• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Modem bridgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreekVerhulst

Gewaardeerd
Lid geworden
1 jun 2010
Berichten
1.297
Waarderingsscore
4
Ik wil een modem bridgen. We hebben nu een kabelprovider, werkt snel, een probleem wat ons betreft: Streamen naar de audio chromecast gaat waardeloos. telkens wordt de muziek onderbroken. Ik heb al verschillende internet kanalen ingesteld. Maakt niets of weinig uit. Ook via de 5 GHZ band zijn er redelijk vaak onderbrekingen, heel irritant.
Iemand raadde aan om een andere modem er achter te zetten. Maar ik heb begrepen van de provider SKP dat je dan even geen wifi verbinding hebt. Mijn ethernet aansluiting werkt niet. verschillende kabels geprobeerd, ik blijf een rood kruis zien. Is kapot.

Ik kan toch ook via de mobiele hotspot verbinding maken? Hieronder de handleiding, klopt dat?

 
Miss. eens antwoord geven op vragen in je andere draad.
Het negeren ervan is pas irritant.
 
Hoe bedoel je? Ik begreep dat ik voor deze vraag een nieuw topic aan moest maken. Dat heb ik dus bij deze gedaan. In dat andere draadje heb ik het bij de andere probleemstelling gehouden namelijk de ethernet poort die niet werkt..... Dat lijkt me inderdaad handiger en voor de duidelijkheid. 1 vraag per topic
 
Freek,

Je mag hier best een nieuw topic over aanmaken. Als dat voor jou makkelijker is. Maar zie er ook op toe dat je antwoorden op de vragen in je andere topic geeft. En zorg er dan ook voor dat je in dat topic het niet meer over de bridge mode van je router hebt.

Vind je het goed als ik uit je eerste bericht dan het deel over de netwerkpoort verwijder? Dan blijven het echt 2 gescheiden topics.

Hier heb je advies waar je mee kan beginnen:

Je wilt een modem in brigde modus zetten. Zullen we eerst eens nagaan of dat wel goed is gegaan?

Je hebt op het modem waar de verbinding binnenkomt de bridge modes gekozen. Heb je handmatig gecontroleerd of in dat modem de wifi en DHCP zijn uitgeschakeld? Zo niet, dan moet je dat nog even doen.

Daarnaast is het goed om te weten dat op jou modem wat ik bridge modus staat nog maar 1 poort werkt namelijk de WAN poort. Daar moet je dan ook de andere router op verbinden.

Sommige modems hebben een WAN poort die een andere kleur heeft en anders is het de eerste van de vier netwerkpoorten.

Is bovenstaande allemaal correct ingesteld bij jou?
 
Beste Rubensky en Lange Pier, ik heb eens stevig geklaagd bij de kabelprovider over de slechte verbinding, dat was de reden dat ik de modem wilde bridgen. Ik heb een andere modem gekregen. Het probleem dat ik niet kon streamen lijkt opgelost! Alles gaat goed en ik heb nu ook een hele snelle verbinding. Daar was het mij om te doen. Snel stabiel internet. Ik ben tevreden. Ze hadden mij dus eerst een inferieure router meegegeven. Dit topic kan dus gesloten worden. Bedankt voor jullie antwoorden.
 
Beste Freek goed om te horen dat het is opgelost.
Ik zal dit topic op opgelost en op slot zetten.
 
Fijn dat het is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan