• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Moederbord kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jesjur

Junior lid
Lid geworden
12 jan 2012
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik denk dat mijn moederbord defect is, maar ik wil graag alles geprobeerd hebben voordat ik de boel laat vervangen :)
Ik denk dat hij kapot is omdat: (a) ik geen beeld krijg en (b) de usb-poorten het niet lijken te doen (toetsenbord licht niet op).

Verdere info:
- Ik hoor bij opstarten het 'opstartgeluid' (twee opeenvolgende 'beeps')
- Alle ventilatoren werken, ook die van mijn videokaart
- Ik zie zoals normaal het blauwe lichtje in mijn computerkast branden als ik hem opstart
- Dit probleem is ontstaan toen ik zelf in de kast heb zitten zooien om een ander probleem op te lossen. Dat probleem lijkt een moederbord-gerelateerd probleem geweest te zijn, nl. het beeld 'lagte' elke paar secondes kort, waarbij ik bij elke 'lagspike' (niet internetgerelateerd, het gebeurde gewoon op mijn bureaublad bv.) een brommend geluid hoorde uit mijn speakers. Daarnaast deed de netwerkkaart/wifi het niet meer.
-Ik heb weleens de kast met een stofzuiger schoongemaakt (ik weet het, ik weet het), het huidige probleem lijkt daar geen direct gevolg van, en het 'lagprobleem' had ik daarvoor al. Het 'lagprobleem' heb ik eerder opgelost door schoonmaken, schone installatie en windowsupdate (ik weet niet welke van de drie het probleem oploste).

Dingen die ik al geprobeerd heb:

- pc schoonmaken met perslucht
- verschillende kabels naar monitor proberen (monitor op het juiste kanaal ingesteld)
- startknop pc ingedrukt houden om iets (?) te resetten
- de monitor getest met een laptop
- de dvi uitgang van de videokaart en de dva uitgang van het moederbord getest met mijn tv (vga ingang)
- meerdere usb poorten proberen met toetsenbord, voor en achter (toetsenbord licht niet op)
- toetsenbord testen op laptop (licht gelijk op)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik wil dolgraag de nieuwe squad-update spelen (en ik moet m'n scriptie schrijven enzo :smile:)
 
Je test je moederbord met CPU, voeding en systeemspeaker, de rest er allemaal af en eruit, bios beeps zijn goed, dan plaats je 1 reepje geheugen, andere of dezelfde bios beeps? eventueel reepje omruilen, je dient beeps te krijgen door het ontbreken van de videokaart.
Reset de bios eerst met de clr_cmos met de voeding eraf, die voeding moet wel goed zijn, testen in een andere PC.

Merk en type moederbord opgeven, lijkt me ook wel handig.....
 
Merk en type moederbord opgeven, lijkt me ook wel handig.....

Ha, ik wist dat ik iets vergat

Ik weet niet zeker welke van deze twee wat is:
Intel Core i5 2400 3.10GHz 6MB Box
MSI Z68A-G43 (B3) iZ68, SATA600 RAID, USB3.0

Daarnaast heb ik hier een afbeelding van de originele bestellijst:
http://i.imgur.com/vHk6Nwt.png

Twee vraagjes:
- Ik kan geen lijst vinden van wat goede of slechte beeps zijn, kan ik dat ergens vinden?
- Ik krijg de voedingsstekkers niet uit m'n videokaart, moet ik gewoon.. harder trekken?
 
http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm

Er zijn geen slechte of goede bios beeps, tis alleen maar een signaal wat iets wil vertellen.....

En haal de kaart er gewoon uit, voedingsstekkers zou je kunnen laten zitten, wel op een houten ondergrond neerleggen of even afplakken tegen kortsluiting, voorzichtig wrikken kan ook om ze los te krijgen.
 
Hee Lange Pier, ik ga een professional ernaar laten kijken, hoe meer ik in die kast aan het wroeten ben hoe meer ik het gevoel heb dat ik meer aan het slopen ben dan dat ik goed doe.

Bedankt voor je hulp en moeite!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan