• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Moeite om een DOS 6.22 boot floppy te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

LCARS

Nieuw lid
Lid geworden
24 aug 2019
Berichten
3
Waarderingsscore
3
Hoi allemaal,

Ik ben bezig om een engelse DOS te installeren op mijn oude 486 laptop. Ik heb DOS 6.22 Nederlands officieel, maar wil graag de engelse versie. Deze heb ik op internet gevonden, maar wat ik ook doe... de bootdisk blijft voor de melding "Non-System disk or disk error" zorgen. Ik heb winimage en andere programma's geprobeerd... maar ik krijg het niet voor elkaar.
 
Ok, blijkbaar lag het aan mn floppies zelf. 1 van de vele andere gepakt en dat werkt dan wel...
 
Werkt het nu zoals gedacht ?

Ik heb even gegraven:

Een opstartbare (MS DOS 6.22 en eerder) schijf, zij het HDD of floppy, heeft een paar verborgen bestanden nodig om op te kunnen starten. Als een floppy niet wil opstarten zijn deze noodzakelijke systeembestanden waarschijnlijk niet aanwezig, of er op verkeerde (gewone) wijze naar toe gekopieerd. De volgende bestanden zijn minimaal noodzakelijk:
* 1 zichtbaar bestand: command.com
* 2 verborgen bestanden: io.sys en msdos.sys.
De verborgen bestanden zou je kunnen zien met de opdracht dir /p /a
 
Wat je zou kunnen proberen is het programma Winimage of Win32Diskmanger te gebruiken.

Met deze programma's kun je dus een bootable floppy maken.
 
Hoi Crocie, je reageert op een 4 jaar oud topic.... Heeft niet veel nut meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan