• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Miracasting met Samsung smart TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jepp

Bekend gezicht
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
141
Waarderingsscore
0
Hallo
Ik wil via mijn computer een film laten afspelen op mijn tv. Hiervoor had ik graag Miracasting gebruikt.
Ik heb hiervoor voor mijn computer een ARCHER T2U AC600 gekocht (stick om wifi te ontvangen op mijn computer, hiervoor kon ik enkel via ethernet kabel mij verbinden met het internet).

Nu lukt het me steeds niet daar mijn computer de tv niet vind in de devices.
1518458868788.png

Nochtans zou het moeten mogelijk zijn: -zie hieronder
1518458923216.png

mijn pc: zie hierboven, aangevuld met ASUS STRIX GTX970.


Nog frapanter:
als ik via mijn laptop (windows 10) hetzelfde doe lukt het wel om de tv te vinden maar connectie is ook niet mogelijk.
Via mijn gsm (samsung A3 2017) is het wel mogelijk om te verbinden met de Samsung TV. Dan vind ik de tv wel en kan ik er wel mee connecteren.
Alvast bedankt voor alle hulp

mvg
Simon
 
Hallo,
Als ik dit lees lijkt het erop dat het niet wordt ondersteunt.
Of is dit nu ook voor computer en tv beschikbaar?

Miracast is een relatief nieuwe technologie, waarmee een rechtstreekse WiFi verbinding tussen twee apparaten wordt gelegd. Zo kunt u die film, die u graag met uw vrienden of familie wilt bekijken, maar die op uw smartphone of tablet staat, gewoon op uw televisie bekijken.

U schakelt de technologie op smartphones en tablets, die dit ondersteunen, met één druk op de knop in. Vervolgens wordt er automatisch gezocht naar apparaten in de buurt die Miracast ondersteunen.
 
Zou het kunnen dat mijn TP-Link stick dit niet ondersteund, maar een iets duurdere PCI kaart wel?
ben zomaar even los aan het denken.
 
Ik zou eerst eens kijken of jou tv wel geschikt is voor Miracast.
Want zoals er in mijn vorige bericht staat werkt dit alleen voor tablets en telefoons.
Heeft jou tv wel wifi door de TP-link?
Wat voor merk en type tv gebruik jij eigenlijk?
 
Mijn tv is samsung MU6400
deze kan miracasten met mijn smartphone (een samsung galaxy A3 2017).
ook op de tv vind ik handleiding om mijn tv met pc te koppelen maar dit lukt niet.
 
Maar staat er ook in de handleiding dat je de tv kunt koppelen via Miracasten?
Kun je dit niet gewoon via Bluetooth doen?
Ik zal vanavond nog even via mijn laptop kijken hoe je het wel werkend kunt krijgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan