uit nodig heb. Oude documenten, brieven etc. Dat ik die dan kan bekijken of uitprinten? Dat bedoel ik.
Dus niet meer standaard gebruiken.

En ik neem aan dat het beter is om ook een ander Instagram aan te maken? Met een ander nummer?

Ik had nog 2 vragen.

1. Kan je mobiel makkelijk gehacked worden als iemand je nummer weet? Zo ja , hoe?

2. Ik geloof dat een hacker natuurlijk je hele telefoon kan overnemen. En gesprekken afluisteren. Je camera aan doen etc.
Maar zijn er geen trucs voor om te zien of bijvoorbeeld jouw contactpersonen in je telefoon dus soort van worden afgetapt? Dus als jij hen belt. Dat er blijkbaar iemand (kan) meeluisteren met het gesprek etc.

Ik zag namelijk dat mijn nummers in mijn telefoon opeens anders weergegeven staan. Bij de meeste contacten dan.
De nummers staan dubbel weergegeven.
En steeds met een - er tussen.

Enig idee wat dit is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dankjewel.
Volgens internet heeft mijn Samsung versie ook Knox. En alsnog is hij dus gehacked.
En ik download nooit apps behalve uit de app store. En ik gebruik zelf ook niet echt veel apps.
Is een code of vingerafdruk veiliger dan een wachtwoord combinatie dan?
Ja, dit heb ik op harde wijze moeten leren. Er zijn te veel zieke mensen die van alles over iedereen willen weten.

Bedankt voor de tip. En is een powerbank over het algemeen veilig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
betreffende het hacken ga ik hier niets over zeggen of vermelden .
raar dat er bij u het koppelteken vermeld word bij de nummers ..(waarschijnlijk zo ingegeven en opgeslagen )
als het meeste op de interne opslag bewaard werd dan kun je eerst je toestel scannen en daarna alles wat jij wenst te bewaren van foto's , muziek , documenten enz. over zetten naar deze micro sd kaartje om al dit nadien te kunnen gebruiken op je nieuwe smartphone (je micro sd kaartje dient wel aangemaakt te zijn om bestanden er op te zetten om deze extern te kunnen benaderen )
 
Ik heb de bijlage die in je bericht #21 zat verwijderd. Het is niet slim bestaande telefoonnummers hier openbaar te vermelden.

Dan nog dit: gehele berichten quoten is onnodig en storend. Gebruik deze functie alleen om een bepaald deel van een reactie aan te duiden.
 
betreffende het hacken ga ik hier niets over zeggen of vermelden .
raar dat er bij u het koppelteken vermeld word bij de nummers ..(waarschijnlijk zo ingegeven en opgeslagen )
(je micro sd kaartje dient wel aangemaakt te zijn om bestanden er op te zetten om deze extern te kunnen benaderen )

Dat is erg jammer. Ik wou gewoon weten of het geen kwaad kan dat veel mensen je nummer weten. Anders wou ik het beperken dat communicatie voor een deel alleen via de mail loopt.

En nee, zo heb ik mijn nummers zelf niet opgeslagen.
Ik neem aan dat het al alarmerend voor iedereen moet zijn. Als je afwijkende dingen , gedrag aan je telefoon opmerkt.

Hoe maak je deze micro-sd kaart aan in je telefoon?

En kan ik mijn huidige mobiel alvorens scannen met de gratis versie van mobilewirebytes? En indien het bevalt. Eventueel aanschaffen op een ander tel etc?

En nog een vraag: Is het wel of niet verstandig om je telefoon soms uit te schakelen? Zo ja, waarom wel?
Zeker betreft een hacker etc ben ik geïnteresseerd in de redenen.
 
Ik heb de bijlage die in je bericht #21 zat verwijderd. Het is niet slim bestaande telefoonnummers hier openbaar te vermelden.

Dan nog dit: gehele berichten quoten is onnodig en storend. Gebruik deze functie alleen om een bepaald deel van een reactie aan te duiden.

Ik begrijp het.
Ik zal opnieuw op je bericht reageren.
 
Je hoeft niet opnieuw op het bericht te reageren. Die heb ik gewoon laten staan.

Je gebruikt overigens nog steeds de functie quote waardoor je gehele berichten quote.

En dan je vraag, een powerbank is veilig. Daar komt alleen stroom uit.
 
@Emi & @Rubensky @Aarie25

Is het nog veilig om via de gehackte mobiel een nieuwe mobiel aan te schaffen plus abonnement bij een andere provider?
Wou dit online doen. Omdat ik zelf mijn mobiel wil installeren etc. In de winkel halen ze hem vaak al uit de gesealde doos.

Ik neem aan dat ze dan je factuur naar je toe mailen? Of krijg je deze mee met je bestelling? En ik weet niet zeker of mijn mail gehacked is. Daar lijkt het niet op.
Wou na het installeren gelijk een aantal nieuwe mails gaan aanmaken. Dus zou het dan wijzigen.
Kunnen de hackers dan wat. Met gegevens over mijn nieuwe aankoop? Mobiel soort en provider? Wetende dat ze mijn naam weten en waarschijnlijk ook BSN nummer?

En het is raadzaam om dat stickertje met je IMEI nummer weg te gooien. In iedergeval niet rond te laten slingeren toch?

En kan 1 van jullie zeggen. Of er toch op een of andere wijze mogelijk sporen op mijn tel kan zijn achtergebleven dat herleid naar de hacker?

En is het verstandig om je mobiel uit te schakelen indien je het even tijdelijk ergens moet achterlaten? Zodat men zegmaar niet je telefoon kan opladen etc en dus virussen er op plaatsen?
 
Heb jij nu een nieuwe provider of zit je ergens anders aan het internet?
 
@Abraham54 Ik zit bij 2 verschillende providers betreft: Wi-Fi en gewoon mobiele abonnement.
Heb nog niks gewijzigd aan deze 2.
 
Ik zou eerst een los toestel kopen en daarna een sim only nemen. Want dan kun je met de nieuwe telefoon een andere provider en nummer nemen.
Lijkt mij een stuk veiliger dan alles op jou oude telefoon bestellen. Tegenwoordig krijg je de factuur in de mail.
 
@Aarie25 Ik zou zoiezo een andere provider nemen en nummer. Ik moet dan mijn huidige abonnement afkopen.

Ik zou kunnen proberen om te bellen en vragen of ze de factuur met het pakket meesturen?

Maar ik vraag mij af of ik een risico loop om opnieuw gehacked te worden. Als de hacker zou kunnen zien welk soort mobiel en welke provider ik heb gekozen. Of het ze dan opnieuw lukt om mij te hacken?

Ik moet er ook echt bij vermelden dat mijn toestel echt extreem gehacked is. Bepaalde oproepen worden ook echt doorgeschakeld. En ik krijg dan zomaar iemand aan de lijn . Die doet alsof hij / zij verstand heeft van het bedrijf, organisatie etc waar ik naartoe bel. Maar je kan duidelijk merken dat je niet met iemand van het bedrijf etc in gesprek bent. Want ze hebben niet veel verstand van alles. Roepen zomaar wat vaags. Of zijn erg stil. En kunnen je geen info geven. Terwijl zij toch echt wel je gegevens horen in te kunnen zien omdat je daar bijvoorbeeld ingeschreven staat etc.

Dus in principe is dit wel heftig en klote.

Ik wil z.s.m. een nieuwe mobiel zien te regelen.
 
Als jij een nieuwe telefoon neemt die helemaal is bijgewerkt wordt het lastig om jou van buiten af te hacken. Ik heb zelf een Nokia 6.1 en die wordt nog 2 jaar van updates voorzien. In jou geval was het een bekende die jou zo heeft gehackt. Als jij alleen apps uit de play store download blijft de kans ook zeer klein om gehackt te worden.
 
@Aarie25 Ja dat zeker.

Ik kan toch niet met een mobiele telefoon zonder abonnement. Via een Wi-Fi net. Iets uit de playstore downloaden en aankopen? Of wel?

Want ik wil mijn interne geheugen nog ff scannen voor mijn foto's etc. Om over te zetten op een micro sd kaart. Maar dan moet ik een app downloaden uit de app store.

Lijkt me niet he? Want dan is je mobiel nummer ook niet meer geldig.

Want ik wil toch een mogelijkheid zoeken. Om een juridisch persoon even op mijn mobiel te laten kijken. Kijken of er nog sporen naar deze hacker/ kennis leiden. Want die was erg in paniek. Toen ik mijn telefoon niet achterliet terwijl ik even naar het toilet ging. Wat mij dus laat denken. Dat er wel sporen zijn die naar haar leiden. En zij deze dus wou verwijderen.
 
Je kunt toch tijdelijk jou oude simkaart in een nieuwe telefoon stoppen, zodat je dan bijvoorbeeld een nieuw sim only kan afsluiten. Want jou simkaart is toch niet gehackt.
Je kunt toch jou foto`s overzetten op een sd kaartje, dan jou telefoon terug zetten naar fabrieks instellingen en dan de foto`s scannen met een app uit de Playstore.
Want ik denk dat de kans groter is dat de hack op de telefoon zelf zit dan tussen die foto`s.
 
@Aarie25 Wat is de kans dat de simkaart niet ook gewoon gehacked is?
Ik heb eerder al getypt dat mijn oproepen soort van doorgeschakeld worden naar iemand anders. En deze kunnen amper info geven als ik bel over belangrijke zaken betreft mijn gegevens daar etc. Dus het is duidelijk dat er iets niet klopt daarin.
Zoals ik zei meerdere mensen weten mijn mobiel nummer, IMEI code, bij welke provider ik zit etc etc.

Waarom moet ik eerst de foto's overzetten op de micro sd kaart? En daarna pas scannen? Ik heb bijna alles op mijn interne geheugen zitten. En amper wat op mijn micro sd kaart.

Is het niet beter om dan een scan uit te voeren op de interne geheugen en micro sd kaart. En daarna pas. Alles over te zetten op de micro sd kaart?

En ik wil niet weer een abonnement bij dezelfde provider.
 
@Aarie25
Waarom moet ik eerst de foto's overzetten op de micro sd kaart? En daarna pas scannen? Ik heb bijna alles op mijn interne geheugen zitten. En amper wat op mijn micro sd kaart.

Is het niet beter om dan een scan uit te voeren op de interne geheugen en micro sd kaart. En daarna pas. Alles over te zetten op de micro sd kaart?

Als jij eerst de foto`s overzet en het sd kaartje er uit haalt, dan kun je de telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen. Dan zal jou telefoon als het goed is vrij zijn van de hacker.
Als je dan het sd kaartje er in stopt en dan gaat scannen op virussen of spyware, dan kun je uitsluiten of er geen virus of spyware tussen de foto`s zit. Lijkt mij de veiligste en beste optie.
 
@Aarie25 Wat is de kans dat de simkaart niet ook gewoon gehacked is?
Ik heb eerder al getypt dat mijn oproepen soort van doorgeschakeld worden naar iemand anders. .

Het kan ook zijn dat er een programma verborgen zit in jou telefoon die dit veroorzaakt of dat jou nummer ergens gekoppeld is. Het zou kunnen dat ook jou simkaart is gehackt, maar die kans lijkt mij klein.
 
@Aarie25 Dankjewel. Dan ga ik dat doen wanneer ik een nieuwe mobiel heb aangeschaft. Waardeer het zeer dat je tips geeft.

Het zou best kunnen dat er een programma verborgen zit in mijn mobiel. Mijn mobiel geeft namelijk aan dat er extreem weinig geheugen over is alweer. 880 mb maar om precies te zijn. Tegenover 32 GB waarmee de meeste smartphones zijn uitgerust tegenwoordig. Terwijl ik toch echt niet veel op mijn mobiel heb staan. Behalve voornamelijk foto's. Maar van jaren terug. En ik maak niet elke dag foto's. Dus daar klopt iets duidelijk niet.

Als mijn nummer ergens gekoppeld is. Wat houd dit in? Wat kan men hiermee doen?

Het lijkt mij zoiezo verstandig om nummers over te schrijven. En zoiezo niet alles over te laten zetten op een nieuwe mobiel.

En ik wil dit in de toekomst voorkomen.

Wat voor advies kan jij mij hierin geven?
Zoiezo niet iedereen mijn mobiel nummer geven. En nooit meer mijn mobiel aan iemand uitlenen om een telefoontje te plegen.
 
Geen dank hoor!

Het kan zijn dat jou telefoon nummer aan een app of programma is toegevoegd zodat mensen jou niet meer kunnen bellen. want dit zei jij er zelf over ->Ik heb eerder al getypt dat mijn oproepen soort van doorgeschakeld worden naar iemand anders.

Ik gebruik zelf naast Gmail ook Outlook.com als email programma en daar kun je jou contacten ook opslaan. Dan heb je altijd de telefoon nummers als back-up achter de hand.
Ook kun je daar 2 stap verificatie aanzetten zodat je vanaf een computer of andere telefoon eerst een nummer moet invoeren die jij op jou telefoon binnen krijgt. Gebruik jij de Outlook app dan hoef jij joe niet steeds opnieuw aan te melden.

Nee ik zou mijn telefoon niet meer zo maar afgeven of aan een vreemde lader leggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan