• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mijn pc springt na 2 seconden weer op slaapstand. hoe kan ik dit verhelpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SVX10

Nieuw lid
Lid geworden
3 dec 2017
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb een pc van de merk medion (MED MT 8107). Het draait op window 10 pro.

Als ik wil inlog op pc (met mijn microsoftaccount) dan lukt dat wel, alleen dan springt het na 2 seconden weer naar slaapstand(inlogscherm). Als ik het probeer weer opnieuw, dan krijg ik precies hetzelfde resultaat. Dit probleem heb ik sinds vandaag. (Na de window 10 update die ik gister tijdens het afsluiten heb gedaan) Mijn computer heeft dit nooit eerder gedaan.

Op mijn pc zijn er meerdere account als ik daar op inlog dan lukt het wel. Deze accounts zijn wel standaardgebruikers en geen administrator van de pc. Alleen mijn account is administrator dus kan ik mijn pc ook niet op fabrieksinstellen zetten.

Opnieuw opstarten op verschillende manieren heb ik al geprobeerd. Dat leverde ook geen resultaat op.

Heeft iemand dit probleem ook eerder gehad? Weet iemand misschien waar aan het kan liggen en hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo SVX10,

Allereerst welkom hier op her forum!
Dus als ik het goed begrijp kun jij met 1 account niet op de computer komen zonder dat de slaapstand erop gaat.
Heb jij soms de 1709 versie, want die heeft gisteren een update gehad.
 
Hallo SVX10,

Allereerst welkom hier op her forum!
Dus als ik het goed begrijp kun jij met 1 account niet op de computer komen zonder dat de slaapstand erop gaat.
Heb jij soms de 1709 versie, want die heeft gisteren een update gehad.

Ja volgens mij.
 
Dat zou je kunnen proberen of dit wel werkt.

Het verborgen administrator account
Is er geen toegang tot het systeem meer omdat alle zelf aangemaakte administratoraccounts per ongeluk zijn verwijderd of omdat de wachtwoorden zijn vergeten? Geen nood, Windows is standaard voorzien van een verborgen administratoraccount met de naam Administrator. Dit account is als volgt buiten Windows om te activeren:

  1. Start de computer op vanaf een Windows 10-installatiemedium.
  2. Start bij het eerste scherm (voor het instellen van de taal en toetsenbordindeling) de opdrachtprompt. Dat kan met de toetscombinatie SHIFT-F10, of met de knop Volgende, optie Uw computer herstellen, tegel Problemen oplossen, tegel Geavanceerde opties, tegel Opdrachtprompt.
  3. Start de registereditor met het commando REGEDIT.
  4. Selecteer de registersleutel HKEY_LOCAL_MACHINE.
  5. Selecteer in de menubalk van de registereditor de opties Bestand (File), Component laden (Load Hive).
  6. Selecteer de partitie van de Windows-installatie (de schijfletter wijkt af van die in Windows).
  7. Open de map Windows\System32\config, selecteer het bestand SAM en klik op de knop Open.
  8. Geef in het venster Component laden (Load Hive) de naam ADMIN op.
  9. Navigeer naar de registersleutel HKLM\ADMIN\SAM\Domains\Account\Users\000001F4.
  10. Dubbelklik op de registerwaarde F om deze te kunnen wijzigen.
  11. Dubbelklik op de eerste waarde in de rij 0038 (8e rij) en wijzig (in de 2e kolom) de waarde 11 in 10 (of omgekeerd om het ingebouwde administratoraccount uit te schakelen).
  12. Sluit de register-editor, herstart Windows en maak vanuit het geactiveerde account Administratoreen nieuw administratoraccount aan. Als alternatief kan (via het configuratiescherm, onderdeel Gebruikersaccount, link Een ander account beheren) ook het wachtwoord van een nog aanwezig administratoraccount worden gewijzigd danwel het accounttype van een standaard gebruikersaccount worden omgezet in een administratoraccount.
  13. Tot slot kan het administratoraccount weer worden verborgen door in een opdrachtvenster met administratorrechten het commando NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:NO te geven (vervang NO door YES om deze weer zichtbaar te maken).
 
Dat zou je kunnen proberen of dit wel werkt.

Het verborgen administrator account
Is er geen toegang tot het systeem meer omdat alle zelf aangemaakte administratoraccounts per ongeluk zijn verwijderd of omdat de wachtwoorden zijn vergeten? Geen nood, Windows is standaard voorzien van een verborgen administratoraccount met de naam Administrator. Dit account is als volgt buiten Windows om te activeren:

  1. Start de computer op vanaf een Windows 10-installatiemedium.
  2. Start bij het eerste scherm (voor het instellen van de taal en toetsenbordindeling) de opdrachtprompt. Dat kan met de toetscombinatie SHIFT-F10, of met de knop Volgende, optie Uw computer herstellen, tegel Problemen oplossen, tegel Geavanceerde opties, tegel Opdrachtprompt.
  3. Start de registereditor met het commando REGEDIT.
  4. Selecteer de registersleutel HKEY_LOCAL_MACHINE.
  5. Selecteer in de menubalk van de registereditor de opties Bestand (File), Component laden (Load Hive).
  6. Selecteer de partitie van de Windows-installatie (de schijfletter wijkt af van die in Windows).
  7. Open de map Windows\System32\config, selecteer het bestand SAM en klik op de knop Open.
  8. Geef in het venster Component laden (Load Hive) de naam ADMIN op.
  9. Navigeer naar de registersleutel HKLM\ADMIN\SAM\Domains\Account\Users\000001F4.
  10. Dubbelklik op de registerwaarde F om deze te kunnen wijzigen.
  11. Dubbelklik op de eerste waarde in de rij 0038 (8e rij) en wijzig (in de 2e kolom) de waarde 11 in 10 (of omgekeerd om het ingebouwde administratoraccount uit te schakelen).
  12. Sluit de register-editor, herstart Windows en maak vanuit het geactiveerde account Administratoreen nieuw administratoraccount aan. Als alternatief kan (via het configuratiescherm, onderdeel Gebruikersaccount, link Een ander account beheren) ook het wachtwoord van een nog aanwezig administratoraccount worden gewijzigd danwel het accounttype van een standaard gebruikersaccount worden omgezet in een administratoraccount.
  13. Tot slot kan het administratoraccount weer worden verborgen door in een opdrachtvenster met administratorrechten het commando NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:NO te geven (vervang NO door YES om deze weer zichtbaar te maken).

Heel erg bedankt. Het probleem is opgelost!
 
Mooi dat dit wel heeft geholpen :)
Geen dank en ik zal dit topic sluiten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan