• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mijn processor wordt loeiheet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi LP, ik had een en ander niet goed nagekeken.
De processor stamt inderdaad uit 2013.

Ik vermoed zo langzamerhand dat Fernandex een kat in de zak heeft gekocht.
 
-- Je bericht niet op tijd gelezen Abraham54..
dit lijkt me wel interessant leesvoer -- weet alleen niet hoe ik bij die Intel instellingen moet komen.

______________________
Bedankt, mensen voor jullie inzet en enthousiasme,
maar het heeft geen zin om onderling hierover te gaan bekvechten.

Het is tenslotte mijn eigen probleem, en mijn enige vraag was of een externe koeling werkt, of weggegooid geld was.
Nog steeds geen antwoord hierop overigens.

Maar ik heb ondertussen al contact gehad met de winkel, en het probleem wordt verholpen.
Nogmaals bedankt, en om irritaties te voorkomen mag dit op 🔐.
Cl
 
🙄
Ben wel nieuwsgierig naar de Temperatuur die wel goed is,
met andere woorden Wat is een gezonde Temperatuur voor de Processor ??
 
Oh..overheen gelezen//sorry!
 
🙄
Ben wel nieuwsgierig naar de Temperatuur die wel goed is,
met andere woorden Wat is een gezonde Temperatuur voor de Processor ??

Geen idee hoor, ben geen expert..daarom kom ik hier.😅
 
dat is goed nieuws, maar waarom slaat de laptop af bij 95 graden..verkeerde instelling mss

Is hier te lezen, 100°C dus.
Ik zie het, dat is goed nieuws, maar waarom slaat de laptop af bij 95 graden??..Verkeerde instelling mss?
 
Bij 100°C issie dood.....

Daarnaast is 95°C ook al overdreven heet, veroudering gaat dan veel sneller en wees blij dat hij dan afslaat.

Tussen de 30 en 40 graden is vrij normaal voor een processor in licht gebruik.
 
"Bij 100°C issie dood..... "
Valt wel mee hoor. Bij die temperatuur garandeert de fabrikant immers de opgegeven levensduur. Zelfs als die wordt gehalveerd blijft er echt wel genoeg over. In elk geval langer dan de economische levensduur (hij is al sterk verouderd en vrijwel onbruikbaar voor hij defect raakt).
"veroudering gaat dan veel sneller " Klopt, men gaat uit van een halvering van de levensduur bij elke 10 graden verhoging (Wet van Arrhenus wordt toegepast: Vergelijking van Arrhenius - Wikipedia). Moet je alleen proberen te begrijpen als je wat van wiskunde weet. Het is voldoende te weten dat hij uit de chemie komt maar ook toegepast kan worden op de levensduur van elektronische componenten.

En van de Intelsite: Frequently Asked Questions About Temperature for Intel® Processors:
"Is it bad if my processor frequently approaches or reaches its maximum temperature?
Not necessarily. Many Intel® processors make use of Intel® Turbo Boost Technology, which allows them to operate at very high frequency for a short amount of time. When the processor is operating at or near its maximum frequency it's possible for the temperature to climb very rapidly and quickly reach its maximum temperature. In sustained workloads, it's possible the processor will operate at or near its maximum temperature limit. Being at maximum temperature while running a workload isn't necessarily cause for concern. Intel processors constantly monitor their temperature and can very rapidly adjust their frequency and power consumption to prevent overheating and damage."
 
@Fernandez - start Taakbeheer en klik dan de tab Prestaties open.
Hoeveel processen staan daar bij vervmeld?

5e779d283808f-Fernadez.jpg
 
Ter info: Ik heb in de bios de ventilator snelheid verhoogd van 75 naar 85,
en vanaf dat moment blijft de processor temperatuur schommelen tussen 60 - 65.
Ik verwacht nog steeds van de verkoper/winkelier dat dit opgelost wordt.
@Abraham54 zie bijgevoegde afbeelding: hoeveel-processen-abraham_crop.jpg
 
Waar ligt dat? even zoeken..map-opstarten-@abraham54_crop.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan