• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mijn Printer print soms niet soms wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

kah

Nieuw lid
Lid geworden
9 feb 2018
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Ik heb een Canon Pixma MG5550 printer. Een paar weken geleden stopte hij met printen. Let wel de printopdracht gegeven en het papier werd naar binnen getrokken, het printgeluid was normaal (regel voor regel), maar het papier bleef blank. Ook geprobeerd met kopieeren> blank. Na een paar dagen de buurjongen erbij gehaald, maar toen werkte hij ineens weer. Tot gisteravond. Vanochtend weer blank.

Canon zelf heeft het over schoonmaken, lege cartridges enz. maar dat is het niet. Ook de wifi kan het niet zijn, want ik werk nu met kabel, trouwens gewoon kopieeren gaat ook niet.

Wat kan het zijn?
Gegroet!

kaz
 
Kreeg je geen foutmelding te zien?
Heb je al eens geprobeerd om het stuurprogramma van de printer te verwijderen en die dan na een herstart erop nieuw op te zetten?
 
Ik heb net de driver weer opnieuw geinstallerd en dan kom je op het laatst bij testprint. Dit heb ik gedaan. Hetzelfde, papier loopt door (stotend = regel voor regel. Maar het resultaat is blanco. De driver zegt dan: indien de testprint niet goed is volg dan de aanwijzingen op het scherm. Maar zowel op het computerscherm als op het printerschermpje is niets te zien
 
Maar in ieder geval bedankt voor je reactie (en zo snel)

kah
 
Dat is wel vreemd dat je dan geen aanwijzingen krijgt.
Heb je geen handleiding van de printer?
Daar staan ook probleem oplossingen in.
Ik denk dat de handleiding ook wel via Google te vinden is.
Maar gezien het feit dat je het stuurprogramma erop nieuw hebt opgezet, krijg ik het vermoeden dat de printer zelf kuren heeft. Hoe lang heb je die al?
 
Dat denk ik ook. Eigenlijk denk ik dat er n kabeltje los contact maakt (of niet). Het gekke aan deze philosphie is dat het pas de volgende ochtend gebeurd. Niet tijdens het printen. En na afsluiten wordt de printer niet meer bewogen. Ik denk dat de printer 2 jaar oud is. Maar goed bedankt voor het meedenken. Morgen komt iemand diede printer wil openschroeven. Ik hou jenop de hoogte. Had eigenlijk gehoopt dat iemand het probleem kent. Nogmaals dank. Prettig weekend.

Kah
 
Dus de garantie is verlopen?
Het zou goed kunnen dat er binnen in iets los zit.
Maar we wachten het wel even af of er nog iets uitkomt!
Geen dank!
 
De printer is overleden verklaard. Ergens moet er zoiets als corrosie zijn ontstaan. Maar het is niet te zien. Koop maar n nieuwe. Trouwens de printer was van okt. 2014.

Nogmaals bedankt..

Kah
 
Dat is wel kort voor een printer.
Maar je weet nu tenminste wat de oorzaak is.
Geen dank!
 
Het aantal printers dat ik in de loop van de jaren "versleten"heb kan ik niet meer tellen. Soms helpt het door alle software te deinstalleren en (vanaf cd of recente software van internet) opnieuw te installeren. Dat was onlangs (bij de tweede pc hier in huis) het geval. Het bleef aanklooien.
De hele handel met patronen en cd naar de kringloop en een nieuwe gekocht.
 
Het zal ook wel te maken hebben hoeveel je print.
Ik print 1 of 2 keer per maand, dat is ook de reden dat ik de laatste keer een laser printer heb gekocht.
Geen opgedroogde inkt meer door te weinig gebruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan