• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Moeder van vier overleden door smartphone in bad

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
wel.nl

Moeder van vier overleden door smartphone in bad


5da97c5f9a3db-AAIVPkD.img.jpg

© Roos Koole/HH Moeder van vier overleden door smartphone in bad

Een triest ongeval in de Franse Ardennen: een dertigjarige moeder van vier kinderen is
geëlektrocuteerd, vermoedelijk doordat haar smartphone in bad viel. Daarover schrijft krant L’Ardennais.

De vrouw werd levenloos aangetroffen in bad. Op de bodem lag haar telefoon die via de oplader
met het stopcontact was verbonden. Ze is nog door een ambulance naar een ziekenhuis in het
Belgische Dinant gebracht. Daar overleed ze afgelopen weekend.

Het is niet de eerste keer dat mensen overlijden doordat ze in bad gaan met een laptop, smartphone
of tablet die aan de oplader hangt. Door een kleine onoplettendheid kan het apparaat in het water
belanden met alle gevolgen van dien.
Vorig jaar nog overleed een zeventienjarig Frans meisje op die manier.

BRON
 
Water en elektrisch apparaten het is nog nooit erg goed samengegaan.
 
Wie gaat er nu in vredesnaam met zijn telefoon in bad!! Met een krentenbol, daar kan ik me iets bij voorstellen! Als die bol op is, ben je wel schoon en het water wordt koud!
 
Water en elektrisch apparaten het is nog nooit erg goed samengegaan.
LOL
Een veel gebruikte douche methode in Zuid-Amerikaanse landen:


"I see only positive comments about this thing from Brazilians. I guess once you get electrocuted it’s hard to leave a comment. . ."

(Om eerlijk te zijn, verrassend weinig ongelukken)
 
Laatst bewerkt:
Mensen zijn het logisch nadenken totaal verleert. Het lijkt er op dat logica een onbekend woord geworden is.
 
Het klinkt nu natuurlijk raar, elektra in de douche. Ik kan me nog herinneren dat wij vroeger een elektrische kachel heater boven de douche hadden hangen.
 
Mijn (en bij vele anderen) wasmachine staat in de douche, maar niet er onder natuurlijk.
Doucheverwarmingen bestaan ook nog steeds.

Het aantal ongelukken met een zit- of ligbad is vele malen groter dan met een douche omdat er in een bad gerelaxed wordt, en daarbij apparatuur vastgehouden kan worden met het beeld dat je het wel droog houdt. Onder de douche gebeurt dat niet, daar weet je zeker dat het nat wordt.
 
Het klinkt nu natuurlijk raar, elektra in de douche. Ik kan me nog herinneren dat wij vroeger een elektrische kachel heater boven de douche hadden hangen.
Dat was (waarschijnlijk)infrarood verwarming. Geheel ingesloten. Je moet wel heel dol doen, als je daar een elektrocutie door oploopt. Ook had je beveiligde scheer wandcontact aansluitingen.
 
Infrarood was het denk niet, in de jaren 50. Maar dat weet ik niet. En in tegenstelling tot nu, was er toen waarschijnlijk geen aardlekschakelaars, ed.
 
Nee, dat was er inderdaad ook niet. Het was een straalkachel, zoiets als de afbeelding!
$_85.jpg
De eerste aardlekschakelaars zagen er zo uit.
download.jpg
 
Ja, idd. Hij mocht ook niet aan van mijn vader als we onder de douche stonden. Even voor het douchen de ruimte opwarmen en tijdens het douchen uit.
 
---
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan