• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mijn processor wordt loeiheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fernandez

Gewaardeerd
Lid geworden
10 jul 2013
Berichten
1.718
Waarderingsscore
8
Hallo forum lieden,

Nieuw laptop..amper 3 weken oud.. (Info in handtekening zone)
Is al meerdere uitgeknald door "naar mijn mening" te hoge temperatuur van de processor.

Door de huidige corona core-temp-readout_2103.jpguitbraak situatie is het moeilijk voor mij om naar een computer boer te stappen.
Ik heb heel wat services stopgezet, die niet noodzakelijk waren, en diverse opstart items gestopt.

Maar de temperatuur blijft schommelen tussen 70 en 90 graden als ik een paar applicaties open heb.
Heeft iemand ervaring met zo'n Externe Laptop Cooler Koel Ventilator.

Dat kan ik tenminste online aanschaffen, en zo proberen de schade te beperken.
Bedankt voor enig advies!
Cl
 
Kijk eens hier en activeer Virus Total

Voeg desnoods afbeeldingen toe.
 
Nieuw in 2013 ja, nu niet meer of gebruikt proggy is oud.
2e hands denkelijk, zal binnenin ontstoffen worden en eventueel de warmtegeleidende pasta vervangen.
 
Lange Pier: vertaling graag :
Nieuw in 2013 ja, nu niet meer of gebruikt proggy is oud.
2e hands denkelijk, zal binnenin ontstoffen worden en eventueel de warmtegeleidende pasta vervangen.

_______
Abraham54: Ik heb process Explore gedownload en geïnstalleerd volgens instructies, maar in VirusTotal kolom is alles blauw.
Wat betreft afbeeldingen plaatsen.. Het is gewoon te groot om hier te plaatsen, tenzij het echt noodzakelijk is.
Ik heb wel een printscreen van het bovenste deel gemaakt.
Nogmaals de vraag: is het raadzaam zo'n externe koeling te gebruiken?
system-information_crop.jpg top-venster-process-explorer_crop.jpg
 
Ik heb het idee dat jouw Windows last heeft van de RuntimeBroker.

Begin ermee apps te verwijderen die jij helemaal niet nodig hebt.
Want hoe minder apps, hoe rustiger de Runtimebroker.

Je kan daarvoor het tool gebruiken wat ik als toevoeging geef, de Windows10AppManager.
Na download het bestand uitpakken en via rechtsklik 10AppsManager.exe met administratorrechten opstarten.
 

Bijlagen

  • 10AppsManager.zip
    80,5 KB · Weergaven: 2
Thanks.. een hele lading uit het raam gegooid..
FF opnieuw opstarten om te kijken of het wat rustiger wordt.
 
Nee hoor ...loopt lekker tegen de 94 graden nu!
 
Merk en type van jouw notebook.
Het is bekend dat sommige Haswells heet draaien!
 
Het is geen gangbaar merk laptop. Tenminste, ik zie nergens een merk.
Nee hoor geen merk alleen chinese tekens 🤪
 
Laatst bewerkt:
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Als het inderdaad een tweedehands is zou ik eens beginnen met open schroeven en stof verwijderen.
Als hij vol zit met stof help software verwijderen niet.
en een extra koeler ook niet.

staat het ding op een hard oppervlak er zijn mensen die ze op en kussen leggen en daarmee alle ventilatie openingen afsluiten.
 
Even alle onduidelijkheden de wereld uit helpen. Ik heb dit apparaat nieuw gekocht!
 
De processor die erin zit stamt uit 2013, vandaar het vermoeden 2e hands en het thermal pad zal verdroogt zijn.
Was het een koopje? en waar gekocht?
 
Online winkel gekocht, en ja.. was niet duur..
Ga nu beginnen met klachtafhandeling met verkoper, probleem is dat ik het nodig heb voor mijn werk.
Moet artwork af hebben voor de drukker morgenvroeg, en dit ding blijft maar afslaan door de CPU temperatuur.
Dus neem me niet kwalijk als ik wat kortaf ben vandaag.
 
Contact met de verkoper is in dit geval de beste oplossing. Zelf zitten prutsen in een nieuw toestel is niet aan te raden. Als ik je ergens mee kan helpen (met het artwork) stuur me dan gerust een PB. Ik werk zelf met de volledige Adobe CC 2020 en Coreldraw suite 2019.
 
Bedankt artstudiog.. Ik gebruik dat pakket ook.
De tijdsdruk bij deze klant uit Amerika is echter gigantisch.
Dat, en het feit dat er een tijdsverschil is tussen de twee landen, maakt dat er maar een kort communicatie venster aanwezig.
Maar bedankt voor je aanbod..Ik stel het erg op prijs, en zal er zeker in de toekomst gebruik van maken als het mag.
 
Dit zijn mijn gegevens.
En voorzover ik weet is er géén vorige eigenaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan